Zoeken Vraag het forum

help???

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Je hebt geen HIV !!!! Je had een negatieve test. Dus kun je ook geen HIV symptomen hebben. Ga volgende week naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de psycholoog.

anoniem

Ik weet dat ik echt een soort obsessie ontwikkel maar door uw antwoorden kan ik het misschien beter relativeren.
    kunt u me aub helpen

Reageren
    John (moderator)

Mijn antwoorden helpen jou helemaal niet. Je bent hier al van eind oktober/begin november in dit topic mee bezig. Maar je had ook al een ander topic. Dus al ruim 2 maanden leg ik je uit, dat je een negatieve HIV test hebt gehad en dus GEEN HIV hebt. Dan kun  je dus ook geen hiv symptomen hebben of krijgen.  Je hebt geen HIV. Je hebt meerdere testen gedaan waarvan de laatste op 2 november op 12,5  week na de seks.

Je hebt een angststoornis ontwikkeld. Bij ieder vlekje, pukkeltje , bultje, pijntje, kuchje of zachte ontlasting dat je ziet of voelt, kun jij alleen nog maar aan HIV denken.

Ik weet dat ik echt een soort obsessie ontwikkel maar door uw antwoorden kan ik het misschien beter relativeren.   Duidelijk niet dus.  Ik ben je al twee maanden aan het uitleggen dat je geen HIV symptomen hebt, omdat je dus geen HIV hebt. Bovendien krijg je symptomen van HIV infectie in de eerste 4-8 weken en daarna dus niet meer.

Morgen heb je pijn aan je dikke teen en komen dezelfde vragen weer….

Je hebt echt professionele hulp nodig. Je komt hier zo niet meer vanaf.  Ik zou jou graag willen helpen, maar dat lukt gewoon niet meer.

Reageren
    Anoniem.

Hoi anoniem,

Die diarree waar jij het over had waar je nu al meer dan één week last van hebt komt gewoon hoogstwaarschijnlijk door alle stress en angst die je ervaart sinds november.

Maar waar je je nu precies druk over maakt is of die test wel was gebeurt met een schone naald toch? Of zit er meer achter en maak je je ook zorgen over de betrouwbaarheid van de afgenomen test?

Je bent negatief getest op HIV 12,5 weken na het onveilige contact. Zoals ik heb begrepen van Tandor is een test na 6 weken of zelfs al 4 weken betrouwbaar. Met 12,5 weken zit je absoluut goed. Dat is namelijk rond 3 maanden na de seks en dat is de norm die staat beschreven voor zo’n test. De windowfase is dan afgelopen en als dan GEEN antistoffen worden gevonden ben je HIV vrij.

Wat betreft de test. Deze is betrouwbaar en er is geen kans dat je bent geprikt door een verkeerde naald. Dit mag niet. En inderdaad klopt het wat Tandor zegt: symptomen van een conversiegriep kunnen zich NA 6 weken niet meer voordoen. Maar richt ook geen angst op voor SOA testen omdat je bang bent dat ze met een verkeerde naald prikken! Ik zag dat je bang was om eventueel opnieuw te testen (niet nodig!). Maar je moet je in het vervolg altijd laten testen als je weer onveilig sekscontact hebt gehad.

Heb je dit al eens besproken met je huisarts? Het wordt tijd om actie te ondernemen en tegen hem of haar te zeggen wat er zich nu afspeelt, zodat je geholpen kunt worden. Want stress en angst kan veel met je doen. Ik zou het in het eerstvolgende afspraak zeggen. Want het is best zorgelijk dat je je zo’n zorgen maakt terwijl de kans dat je HIV positief bent nul is en meerdere personen dit aan je zeggen.

Overigens wil ik wel tegen Tandor zeggen dat ik wel respect voor je heb omdat je áltijd reageert en iedereen wilt helpen! Zie op veel plaatsen je naam staan en vond dat iemand dat even tegen je moest zeggen :).

Dus:
    -GEEN HIV.
    -Geen klachten die erop wijzen dat je besmet bent.
    -De test was betrouwbaar en op een goed tijdstip afgenomen.

Hoop dat ik je een beetje heb kunnen geruststellen want ik wil je ook helpen anoniem. En laat desnoods dit topic zien aan je huisarts zodat hij of zij precies weet wat er speelt en dat je er al best lang mee bezig bent.

Ondanks de stress en angst toch een fijne jaarwisseling gewenst! Ook aan de rest ofcourse.

Reageren
    anoniem

Hoi Hoi, ik heb het een tijdje proberen los te laten en was ook gestopt met googlen vandaar nu pas mijn reactie. Dankjewel voor je berichtje en die klopt inderdaad helemaal… Ik probeer dat ook steeds tegen mezelf te zeggen en het ging ook best goed.

