- Anoniem21 maart 2014 om 19:23
volgens mijn gevoel gaat het herstel nu ineens in een stroomversnelling, vanaf dinsdag merk ik steeds elke dag meer verschil. ik kan nu al opstaan zonder al te veel pijn en de meeste keren zelfs zonder iets te voelen dit was begin deze week nog wel anders. als ik met elke dag vooruit ga zoals het nu gaat zit het wel snor
John (moderator)
21 maart 2014 om 19:25Zoals ik eerder al een keer schreef:
Reageren
Ik heb er al veel gezien en het is allemaal weer goed gekomen. Dus ook bij jou.Anoniem22 maart 2014 om 10:44ja dat geloof ik ook wel,maar krijg steeds meer last van verdoofd gevoel en tintelingen in mijn voet. vooral als ik mijn schoenen aan hebt is het duidelijk voelbaarder en dat zit mij niet lekker, kun je hier nog iets tegen doen want dit voelt minst prettig aan en zorgt ook weer voor belemmering?
ReagerenJohn (moderator)
22 maart 2014 om 10:53Als er nog een restant van de bloeduitstorting zit, zal dat er uit moeten. Dat gebeurt geleidelijk aan door o.a. bewegen en/of masseren. Heb je nog een afspraak staan bij de fysio?
ReagerenAnoniem22 maart 2014 om 13:12ja ik heb voor maandag middag nog een laatste afspraak, mijn been lijkt nu wel een houten been. als ik fiets voel ik ook dat mijn bovenbeen ook wat gevoelloos is geworden, ik kom net van de fitness af en heb nog 10 minuten bewogen op de cross trainer. geen enkele pijn meer. maar lopen en fietsen gaat erg raar. het lijkt wel door de zenuw uitval of mijn aangedane been langer is dan mijn andere been, als ik stap dan voel ik ook minder kontakt en vastigheid met de grond waardoor ik wat onbalans heb,en op de fiets voel ik mijn voet al helemaal niet meer ,het is net of er een houten blok onder mijn been zit waarmee ik op de trapper duw, echt vreemd?
ReagerenJohn (moderator)
22 maart 2014 om 13:20Zoals ik al eerder schreef is in beweging blijven natuurlijk goed. Maar dat kun je natuurlijk ook overdrijven. Hoe er rekening mee dat de blessure nog niet volledig is hersteld. Herstel heeft tijd nodig. Forceren werkt niet.
ReagerenAnoniem22 maart 2014 om 13:44volgens mij overdrijf ik toch niet? 10 minuutjes op de laagste stand rustig cross trainen en dan 10 minuutjes op het gemakje fietsen ernaartoe?
ik heb liever antwoord op de vraag waarom u vroeg of ik nog een afspraak had bij de fysio??
ReagerenJohn (moderator)
22 maart 2014 om 15:39Volgens mij had je voor de crosstrainer toch ook nog fitness gedaan.
Ik vroeg naar de fysio, omdat die nog wat zou kunnen doen aan de eventuele rest bloeduitstorting/kneuzing.
ReagerenAnoniem22 maart 2014 om 16:05ik heb vandaag mijn Rug spieren getraind maar dat heeft toch niks met mijn benen te maken? want ik heb geen enkel oefening gedaan waarbij ik af moest zetten met benen of steunen of leunen op benen, alleen rechtop zittend op een apparaat en trekken aan de stang naar mijn borst toe met mijn armen.voor de rest zijn de benen dan ontspannend, dus ik snap het niet helemaal wat u bedoeld met voor de cross trainer ook fitness gedaan?
maar wat zou de fiysio nog kunnen doen om de resten te verwijderen..? ik ben eigenlijk sowieso van plan om naar een andere fysio te gaan als dit gevoel nog lang aanhoud,want die ik nu heb doet er 3 patienten tegelijk en als ik iets wil vragen dan loopt hij weer weg enzo ,heeft het veel te druk op deze manier..
ReagerenJohn (moderator)
22 maart 2014 om 16:44Ik heb dat met fitness en cross trainen waarschijnlijk verkeerd begrepen.
De fysio zou:
Reageren
kunnen masseren of ultrageluid of shock wave kunnen toepassen.Anoniem22 maart 2014 om 19:25Oke zo, Ja cross trainer is zo’n ding waar je loop bewegingen op maakt zonder de knieen te belasten, en de fysio heeft shock wave. zou dat beter zijn dan ultra geluid? of is masseren het beste?
had trouwens dit nog gevonden,
Hoe kan ik een spierkneuzing behandelen?
Reageren
Zorg er allereerst voor dat je de eerste twee dagen de spierkneuzing niet (hardhandig) laat masseren. Hierdoor worden de beschadigde spiervezels uit elkaar getrokken en worden de klachten alleen maar erger.
Onbelast bewegen zorgt ervoor dat de bloedcirculatie op gang komt en helpt het herstel bevorderen. Denk hierbij aan fietsen en crosstraining.
Na 48 uur kun je de plaats van de spierkneuzing licht masseren. Hierdoor wordt het afvoeren van afvalstoffen gestimuleerd en het herstel bevorderd. Er zijn verschillende producten op de markt die helpen om het herstelproces te stimuleren.John (moderator)
22 maart 2014 om 19:59Ik zou persoonlijk voor een combinatie kiezen.
Dus masseren en ultrageluid of shock wave naar keuze.Er zijn inderdaad producten op de markt die het herstel zouden kunnen bevorderen. Maar ik vind het moeilijk om je zonder lichamelijk onderzoek daarin te adviseren omdat ik totaal geen idee heb hoe de spieren, pezen er aan toe zijn in je bovenbeen. Mobilat, zou je wel zonder veel problemen kunnen gebruiken.
ReagerenAnoniem22 maart 2014 om 21:33elke ochtend smeer ik er Moblisan op, ik weet echter niet of het helpt?
maar baat het niet dan schaadt het niet ..toch?
en een combinatie van zal ik eens voorleggen maar misschien kan ik zelf ook wel masseren. dit moet toch met de lengte van de spier mee..?
ReagerenJohn (moderator)
22 maart 2014 om 22:28In de lengte van de spier en in de richting van het hart. Maar het gaat daarbij om de dieper gelegen delen net boven de knie. Moblisan zegt mij eerlijk gezegd niets.
ReagerenAnoniem22 maart 2014 om 22:52Mobilisin is een pijnstillende en ontstekingswerende crème voor spieren en gewrichten.
Reageren
Mobilisin kan gebruikt worden bij de behandeling van de volgende symptomen:
– Pijn en ontsteking van spieren, pezen, banden en gewrichten.
– Lumbago (een vorm van lage rugpijn). Dit enkel nadat uw arts u heeft onderzocht om na te
gaan of een geklemde zenuw niet de oorzaak van de pijn is.
– Nekstijfheid.