Zoeken Vraag het forum

zwanger worden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Phoeke

hoi iedereen

heb een vraagske over de vruchtbare periode
    je kan dat op site’s uitrekenen maar daar staat van hoeveel dagen ertussen
    maar als je nu de ene keer 29 hebt en de andere keer 33 welke moet je dan zetten
    grtz Phoeke xxxxx

119 reacties
    Reageren
    Nandia

Om de vruchtbare periode van een vrouw te bepalen is het nodig uw eigen menstuele cyclus te bestuderen. Deze periode varieert tussen de 23 en 35 dagen. Hoelang deze periode bij u is, kunt u eenvoudig bepalen aan de hand van uw menstruele cycli in het verleden als u regelmatig menstrueert.

Reageren
    Phoeke

ik heb altijd 33 dagen gehad tot de laatste twee maanden was het 29 en dan 32 dagen
    en het was gewoon voor te vragen hoe je het dan moet zetten op die site’s hoeveel dagen je dan hebt moet je dan het meeste pakken
    grtz xxxx

Reageren
    Phoeke

hoi iedereen

gisteren moest ik normaal ongesteld worden
    maar vandaag is er nog altijd niets
    zou ik dan morgen een test doen
    of zou ik mss nog wachten
    laat me iets weten
    grtz xxx

Reageren
    Zonnetje

Hoi Phoeke,

Je gemiddelde cyclus kun je bereken. Iedereen zit anders in elkaar.

Ik zou nog een paar dagen wachten met testen. Je geeft aan dat je cyclus een paar dagen wisselt, zonde van de test.

Succes!

Reageren
    Phoeke
    Phoeke

hoi

moest geen test meer doen ben deze morgen opgestaan en had ze verschrikkelijk veel zeer
    heb ik nu wel kan bijna er niet van gaan zo ne pijn ;s
    op naar de volgende poging he
    Phoeke xxx

Reageren
    Zonnetje

Heb je alleen pijn of vloei je ook??
    Als dat niet zo is, is het wijs om even bij de huisarts langs te gaan.

Reageren
    Phoeke

echt veel kan ik het niet noemen hoor tegen anders heb ik echt de vloed dat ik om de tien min moet verversen en nu niet het is wel bruin en beetje roos en ja het is echt veel pijn hoor pfff
    en vooral rond de navel heb ik dikwijls erge steken
    grtz phoeke

Reageren
    Zonnetje

Als je tegen de morgen nog geen rood bloedverlies hebt, zou ik de huisarts zeker even bellen. Kan denk ik sowieso geen kwaad als je zoveel buikpijn hebt.

Hevige buikpijn en bloedverlies (in alle vormen, dus rood, helder of donker en slijmerig) kan wijzen op een miskraam.

Sterkte!

Reageren
    Phoeke

hoi zonnetje gisteren hele dag echt veel zeer gehad
    ondertussen is het wat roder bloed ook nog met bruin en wat slijmerig en nu heb ik ook nog zeer maar vele minder dan gisteren veel bloed verlies heb ik niet tegen anders zoals ik gisteren al vermeld had dat ik niet zoveel moet verversen
    vandaag was ik naar de markt gegaan en was zeker drie uurtjes weg en tampon was niet echt vol bloed

nu heb ik nog een vraagske

een vriendin van mij zei als je met dagravit of omnibionta begint dat je de eerste maand wat later kan zijn met je regels hare apotheek zei dat is dat waar ???????

Phoeke xxxx de vorige zijn ook mijn vragen maar was vergeten met mijn profiel aan te zetten
    grtz xxxx

Reageren
    A.

Nee, vitamine preparaten hebben geen invloed op de cyclus.

Reageren
    Zonnetje

Als je stopt met anticonceptie kan je cyclus (of regels zoals het in belgië wordt genoemd) verstoord zijn. De meeste vrouwen hebben een cyclus van tussen de 28 en 35 dagen. Soms wisselt dit wel eens en bij jou lijkt dit ook het geval.

De vitaminepreparaten die veel vrouwen nemen vóór zwangerschap, tijdens zwangerschap of tijdens borstvoeding hebben géén invloed op je cyclus. Het gaat dan puur om vitaminen (zoals foliumzuur) die goed zijn voor het ongeboren kind, de zwangere of de zuigeling.

Ik maak me toch wat zorgne om die hoeveelheid buikpijn van je. Bel de huisarts gewoon, dan weet je meer.

Reageren
    Phoeke

thx zonnetje
    zal zeker bellen naar de dokter om te zien of een afspraak maken met de gynecoloog
    want ik ben nog nooit zo lang cyclus gehad
    het langste was 33 en nu 35 dagen
    en ja die pijn vindt ik ook niet echt normaal
    want zelfs mijn hele rug doet zeer
    ga zeker afspraak maken
    Phoeke xxxxx

Reageren
Reageer op: zwanger worden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.