Vanaf mijn 15e heb ik al veel knieklachten (nu 37). Veel slotklachten en veel (gedeeltelijke) patellaluxaties.
Na een paar jaar weinig klachten te hebben gehad heeft mijn knie 1,5 maand geleden flink op slot gezeten. Na een paar uur was deze weer los.
Volgende week woensdag heb ik eindelijk een mri om te kijken hoe mijn meniscus erbij staat, maar de klachten in mijn been/knie worden steeds erger en erger.
Mijn knie voelt instabiel, gaat ook steeds meer pijn doen doordat ik toch moet blijven bewegen, maar de buitenkant van mijn onderbeen, van boven tot midden gaat elke dag meer en meer pijn doen. Afgelopen nacht heb ik wakker gelegen van de stekende en zeurende pijn in mijn been, en nu nogsteeds. Soms trekt het even weg om kort daarna weer heftig op te komen. Mijn been, knie en onderste gedeelte bovenbeen voelt zwaar bij lopen. Alsof er alleen op die momenten een soort band om zit.
Met ibuprofen 400 mg blijft re pijn net zo scherp aanwezig, maar deze week kan ik niet meer naar de huisarts.
Verder is er aan mijn been zelf trouwens niks te zien.
Kan iemand mij vertellen wat dit mogelijk kan zijn en mogelijk wat adviezen voor mij heeft?
(Ik heb een staand beroep)
Alvast bedankt!
Even heel kort door de bocht: je hebt woensdag een mri, waar hopelijk uit zal komen wat je klachten veroorzaakt en hoe dat opgevolgd zou kunnen worden.
Dan is het niet handig/helpend om nu via een forum, zonder enige vorm van onderzoeken of beeldvorming, dingen op te gaan noemen die je klachten zouden kunnen veroorzaken.
Je zou de ibuprofen met paracetamol samen kunnen nemen, of je huisarts een sterkere pijnstiller vragen.
En als je werk je klachten verergert, je ziek melden tot je weet wat er aan de hand is en hoe je daar het beste mee om kunt gaan.
Je kunt ook nog kijken of je ergens een fysiotherapeut kunt vinden die vandaag een plekje vrij heeft, wellicht kan die je knie tapen voor verlichting.