- Anoniem25 maart 2014 om 22:36
ja dat had ik al begrepen, mijn fysio heeft ook gezegd als je ergens pijn voelt moet je stoppen, vandaag gewoon eens een half uurtje beetje gelopen en met de bal enzo. ging goed en heb er nu ook totaal geen last van. ik voel alleen mijn andere knie een beetje steken maar daar heb ik nog steeds een beetje de jumpersknie die een beetje komt opspelen als ik lang niet veel gedaan heb of als het weer kouder of warmer word. er zijn ook dagen en weken dat ik geen last heb ook al doe ik iets, chronisch denk ik ,
maar om over massage terug te komen op de goede plaats moet ik dus gewoon vooral de knie masseren?
ik heb gisteravond al mijn been en kuit en voet gemasseerd,vandaag nog niet,wel ijs erop gelegd uit voorzorg, maar ik neem aan dat masseren op elke plaats van het been op zich geen kwaad kan?
John (moderator)
25 maart 2014 om 23:09De spieren masseren kan inderdaad gen kwaad.
Reageren
Het is alleen wat moeilijk om op de juiste plek te masseren omdat je daar zelf eigenlijk niet bij kunt.
Je zou namelijk op de rug moeten liggen met een rolletje onder de knie om een optimale ontspanning te krijgen van de bovenbenen.
Het te masseren gebied ligt dus boven de knie en net boven de knieholte. Voor het gebied van net boven de knieholte zou je dus op je buik moeten liggen met een rolletje onder de voeten.Anoniem26 maart 2014 om 08:45daar kan ik zelf jammer genoeg niet bij, ben nu stijf uit bed gekomen al probeer ik eerst oefeningen te doen in bed nog voordat ik opsta. mocht het volgende week nog zo zijn dan ga ik naar mijn andere fysio die ik vroeger ook had , ik ben bij 3 fysio therapeuten bekend in de buurt ook met mijn rug dus die kennen mij wel. 1 fysio heeft wel eens gezegd dat hij iemand kende die dat verdoofde gevoel kon wegmasseren maar hij zou toen eens gaan praten en is er niet meer van gekomen. dus misschien moet ik daar maar weer eens kontakt mee opnemen, het probleem is eigenlijk dat ik dat al gedaan had maar de beste man was wee r op vakantie zoals meestal altijd als ik hem nodig heb. dus dan ben je gedwongen om naar een ander te gaan.
ReagerenJohn (moderator)
26 maart 2014 om 09:51Misschien heb je dan gisteren toch net iets te veel gedaan. Misschien een goed idee om naar die andere fysio te gaan.
ReagerenAnoniem26 maart 2014 om 14:40ja ik kijk het nog even aan tot volgende week maandag .is er dan nog geen verdere verbetering dan neem ik kontakt op met die andere fysio.
ReagerenAnoniem27 maart 2014 om 13:54hier ben ik dus bang voor dat dit gebeurd is..? ik denk dat littekenweefsel nu tegen de zenuw drukt en daardoor mijn voet verder verdoofd is geraakt,vraagje.. is dit mogelijk? of kan dat niet??
Een massage kan gevaarlijk zijn, zeker als je niet precies weet wat er gaande is. Door de bloedsomloop te stimuleren, kan littekenweefsel dat de zenuw irriteert, ontstaan of zich uitbreiden en voor meer pijn zorgen. Het is imo zeer aannemelijk dat zich na het trauma door de kneuzingen ed littekenweefsel (=bindweefsel) heeft gevormd dat nu tegen een zenuw drukt, die daardoor pijnsignalen doorgeeft.
ReagerenJohn (moderator)
27 maart 2014 om 17:00Niet te ver zoeken.
[quote]Een massage kan gevaarlijk zijn, zeker als je niet precies weet wat er gaande is. Door de bloedsomloop te stimuleren, kan littekenweefsel dat de zenuw irriteert, ontstaan of zich uitbreiden en voor meer pijn zorgen. Het is imo zeer aannemelijk dat zich na het trauma door de kneuzingen ed littekenweefsel (=bindweefsel) heeft gevormd dat nu tegen een zenuw drukt, die daardoor pijnsignalen doorgeeft.[/quote] Dit kan, maar komt toch maar zelden voor.
Het hoeft dus geen littekenweefsel te zijn maar kan heel goed een restant van een bloeduitstorting zijn.
ReagerenAnoniem27 maart 2014 om 17:45maar we zijn nu inmiddels wel al 3 weken verder, dan mag je toch aannemen dat alle restanten bloeduitstorting al weg is? of zit er dan nog zoveel?
en als je litteken weefsel hebt dat tegen de zenuw aandrukt moet je dan aan de spier geopereerd worden om dit weg te laten snijden?
ReagerenJohn (moderator)
27 maart 2014 om 19:10Het hoeft niet veel te zijn wat er nog zit. Net boven de knie is er wel wat ruimte tussen de spieren en pezen. Het kan best even duren voordat het helemaal weg. Dat is op zich niet zo vreemd.
Als er daadwerkelijk littekenweefsel zou zijn zou in eerste instantie bindweefselmassage kunnen worden toegepast. Als dat uiteindelijk ook niet helpt zou een operatie eventueel overwogen kunnen worden.
