- Anoniem8 augustus 2015 om 09:00
Ik heb al maanden last van felle pijn in mijn onderbeen.
Het begint met een soort kramp in mijn kuitspier, die dagenlang duurt. Daarbij heb ik een gevoelloze voet, met veel tintelingen en het gevoel of er watten tussen mijn tenen zit.
De pijn loopt van mijn knie tot met voet en is zeer heftig, waardoor ik niet kan liggen, zitten of staan, in alle houdingen doet het pijn.
De pijn zit ook in mijn knie, aan de buitenzijde, rond de overgang naar het onderbeen. Op één plek is het extreem pijnlijk als ik op de knie druk.
Traplopen kan alleen met gestrekt been, iedere buiging is vreselijk pijnlijk.Er is een echo gemaakt, waarbij duidelijk vocht in de knie zit.
Een paar weken geleden is er een MRI van de knie gemaakt, waarbij duidelijk werd dat er schade is aan de voorste kruisband.
Ook is er mogelijk schade aan het kraakbeen van de knieschijf. Ik ben vorig jaar hard gevallen, op handen en knieën en daarbij brak ik mijn schouderkom en mogelijk is er daardoor ook knieschade ontstaan.Volgens de orthopeed kan de pijn in mijn onderbeen niet verklaard worden door knieproblemen. TOch ontstaat het steeds gezamenlijk. Het is soms 2 weken weg, maar eergisteren begon het weer en de vreselijke pijn in mijn kuit gaat weer samen met de drukpijn aan de zijkant van mijn knie, die dan ook vreselijk stijf is en waarbij ik er niet op kan staan. Mijn onderbeen en voet voelen echt aan of ze gekookt worden : gloeiend heet. Er zijn géén zwellingen of iets anders te zien. Beide benen zien er hetzelfde en normaal uit.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn ?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2015 om 09:55[quote]Volgens de orthopeed kan de pijn in mijn onderbeen niet verklaard worden door knieproblemen.[/quote] Met deze stelling ben ik het niet helemaal eens. Het vocht in de knie kan wel voor druk op een zenuw zorgen die de klachten in je onderbeen kan veroorzaken. De Nervus Peroneus.
Reageren