Maar nu sinds gister zijn mn klieren onder mn oksel zo gezwollen en pijnlijk, dat ik weer bang werd en nu weer hier terug ben helaas. Ik ben de hoop echt op aan t geven

Ook nog de beste wensen allemaal!

Reageren
    John (moderator)

Dit is dus precies wat ik had voorspelt…. Doe je zelf nou een plezier en ga naar de huisarts Vraag een verwijzing voor de psycholoog. Je komt hier zelf niet meer uit.

Reageren
    anoniem

Hoi Tandor. Het is moeilijk, omdat ik weet dat er iets mis is. Ik zit al maanden aan de diarree, en ik zie vandaag veel wit slijm. Mn huisarts heb ik niks aan, die deed 1 ontlanstingsonderzoek waar niks uit kwam en verder kom ik niet..

Ik weet dat er iets niet goed zit in ieder geval maar wat kan ik doen? Ik weet niet of u verstand heeft van andere soa’s Tandor, maar toen die diarree begon ben ik naar de GGDgeweest en bleek dat ik een anale chlamydia had. Ben laatst naar de huisarts geweest en kreeg een pakket mee om een thuis chlamydia test te doen omdat ik een dubbel checkwou. Volgens mn huisarts was het niet nodig omdat ik een week doxycycline had geslikt maar bleef toch aandringen. Resultaat kwam wel negatief terug maar is het mogelijk dat ik die test niet goed heb uitgevoerd? Bij mn huisarts kan ik echt maar om de 3 weken terecht en dan doet ze echt amper wat dus ik hoop dat u hier een beetje verstand van heeft en me wilt helpen…

Reageren
    John (moderator)

Het is niet moeilijk. Je hebt door je overdreven angst voor HIV een heuse angststoornis ontwikkelt. Je MOET naar een psycholoog voor psychische hulp. En als het kan rap. Als je nog langer wacht zullen de problemen alleen maar groter worden en heb je geen psycholoog meer nodig maar een psychiater.

Ik heb al meer mensen echt hard onderuit zien gaan door HIV angst.

Neem vrijblijvend contact op met psychologen Nederland, de partner van dokter.nl

https://www.dokter.nl/angst/

Reageren
    John (moderator)

Oh over de chlamydia:
    je kunt zo’n test bijna niet verkeerd doen. Daar moet je dan toch op vertrouwen. de klachten die jij allemaal hebt, kunnen sowieso niet door chlamydia worden veroorzaakt.
    Het zijn toch echt angst en spanningsklachten.

Reageren
    anoniem

Bedankt Tandor, maar die diarree begon juist door die chlamydia en sindsdien is het eigenlijk niet meer weggeweest, vandaar dat ik daar aan dacht. Misschien dat ik dat uitstrijkje te oppervlakkig deed? ik ga deze week weer naar mn huisarts want ik moet er echt
    vanaf, echt een dagelijkse belemmering is het..

Reageren
    anoniem

Hoi Tandor, ik heb net een afspraak gemaakt bij de GGD en ik ga daar mijn hele situatie van begin tot eind voorleggen en een volledige soa test doen voor mijn gemoedsrust.. Als deze testen negatief terug komen kan ik door met mn leven. Ik schrijf t hier omdat ik t nergens kwijt kan en ik toch nog 1.5 week met stress zit.. Ik hoop dat de uitslagen gewoon goed zijn..

Ik merk dat ik maar blijf stressen en y constant in mn hoofd zit. Misschien als ik een 1 op 1 gesprek heb daar en een nieuwe test doe dat ik het dan eindelijk kan laten rusten.

Reageren
    John (moderator)

Ik hoop het voor je….

Reageren
    anoniem

Hoi Tandor, ik hoop dat u me nog 1 keer kunt helpen. Ik ben langs de huisarts geweest ivm darmproblemem weer, en nu word ik ook getest op een auto immuun ziekte, ik zie staan coeliakie. Als ik dit zou hebben beinvloed dat dan de test die ik had gedaan? omdat er altijd gezegd wordt dat een auto.immuun ziekte pas na 6 maanden kan testen. Of is 12 weken dan alsnog voldoende ook al blinm ik eem auto immuun ziekte te hebben?

Bedankt Tandor!

Reageren
    John (moderator)

Nee dat heeft geen invloed. Alleen een auto-immuunziekte waarbij geen antistoffen zouden worden aangemaakt door het lichaam kan invloed hebben. Die heb je niet want dat zou je dus echt wel weten. 12 weken ia mer dan voldoende

Reageren
    anoniem

Bedankt Tandor! stresje minder. Wat is dan het verschil met coeliakie en andere auto immuun ziekte? het gaat allemaal om.de antistoffen dacht ik? en hoe zou je dat moeten weten? want ik ben al best oud en ik hoor nu ook pas voor t eerst iets over een auto immuun ziekte wat ik nooit eerder heb gehad/gehoord..

Reageren
Reageer op: help???
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.