Zoeken Vraag het forum

veel pijn in mijn been na botsing

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Die verdikking kan een gevolg zijn van de klap. De fysio zou je daar meer over kunnen vertellen. Die kan het nl onderzoeken.

Een bloeduitstorting tussen de spieren kan inderdaad een tijdje duren.

Anoniem

ik zit er nu ook steeds maar aan, en telkens als ik loop voel ik wat trekkende pijn op die plek

Reageren
    John (moderator)

Misschien dat er dan toch een oppervlakkig scheurtje in de spier is geweest met ook een bloeduitstorting in de spier. Maar dat kan ik zo natuurlijk niet beoordelen.

Reageren
    Anoniem

kan je dat dan alleen zien op een echo of mri?

of kan je dat ook voelen?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou in principe ook te voelen kunnen zijn. Overleg het eens met de fysio

Reageren
    Anoniem

de fysio is eigenlijk de laatste waar ik nog naartoe wil,kost een hoop geld en kunnen nog weinig voor je doen, heb ik de laatse keer wel weer gezien. ben ook ondertussen ook al 4 keer bij de dokter geweest maar ben nog geen stap veder gekomen. ik snap eigenlijk niet waarom ze niet even goed onderzoeken. kost teveel tijd zeker of ze hebben liever dat je steeds maar terug blijft komen. leverd waarschijnlijk nog meer geld op…

Reageren
    Anoniem

het gaat goed de laatse tijd, het dove gevoel is flink afgenomen maar de bobbel zit er nog steeds. ik denk dat die daar dan hoort te zitten.. aan het andere been op dezelfde plaats voel ik ook een beetje verdikking waar de spier begint vanaf de knie maar dan veel minder groot .maar dacht hem als eens eerder gevoeld te hebben voor het ongeluk maar weet dit heel vaag te herinneren omdat je als je nergens last van hebt er minder op let..

alleen had ik gisteren flink last van mijn linkerknie. hier heb ik sinds anderhalf jaar een jumpersknie en vorige week woensdag heb ik gevoetbald maar daarna geen last gehad van de knie tot gisteren dan ineens ,maar ik kan mij niet voorstellen dat je 5 dagen na iets gedaan te hebben dan ineens last krijgt?? dit heb ik nog nooit gehad. dus zou het kunnen komen doordat het gisteren ineens een stuk kouder werd?? eerst was het erg warm en toen werd het ineens erg koud. toen kreeg ik ook last van de knie. ik heb al eerder opgemerkt met verandering van het weer dat ik dan mijn knie ga voelen? maar weet dit nooit zeker omdat ik natuurlijk elke dag ook fiets enzo.. maar kan het zo zijn dat het weer erop speelt???

Reageren
    John (moderator)

Dat is heel goed mogelijk. Temperatuursverschillen kunnen daar wel invloed op hebben.
    De bobbel die je voelt is de kop van de spier. Allen zal die dikker zijn daar waar je de knie op de spier hebt gehad.

Reageren
    Anoniem

ja dacht het al wel. ineens ging de temperatuur 10 graden naar beneden en kreeg last. dus dat is dan geen toeval meer

en de kop van de spier kan dan dus verschillen in grote per been? of kan dat ook met het knietje te maken hebben dat die wat groter is geworden en zo blijft?

Reageren
    John (moderator)

zoals ik al schreef:
    [quote]Alleen zal die dikker zijn daar waar je de knie op de spier hebt gehad.[/quote] Of dat zo blijft weet ik natuurlijk niet. Waarschijnlijk zal dat ook weer afnemen. Hoelang dat kan duren weet ik niet.

Reageren
    Anoniem

nou gisteravond heb ik mijn beide benen is gemasseerd. eerst de linker want dacht last te hebben vanuit de knie omdat het in mijn been trok. en na massage aan de binnenste boven beenspier was het er helemaal uit. toen de rechter gemasseerd waar ik het knietje dus gehad heb, en nu is die weer helemaal verdoofd??????? klopt dus niet want was er vanaf. heb niet eens hard gemasseerd en ook niet lang. denk 3 minuten beetje gewreven met de lengte van de spieren mee.deed geen pijn en voelde lekker. maar k’ga er nooit meer aanzitten.vraag mij af hoe dat kan?? had bij fysio ook 2 massages gehad ,die waren hardhandiger en langer en toen begon de ellende ook. lag het dus al die tijd daar aan..??

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al eerder schreef, is het mogelijk dat er nog een restant van een bloeduitstorting zit. Door het masseren zou die eventueel tegen een zenuw kunnen worden gedrukt. Niet meer masseren dus en in beweging blijven zodat het lichaam dat restant kan opnemen.

Reageren
    Anoniem

Oke dat ga ik zeker doen. rechterbeen niet meer masseren.. het is nu 5 weken geleden en vanavond moet ik weer voetballen. zal dus vooraf wat gaan fietsen om de benen weer wat soepel te krijgen.van het linkerbeen met jumpersknie nu totaal geen last meer na massage,

Reageren
Reageer op: veel pijn in mijn been na botsing
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.