ReagerenAnoniem27 maart 2014 om 19:42oke ,maar ja ik heb nu nog eens even gekeken op schema’s en net boven de knie in in die bovenbeen spier waar ik het knietje heb gehad kan ik geen zenuw vinden? dus kan er dan toch geen littekenweefsel wat op een zenuw drukt zijn ook? al die zenuwen lopen aan de achterkant van het been zag ik of ik moet wat over het hoofd hebben gezien? maar die erge pijn die ik gehad heb is vast wel zenuwpijn geweest
ReagerenJohn (moderator)
27 maart 2014 om 20:21Een bloeduitstorting verplaatst zich tussen de spieren en kan zo wel in de knieholte terechtkomen omdat daar redelijk wat plaats is. Ik weet wel dat het je allemaal te lang duurt, maar een blessure heeft toch tijd nodig. Zeker op zo’n vervelende plaats.
ReagerenAnoniem27 maart 2014 om 20:48ja geduld staat misschien niet in mijn woordenboek maar ik voel mij voor de rest ook zo fit en helemaal niet meer geblesseerd, maar ik wil best van u aannemen dat er nog bloed zit en het nog tijd nodig heeft om op te lossen.maar heb nog zoveel vragen want maak me toch ook een beetje ongerust en wil ook niet gelijk weer naar de huisarts vliegen want die gaat reflexen testen en voelen en verder kan die voorlopig ook niks doen en daar heb je maar 10 minuten om vragen te stellen en dan moet je ook weer buiten, dus ben wel blij dat ik hier met mijn vragen terecht kan, ik ben nu 6 keer naar de fysio geweest en wat ik hier al aan antwoorden heb gehad heb ik daar niet gekregen omdat de fysio het volgens mij zelf ook niet goed wist en geen eens tijd had omdat hij met 3 patienten tegelijk bezig was, daarom ben ik ook wel eens bang dat hij dingen heeft gedaan aan mijn been zoals massages wat misschien op dat moment helemaal niet goed is geweest omdat ik daarna nog meer pijn had.achteraf krijg je dan te horen van ja ik dacht dat het wel kon,maar niet te vergeten dat ik ook bij 2 huisartsen ben geweest waarvan de ene adviseerde niet naar de fysio te gaan en de andere wel, dus daar ben je als patient die verrekt van de pijn en graag geholpen wil worden dan allemaal goed mee…
ReagerenJohn (moderator)
27 maart 2014 om 21:39De massage kan niet zoveel kwaad hebben aangericht omdat het toch al een tijdje na de tik was. Ik denk wel dat de fysio bij je eerste bezoek wat meer aandacht aan je blessure had kunnen en moeten besteden. Zo’n bloeduitstorting kan best wel hardnekkig zijn. Als je meer vragen hebt kun je die hier natuurlijk stellen.
Had je al een afspraak gemaakt bij de andere fysio?
ReagerenAnoniem27 maart 2014 om 22:27vind ik fijn bedankt,
de massage was precies 7 dagen na de tik, maar had daarna wel meer pijn dan het ervoor was. eigenlijk ging het de nacht ervoor het beste van heel de week maar ja ik had toen de afspraak al staan bij die fysio dus dan ga je maar. en de fysio had zeker veel meer aandacht moeten besteden aan m’n blessure, ik weet nog dat ik de eerste keer binnenkwam en werd verteld ga hier maar liggen en ik kom zo bij je, en toen die terug kwam wees hij op mijn been van waar zit het en begon gelijk haastig te masseren zonder eerst te beoordelen hoe ernstig het was, en na 5 a 6 behandelingen krijg je dan uit zijn mond te horen het was toch ernstiger dan we dachten, en als ik dan vragen had dan moest ik mij maar naar de dokter wenden terwijl hij met de deurklink in zijn handen stond klaar om weer weg te gaan om anderen te behandelen, in de laaste behandelingen kreeg ik een ukg lamp erop wat 18 minuten duurde en werd zo soms meer dan een half uur alleen gelaten terwijl de lamp allang was afgelopen, en heb het ook een keer gehad dat die gewoon achter zijn pc dingen ging opzoeken terwijl ik zat te wachten, toen moest ik nog naar een kwartier wachten gaan hem opzoeken om te zeggen waar die bleef, en kreeg ik gewoon te horen ,goed dat je het zegt want ik was je alweer vergeten. en ook als je een afspraak om bv 14:00uur had werd je pas om 14:30uur geholpen niet echt prettig, dus voor mij hoeft het niet meer om daar naartoe te gaan.
maar ik wilde nog even wachten tot maandag om naar de andere fysio te bellen. ik ben nu wel weer 200 euro aan behandelingen kwijt en moet ook een beetje zuinig omgaan met mijn beurten want zelf kan ik dat allemaal niet betalen, daar zit je ook nog eens mee.. maar ik kijk het dus nog even na dit weekend aan en als het erger word dan is het weer tijd voor fysio maar dan moet het gewoon beter. ik zal in ieder geval al mijn ervaringen over het verloop hier met u delen,
ReagerenAnoniem28 maart 2014 om 09:24vanochtend toch een afspraak gemaakt met de huisarts voor maandag ,lijkt mij zinvol om er toch eens na te laten kijken, ik heb ook de fysio gebeld maar die was er vandaag niet en pas maandag weer maar zijn agenda stond al vol geboekt dus ik verwacht dat ik daar op zal moeten wachten,
verder.ik heb nog een massage apparaat in de kast gevonden. deze geeft trillingen door ,heb die eens op m’n been gezet.op zich voelt het wel lekker,maar zou ik er goed aan doen om op bepaalde plekken met het apparaat erop te masseren? en waar precies?
Reageren