- Anoniem14 maart 2014 om 08:21
na een nacht bijna helemaal niet geslapen te hebben, heb ik de fysio vanochtend maar gebeld, en ik kan om 16uur vanmiddag terug komen, heb hem gezegd dat ik nu wel erg veel pijn heb, vind het wel frappant en niet te begrijpen dat ik gisteren nog zo lekker soepel bij de fysio naar buiten liep na de behandeling,wel nog met een klein beetje pijn maar daarna na een uur van de behandeling de pijn helemaal weg was voor 3 uur lang en dan weer heviger als ooit tevoren terug kwam opzetten. het lijkt wel of ik alleen even opgepept ben geweest met een powerboost voor 3 uur lang en het daarna de situatie verslechterd heeft tov de dagen ervoor. dit is toch wel een teken dat het uitkijken geblazen is , misschien bedoelde die dokter daarmee dat ik er niet mee naar de fysio moest gaan. ik heb in ieder geval een ernstige blessure dat is mij wel duidelijk,al dacht ik gisteren eerlijk gezegd in die uren dat ik pijnvrij was er weer even aan om dezelfde avond nog naar voetbaltraining te gaan want zo goed voelde het been aan op dat moment. vertekend beeld dus,als ik nu wil denken kan ik even nergens aan denken behalve dat de pijn weg moet, zo erg kan het zijn als je iets mankeerd , in een mum van tijd kan alles weer anders zijn..hoop maar dat het nu weer goed komt,ik ben weer behoorlijk radeloos?
John (moderator)
14 maart 2014 om 09:09Het komt toch wel vaker voor, dat een eerste behandeling korte tijd wat meer pijnklachten oplevert. Dat wil doorgaans niet zeggen dat er een verslechtering of meer schade is veroorzaakt. Wel heel vervelend. De spier is beurs en reageert op de massage.
Reageren
Bij een spierkneuzing, is masseren 1ste keuze behandeling 2-3 dagen na het optreden van het trauma. Daarbij zou nog gebruik kunnen worden gemaakt van ultrageluid. Wanneer er een ruptuur (oppervlakkig scheurtje) is kan een bandage worden aangelegd om de spier te ondersteunen en de ruptuur sneller en beter te laten genezen alvorens er wordt gemasseerd. Ik ga er vanuit dat de fysiotherapeut de spier nader heeft onderzocht en daarop zijn behandeling baseert. Het zal ongetwijfeld goed gaan komen. Even volhouden. Je zou aan de huisarts een recept kunnen vragen voor diclofenac 50 mg voor de pijn.Anoniem14 maart 2014 om 12:10Beste Tandor, ik neem al sinds de dag na de botsing diclofinac, 3x per dag 75mg en dat helpt helemaal niks tegen de pijn.
het is nu 13uur en de pijn is wonderbaarlijk weer flink gezakt, de hele avond en nacht gecrepeerd van de pijn en nu voel ik weer veel minder, en gewoon uit zichzelf??? dus waar het aan ligt is mij een raadsel. heeft u daar misschien een verklaring voor..?
ReagerenAnoniem14 maart 2014 om 12:15wilde er nog even bij zeggen dat dit pijn partroon er altijd was. meer pijn bij vlagen.ook voor de massage, maar met de massage wel erger. maar mijn vraag was eigenlijk waardoor komt het dat de pijn bij vlagen zo hevig kan zijn ook al doe je niks?
ReagerenJohn (moderator)
14 maart 2014 om 14:25Combineer de diclofenac met 1000 mg paracetamol. De werking wordt daardoor versterkt.
Reageren
De pijn bij vlagen kan zoals de fysio al aangaf komen omdat er wat druk op de zenuw kan ontstaan. Dat hoeft niet constant te zijn. Gewoon lopen of zitten zorgt toch voor verschil in spanning in je boven been. De spieren aan de voorkant van je bovenbeen zijn de strekkers van het been. De schop beweging tijdens voetbal is daar een goed voorbeeld van. Iedere keer als je loopt of opstaat uit zittende houding worden die spieren min of meer aangespannen.Anoniem14 maart 2014 om 16:03ik kom net weer terug van de fysio en hij heeft m’n been weer gemasseerd. en ook even verder gekeken. volgens hem zit het heel diep tegen het bot aan. het knietje is volgens hem door de spier heen gegaan. moet dus flink hard aangekomen zijn. voor de rest adviseerd hij mij veel ijs erop te leggen en i moet maandag weer terug. mijn been voelt nu weer een stuk beter aan door de massage maar of dat zo blijft is natuurlijk nog maar de vraag. ook heb ik in het verleden een hernia gehad waardoor er een zenuw is klem komen te zitten en ik daar nog steeds last van heb in hetzelfde been als waar ik nu last van heb. de zijkant van mijn kuit en kleine teen en die ernaast zijn een beetje gevoelloos ,dat is nu al 5 jaar zo en zal wel nooit meer weggaan. voor de rest heb ik daar nooit echt last van gehad en ook niet van mijn rug
ReagerenJohn (moderator)
14 maart 2014 om 16:16Als je de pijn weer zou voelen opkomen kun je in ieder geval koelen. En eventueel de diclofenac combineren met paracetamol.
