zeer emotioneel en depressief na het stoppen met blowen.

hoi, na 18 jaar dagelijks geblowd te hebben sinds drie weken besloten om te stoppen. Uit eerdere ervaringen met stoppen mezelf voorgenomen om geleidelijk aan te stoppen, M.n. Enkel nog in het weekend te blowen. Nu ben ik overtuigd om dat na 3 weken toch ook te laten.

op zich gaat het me goed af, ik werk veel, voel me beter in mijn vel, werk aan mijn munchies-lichaam en ben een betere vader voor mijn kinderen maar van zodra ik alleen ben duiken de doemgevoelens op. Krijg ideeen in mijn hoofd dat mijn vrouw me niet graag meer ziet, heb het gevoel dat de relatie niet meer lukt en we toch niet zo voor elkaar gemaakt zijn, ook al hou ik zielsveel van haar. Ik heb een beetje het gevoel dat ik me in een negatieve spiraal wil duwen terwijl dit voor niets nodig is. Ik ervaar buiten dit feit en rusteloosheid (moeilijk in slaap geraken) eigenlijk alleen maar positieve elementen zoals meer energie, beter concentratievermogen, frisser ‘s morgens, actiever, zin om aan mezelf te werken.

Ik vraag bij deze graag na of er mensen zijn die dit ook ervaren of ervaren hebben. Ik lees hier vaak de vraag hoe lang dergelijke gevoelens blijven opduiken? Dit is ook één die ik graag beantwoord zou zien om voor mezelf een doel te kunnen stellen.

Ik zou zelfs op lange termijn, wanneer ik 100% zeker ben dat ik er klaar voor ben, een gelegenheidsblower willen worden. Zijn er mensen die na lange tijd te blowen en cold turkey te stoppen na een tijdje toch nog een jointje durven opsteken (bv. Op festivals of gezellige feestjes?)? Ik wil iig nooit meer terug naar chronisch of dagelijks gebruik?

Of is dit puur nog een bijwerking van de jarenlange verslaving? De zogenaamde craving? En verdwijnt dit ook geleidelijk aan?

Als tip aan diegene die het moeilijk hebben raad ik sporten aan. Een natuurlijke weg om het euforiegevoel op te wekken, works like a charm. Iemand tips voor de emotionele belasting te verminderen of tenminste draaglijker te maken, ik ben echt een emowreck op deze moment en wil mijn huwelijk niet weggooien hiervoor.

Cheers M

Reactie

hallo,

ik ben 22 jaar en ik blow al ongeveer vanaf mijn 15e. Tussen door ben ik een paar keer 1 of 2 weken gestopt omdat ik er problemen door kreeg of zelf het gevoel had nu is het genoeg maar daarna toch weer vrolijk ermee verder gegaan. Op mijn 20e was ik uit huis gezet mede door het blowen en mijn gedrag erdoor. Toen ben ik tijdelijk bij mijn vader gaan wonen waar het niet beter van werd want hij blowt zelf ook. Op een gegeven moment werd ik aangenomen bij een installatie bedrijf en ging ik ook weer thuis wonen. Het ging allemaal prima (ik blowde weer gewoon elke avond) tot ik een ongeluk kreeg en zware brandwonden opliep op mijn handen en gezicht. Mijn periode in het ziekenhuis was zwaar klote. Tot ik thuis kwam weer in mn vertrouwde omgeving. Snel begon ik weer met blowen. Door mijn ongeluk werd mijn contract niet verlengt en had ik dus geen werk meer. Vanaf dat moment werd het dus elke dag blowen overdag en savonds. Ik rookte trouwens hasj en geen wiet meer. Voor mijn gevoel ging alles goed het herstellen van mijn handen ook dit was rond de zomer. Augustus begon ik met sporten en ging alles de goede kant op. Inmiddels bijna een jaar na het ongeluk moest ik naar de bedrijfsarts waar ik ook aantoonde dat alles goed ging. Tot ik dus op een gegeven moment iets had van het word te veel blowen, thuis zitten, dingen regelen met mn letseladvocaat dus vond ik het een goed idee stoppen met blowen en alles op orde krijgen. Dit heeft heel Averechts gewerkt bij mij.

Dit verhaal van mij is misschien moeilijk te begrijpen maar nu ik ongeveer 4 weken gestopt ben gaat het niet zo goed. Ik heb geen sociale contacten (alleen via de playstation)

Ik voel me depressief en wil me het liefst elke dag opsluiten. Het lijkt of ik al mijn leuke eigenschappen kwijt ben die ik wel had ik mijn laatste periode dat ik blowde.  Het enigste waar ik me aan vast kan houden is dat het een periode is die over gaat.

Sorry dat ik geen advies kan geven ik wilde alleen even mn verhaal kwijt en dat voelt best goed.

Groetjes

Reactie
Reageer op: zeer emotioneel en depressief na het stoppen met blowen.
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief