John (moderator)
17 maart 2014 om 20:26Ik weet niet of het zo verstandig is om dat zelf te gaan doen. Vraag het toch maar eens aan de verzorger van de vereniging. Misschien dat je dan wel zelf voor het materiaal moet zorgen maar dan kan hij in ieder geval zeggen wat je dan nodig hebt.
Anoniem17 maart 2014 om 21:30nou ja ik zie het dan wel, misschien is het beter om de eerste wedstrijd gewoon 10-15 minuten mee te spelen, dat is sowieso minder belastend dan een halve of hele wedstrijd spelen en dan kijken hoe het gaat. woensdag moet ik weer terug naar fysio en ik wil het nu van dag tot dag bekijken, de pijn is echt al veel minder dan dat het tot nu toe geweest is en dat is een goed teken, maar toen ik bij de fysio was moest hij het kopje van het ultra geluid nog gaan zoeken ,die haalde hij uiteindelijk uit een plastic tas en het snoer was ook helemaal kapot, ik vroeg hem waarom dat was, en toen zei hij dat hij die eigenlijk nooit meer gebruikte omdat hij altijd het shockwave apparaat erop zette,maa romdat ik er speciaal om vroeg pakte hij die voor me,maar wat is nu eigenlijk beter, het shockwave kopje of ultra geluid kopje? shockwave kan ook laag gezet worden…
ReagerenJohn (moderator)
17 maart 2014 om 21:59Wat is beter.
In principe geldt: dat wat het beste werkt is het beter. En dat kan verschillend zijn.Bij shockwave wordt gebruik gemaakt van elektro magnetische schokgolven die als het trommelend op het weefsel werken.
Reageren
Bij Ultrageluid wordt doorgaans gebruik gemaakt van geluidsgolven (Ultra Korte Golf). Dit veroorzaakt trillingen die tot diep in het weefsel kunnen komen. Het zijn verwante therapieën. Maar ultrageluid wordt inderdaad niet vaak meer gebruikt omdat er natuurlijk steeds weer andere methoden hun intrede doen. Soms is het echter goed om op oudere therapieën terug te vallen.Anoniem17 maart 2014 om 22:49Oke bedankt voor het antwoord, zal het ook nog eens bespreken met mijn fysio en misschien moeten we beiden uitproberen..
ReagerenAnoniem18 maart 2014 om 10:33vannacht wederom goed geslapen .werd nadat ik een uur in bed lag nog wel even wakker van pijn omdat ik mijn been gedraaid had in m’n slaap. maar bij normaal liggen nergens geen last meer van gehad en de hele nacht verder lekker doorgeslapen tot 10uur vanochtend, het gaat dus nu merkbaar veel beter in de afgelopen 2 dagen tov vorige week. ik geef het nu voor mijn gevoel nog een week en hoop dan weer helemaal beter te zijn,
ReagerenJohn (moderator)
18 maart 2014 om 12:16Een week is misschien wel wat optimistisch. Maar het gaat in ieder geval de goede kant op!
ReagerenAnoniem18 maart 2014 om 13:30ik wil alleen nog maar optimistisch blijven.ik wil vechten en ben niet van plan om nog lang te blijven zitten, heb mij voor zaterdag voor de wedstrijd al opgegeven om de laatste 10-15 minuten te spelen.deze wedstrijd is zeer speciaal voor mij omdat het uit tegen mijn oude club is en daar heb ik een heel zeisoen al naar uitgekeken om nog eens op dat veld te mogen spelen kga het gewoon proberen als ik mij goed voel.maar dan niet voluit natuurlijk.en meedoen is voor mij belangerijker dan winnen..
ReagerenJohn (moderator)
18 maart 2014 om 18:00Je kunt het natuurlijk proberen. Ik hoop alleen dat je er geen spijt van gaat krijgen.
ReagerenAnoniem18 maart 2014 om 18:37waarom,wat kan er gebeuren dan?
ReagerenJohn (moderator)
18 maart 2014 om 19:22Bij te forse inspanning loop je het risico dat je weer terug bij af bent en weer van vooraf aan kunt beginnen. Het is moeilijk in te schatten omdat niet zeker is, of de bloeduitstorting helemaal uit de spier is cq. weg is tussen de spier. Daarbij is het nog de vraag of er niet een lichte oppervlakkige beschadiging aanwezig was en die voldoende is hersteld. Ik snap natuurlijk wel dat je die wedstrijd graag wil meespelen. Probeer in ieder geval via de verzorger toch een bandage te krijgen.
