Zoeken Vraag het forum

veel pijn in mijn been na botsing

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Oke dat ga ik doen, een rekverband heb ik helaas niet maar kan die altijd nog halen, wat ik eigenlijk wel opmerkelijk vind als ik op internet zoek naar ijsbeentje of knietje in bovenbeen dan lees ik dat er gradaties zijn die niet overeen komen met mijn klachten en in alle gevallen dat er stijfheid is en het been niet meer 90 graden gebogen kan worden. waarom is dat bij mij dan niet zo vraag ik mij af??? ik kan mijn been buigen alsof er niets aan de hand is en voel ook geen enkele stijfheid.ook voel ik helemaal geen dikke bobbel in de spier zitten ofzo ,is de plek niet pijnlijk waar het gebeurd is en heb ik geen zwelling. ik zou zeggen als het geen pijn deed dan is er verder niks aan de hand..want ik loop ook gewoon normaal en kan dus normaal bewegen.. vreemd toch??

John (moderator)

Dat is op zich niet zo vreemd. Dat is afhankelijk van waar de spier is getroffen en hoe ze is getroffen. Als het lager op de spier is, kan een bloeduitstorting afzakken en de pezen van spier net boven de knie blokkeren waardoor buigen moeilijk wordt. Met de stijfheid is dat net zo. Het is goed mogelijk dat je spierkneuzing toch net even anders is en eigenlijk geen “gewoon” ijsbeentje. Voor de behandeling maakt dat echter niet veel uit. Als je een rekverband gaat halen neem dan wel eentje van 10 cm breed.

Reageren
    Anoniem

ik ben ongeveer 5 a 6cm boven de knie getroffen. dicht bij de aanhechting van de spier ,beetje meer naar de buitenkant vanaf het midden in de spier. op dit moment heb ik echter geen pijn. en ik heb nog geen pijnstiller genomen vandaag. ben konstant wel in beweging geweest. ben dingen aan doen in de tuin want ja dat moet ook gebeuren. maar als ik het nu een cijfer zou geven dan een 8 ,wel is mijn voet en kuit wat gevoellozer dan normaal. dit had ik altijd wel door de beknelde zenuw vanuit mijn rug maar dat is nu wel heel erg voelbaar, maar geen pijn meer.hoop niet dat het daar toch iets mee te maken heeft?

Reageren
    John (moderator)

Het is natuurlijk mogelijk dat die zenuw iets in de knel zit. Maar met de problemen in je rug moet dit niets te maken hebben. Je hebt dus inderdaad geen gewoon ijsbeentje. Dat zit namelijk hoger in je been. Omdat het zo laag zit en direct in de buurt van de pezen,met name de pees waar de knieschijf inzit kan dat dan wel de pijn verklaren. Maar goed, je hebt nu (17.00-18.00 uur) geen pijn. Hopen maar dat dat dan zo blijft.

Reageren
    Anoniem

de pijn is helaas weer terug. het lijkt wel of het met de avond en nacht erger word. overdag heb ik sowieso de minste last. waarom dat is weet ik niet precies want ook al rust ik ermee dan is het nog zo. maar wat bedoeld u met zenuw in de knel, en kan dat nog goedkomen? ik voel nu echt steken door heel mijn been ,zelfs uitstraling tot in de bil en ook mijn hamstring doet zeer. als ik op de bank zit en ik beweeg enkel mijn bovenlichaam en houd mijn been stil dan voel ik de pijn zelfs toenemen in mijn been. en ik moet steeds met mijn hand in mijn onderbeen en knie knijpen om de pijn wat te onderdrukken,

Reageren
    John (moderator)

Omdat je de hele dag in beweging bent geweest kun je ’s avonds natuurlijk wel klachten krijgen. Het probleem is nu alleen dat als je nu de pijnstiller neemt deze waarschijnlijk niet gaat werken. Je had dus, zoals ik eerder al schreef gewoon 3 x per dag de pijnstillers moeten nemen om depot op te bouwen voor een goede werking. Over die zenuw hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Dat komt wel goed.[quote]ik moet steeds met mijn hand in mijn onderbeen en knie knijpen om de pijn wat te onderdrukken[/quote] Daarom had ik dus voorgesteld om een verband aan te leggen. Had je nog een rekverband gehaald?