Reageren
Of de hernia nog invloed heeft op de pijnklachten nu, betwijfel ik. Even volhouden…Anoniem14 maart 2014 om 19:18heb ook paracetemol in huis, dus dat ga ik dan proberen, ik zit nu al met een ice pack op m’n been, het gaat op dit moment wel, maar ik besef dat het nog een hele weg te gaan heeft, als ik zit is het opstaan het ergste. dan beweegt en spant de spier zich aan en drukt de bloeduitstorting waarschijnlijk op de zenuw, als ik dan eenmaal sta en loop gaat het wel weer. in bed precies zo .beetje bewegen en draaien en je hebt pijn. t’zit echt helemaal tegen het bot aan maar heb verder geen scheurtjes in de spier enz.kan gewoon fietsen en ook kracht zetten. ik fiets normaal erg veel op een dag, iets wat ik ook graag doe,
ReagerenJohn (moderator)
14 maart 2014 om 19:25In beweging blijven is natuurlijk goed, maar niet overdrijven.
ReagerenAnoniem14 maart 2014 om 21:30nee dat gaat nu ook niet,maar anders fiets ik altijd de benen uit m’n lijf, ik fiets ongeveer 7000km per jaar op mijn gazelle overal naartoe door weer en wind
ReagerenJohn (moderator)
14 maart 2014 om 21:52Nog even geduld en je kunt weer als vanouds!
Reageren
Hoe is het nu met de pijn?Anoniem15 maart 2014 om 09:23vannacht wederom weer erg veel pijn gehad,maar nu was ik zo moe dat ik er half doorheen geslapen heb. ik heb ook nog een diclofinac genomen met 1000mg paracetemol maar dat hielp ook niks tegen de pijn,
ik vraag mij af of anderen ook zoveel pijn hebben bij deze blessure?? en of het wel normaal is…
en of het toch niet zo kan zijn dat de zenuw beschadigd is, want de pijn voel ik door heel mijn been behalve op de plaats waar de blessure zit niet,ik voel het zelfs keihard steken in mijn tenen en voet en enkel
het voelt wel of mijn been gescheurd is,dit is nog erger dan de ergste kiespijn die er is,en ik heb toch al veel kiespijn gehad in m’n leven, ook ben ik best al wat pijn gewent omdat ik vorig jaar ook een jumpersknie heb gehad in gradatie 4 ,en ook een shin splint en achillespees ontsteking maar dan allemaal aan het andere been, maar deze pijn die ik nu heb is veel heviger
als het zo doorgaat laat ik mijn been dus niet meer masseren,
Reageren
we zijn nu ruim een week verder en de pijn was er al gelijk van in het begin toen de blessure ontstond maar word steeds maar erger,dit kan toch nooit goed zijn?John (moderator)
15 maart 2014 om 10:05Je hebt toch een behoorlijke tik op je bovenbeen gehad. Een beschadiging van de zenuw is niet zo voor de hand liggend. Ze ligt nogal goed beschermt. Maar het is helaas zo dat masseren wat reactie kan geven. Vraag de therapeut om iets voorzichtiger te zijn met masseren en of hij eventueel Ultrageluid kan gebruiken.
Reageren
Met pijnstillers is het zo, dat je ze regelmatig moet nemen om depot op te bouwen en de werking optimaal te krijgen.Anoniem15 maart 2014 om 12:22heb zeker een flinke tik gehad, daar ben ik mij nu wel heel goed van bewust. ik kon ook gelijk niet meer verder spelen en kon amper op het been staan vlak nadat het gebeurd was. volledig uitgeschakeld dus. maar die pijn .niet te harden! ik gebruik nu al vanaf begin pinstillers 3x daags 75mg diclo finac maar ik heb het idee dat alleen morfine nog kan helpen tegen de pijn, maandag dan weer fysio en ik zal het bespreken voor het wat mildere aanpak en Ultrageluid. ik ben toch blij dat mensen mij ermee kunnen helpen want ik maak mij er echt zorgen om.
maar wat doet Ultrageluid eigenlijk? bij mijn jumpersknie heb ik shockwave therapie gehad en dat hielp wel, voor even dan
ReagerenJohn (moderator)
15 maart 2014 om 12:31Ultrageluid zou vooral iets aan de pijn kunnen doen. Bespreek de mogelijkheden maandag met de fysio.
Als je een rekverband in huis hebt, wikkel dat dan eens om je bovenbeen. Boven de knie beginnen en dan naar boven toe werken. Kijk eens of dat verlichting geeft. Niet te strak aanleggen.Of morfine of morfine-achtige pijnstillers zouden helpen is nog maar de vraag. Die vlieger gaat helaas ook niet altijd op. Neem de Diclofenac op gezette tijden en combineer iedere keer met paracetamol.
Reageren