ReagerenAnoniem18 maart 2014 om 20:40ik houd dit zeker in mijn achterhoofd, maar het is ook nog niet helemaal zeker of ik mee ga spelen natuurlijk, ik denk ook wel dat het goed moet aanvoelen voordat ik deelneem. ik ga wel luisteren naar mijn lichaam en ga dus niet als ik iets voel eraan beginnen of door, we zijn dan ook weer 5 dagen verder dus zal het van dag tot dag bekijken, ook zal ik dit even morgen bij de fysio bespreken.ook over de bandage bij de club, gaat zeker goedkomen.
ReagerenAnoniem21 maart 2014 om 08:32Hallo Tandor, hier ben ik weer,
Ik wilde nog even laten weten wat de tussenstand is op het moment,
de erge pijn is nu weg en ik ben vanaf dinsdag tot nu best goed vooruit gegaan. gisteren heb ik op de loopband gelopen maar niet hard, gewoon gewandeld dus en dat ging op zich goed, alleen als ik ga lopen dan verlamd mijn voet en enkel heel erg. ook als ik ga fietsen heb ik dat .en in rust heb ik dat niet. kan dit nog een zenuw beklemming zijn?? want he tis best lastig als je verdoofd bent als je loopt. ook merk ik dat mijn spieren snel oppompen als ik wat doe, maar dit heb ik toch altijd al heel snel, ook met de andere spieren in mijn lichaam, door mijn sporten gebruik ik mijn spieren elke dag dus die zijn flink getraint en zetten altijd flink op , zodra ik mijn spieren gebruik zetten ze op. soms is dat best lastig vind ik zelf. gisteren was ik weer op fitness en ging bankdrukken ,na een paar keer stond ik al helemaal opgeblazen. ook ben ik in de tijd dat ik niet naar fitness geweest ben en minder heb gefietst 3 kilo aangekomen,mijn bovenbenen zitten nu wel erg strak in mijn broek .ik denk dat ze gegroeid zijn door alle rust van de afgelopen tijd.want normaal werden ze elke dag flink belast. ik weeg nu ineens 90 kilo terwijl ik van nature heel tenger gebouwd ben.en heb een lengte van 1 meter 83, en een taile broekmaat 29. maar ik wil toch nog wat gewicht kwijt,en de wedstrijd van zaterdag gaat niet door omdat deze is uitgesteld. dus ik ben heel blij dat ik nog wat rust kan nemen.want het voelt nog niet helemaal goed aan al heb ik het ergste dan wel gehad. met name als ik kracht zet door mijn been te strekken is het nog gevoelig en dan lopen en fietsen waardoor ik last van een verdooft gevoel krijg met name in mijn voet en enkel. en oja ik heb ook steeds een zere plek aan het bot kniegewricht bij de buitenkant knie, wat zal dat zijn?
ReagerenJohn (moderator)
21 maart 2014 om 11:30De klachten zullen waarschijnlijk worden veroorzaakt door een restant van de bloeduitstorting die net boven de knieholte tussen de de spieren en pezen zit. Dat blokkeert de spieren en veroorzaakt misschien ook wat druk op een zenuw. Daarom vond ik je dus wat te optimistisch over het herstel i.v.m. met de geplande wedstrijd. Maar ook dat zal weer afnemen. Probeer zoveel mogelijk te bewegen maar doe dat dan wel op geleide van pijn. Pijn is STOP.
ReagerenAnoniem21 maart 2014 om 12:24was inderdaad wat te optimistich, ik kan wel een beetje rond gaan lopen in het veld maar echt actie en sprinten zal niet gaan dus is dan eigenlijk zonde van alles, maar nu deze wedstrijd is uitgesteld tot waarschijnlijk op’minimaal anderhalve week later heb ik dus nu nog wat tijd, ik hoop vanaf nu toch wel binnen 2 weken beter te zijn. of ben ik hier ook weer wat te optimistisch? we zijn dan in totaal 4 weken verder. moet toch kunnen? de heftige pijn is weg en ik kan al normaal bewegen alleen merkte ik dat er wat onbalans was in mijn been tijdens het lopen gisteren,ik heb totaal 16 minuten gelopen op 4 km per uur, vandaag ook geen enkele pijn.alleen dat verdoofd gevoel is wel erg lastig
ReagerenJohn (moderator)
21 maart 2014 om 14:43Met 1-1,5 week zou dat in principe kunnen lukken. Hangt natuurlijk ook een beetje af van het verdere herstel.
Reageren