Reageren
    Anoniem

Ik wilde eens zonder al teveel pillen proberen omdat ik het gevoel had dat die toch niet werkten want normaal nam ik wel 3x per dag in en dat deed ik al meer dan een week lang en ook toen had ik veel pijn, het rekverband heb ik nog niet gehaald.maar het zit zo op verschillende plaatsen waar ik druk op moet zetten om de pijn te onderdrukken dat ik niet zou weten waar ik met het verband zou moeten beginnen? ik probeerde wat te gaan slapen maar het is nu natuurlijk weer raak ,daarom ben ik er maar weer uitgekomen. liggen geeft waarschijnlijk teveel druk op het been waardoor de pijn verergert, vooral als mijn been gedraaid ligt dan is het niet om uit te houden. op de rug liggen met een kussen onder de knieholte zodat het been iets naar boven ligt bied soms nog enigsinds verlichting als ik mij kan ontspannen tenminste want ik houd het niet meer uit..

Reageren
    Anoniem

ik ben nog eens op internet gaan kijken en kwam het volgende tegen,

Een massage kan gevaarlijk zijn, zeker als je niet precies weet wat er gaande is. Door de bloedsomloop te stimuleren, kan littekenweefsel dat de zenuw irriteert, ontstaan of zich uitbreiden en voor meer pijn zorgen. Het is imo zeer aannemelijk dat zich na het trauma door de kneuzingen ed littekenweefsel (=bindweefsel) heeft gevormd dat nu tegen een zenuw drukt, die daardoor pijnsignalen doorgeeft.

als ik terug kom op de dagen voor de massages heb ik nu veel meer pijn erna gekregen. ik ben nog steeds niet overtuigd dat er geen zenuw beschadiging zou zijn omdat ik zo’n hevige pijn heb,

Reageren
    Anoniem

De belangrijkste kenmerken van zenuwpijn zijn:
    » Chronisch
    » Vaak beschreven als brandend, stekend, kriebelend, elektrische schokken, pijnlijke
    kou of doof gevoel
    » De pijn is meestal aanwezig, soms kan het afvlakken en weer opvlammen
    » Plek van de pijn is niet altijd dezelfde als de plek van de beschadiging die mogelijk de
    zenuwpijn op gang heeft gebracht
    » Aanraken kan de pijn verhevigen
    » Behandeling met traditionele pijnstillers (paracetamol, ibuprofen of diclofenac) is niet
    effectief; anti-epileptica en antidepressiva zijn meestal wel effectief

herken hier alles wat voor mij van toepassing is,vooral dat afvlakken en weer opvlammen van de pijn is sterk aanwezig en dat pijnstillers zoals diclofinac niet effectief zijn,

Reageren
    John (moderator)

Als je daar ongerust over bent kun je de huisarts natuurlijk vragen voor een verwijzing naar de orthopeed.

Reageren
    Anoniem

ik heb nu zelfs pijn in mijn heup en al, dat heeft toch niks met een kneuzing net boven de knie te maken lijkt mij? heel mijn been is aangedaan en ik loop er nu ook moeilijk van , u kunt mij echt niet meer gerust stellen door te zeggen dat het allemaal wel meevalt, ik denk dat u zelf ook wel in de gaten heeft dat het ernstiger is dan het lijkt. want het word er met de dag juist niet beter op,en we zijn nu inmiddels al 10 dagen verder,en dan zou je toch mogen verwachten dat het iets beter gaat?

Reageren
    John (moderator)

Het is natuurlijk moeilijk om dat zo via internet precies vast te stellen. Maar het lijkt erop dat het inderdaad iets meer is dan alleen maar een spierkneuzing. Vraag morgen bij de huisarts een verwijzing naar de orthopeed en laat even een röntgenfoto van je been maken.

Reageren
    Anoniem

ga ik zeker doen, maar zijn zenuwen te zien op een foto?
    en kun je er ook een echo van maken?

Reageren
    John (moderator)

Zenuwen zijn niet te zijn op een foto. Met een echo weet in niet zeker of ze op die plek te zien zijn. Maar ik denk nog steeds niet aan een beschadiging van de zenuw.

Reageren
    Anoniem

dus u denkt nog steeds dat het puur de spier is? ik hoop het wel ,maar ik maak mij zo’n zorgen om de steeds sterk wisselende pijn ,ook in rust,en als ik mijn been strek dan voelt het helemaal al zo raar aan,

Reageren
Reageer op: veel pijn in mijn been na botsing
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.