- Amoniem6 mei 2018 om 13:35
Goedemiddag allemaal.
ik wil mijn verhaal graag kwijt en ik heb hulp en meer informatie nodig..
ik ben een man van 20 jaar oud. November 2016 kreeg ik maagklachten ik had een gastrocopie gehad kwam maagslijmvliesontsteking uit zonder een bacterie dus gewoon een ontsteking.
2 maanden na mijn maagklachten, dus januari 2017 kreeg ik enorm veel andere lichamelijke klachten.
ik voelde me constant extreem vermoeid en duizelig ( niet draaiend maar gewoon dizzy gevoel ). Ik had nergens zin in.
het is nu 1,5 jaar verder ongeveer maar mijn lichamelijke klachten zijn er nog ik voel me zo extreem vermoeid en voel me nog steeds duizelig/dizzy..
ik ben voor dit vaak naar de huisarts geweest die zei dat het niet door de maag komt, dus dat dat niet de oorzaak is, was wel na mijn maag klachten begonnen 2 maanden later.
ik heb veel verschillende testjes gedaan dus bijna van alles maar alles is gewoon perfect. Huisarts houdt het aan bij stress en nogmaals stress.
ik ben 20 jaar oud maar ik heb geen last van stress? Ik heb wel last dat ik me natuurlijk zorgen om mezelf maak omdat ik me zo down voel zonder een reden.
ik voel me gewoon niet de oude, en helemaal niet 20 en fit.
Met het bericht ‘ het is door stress ‘ word het helaas niet opgelost.
wat zijn de oorzaken van mijn klachten en waarom is het niet over en waarom heb ik het constant terwijl ik niet rook niet drink geen drugs genoeg slaap, en gezond eet..?
alvast bedankt voor het lezen!
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 mei 2018 om 13:38Is je vitamine B12 ook al eens gecontroleerd?
ReagerenAnoniem6 mei 2018 om 13:42hoi Tandor.
ja mijn vitamine b12 was ook gecontroleeerd dt is ook in orde, ik twijfelde zelf ook aan b12 ivm. Mijn maag maar het waarde was goed. Dus ook niet op de grens maar gewoon hoog voldoende.
ReagerenJohn (moderator)
6 mei 2018 om 13:50Ga dan toch terug naar de huisarts en vraag om een verwijzing voor de internist. Ik ben er niet zo van overtuigd, dat je maag daar geen rol in zou kunnen spelen
ReagerenAnoniem6 mei 2018 om 13:54ohja sorry ben vergeten om bij te melden internist heb ik ook 2x gesproken en gevraagt of het door mijn maag is.
internist vertelde me dat het niets met mijn maag heeft te maken, maar omdat ik me ‘ zorgen ‘ maak heb ik deze klachten.
maar daar twijfel ik eerlijk gezegt wel aan.
ReagerenJohn (moderator)
6 mei 2018 om 13:56Ga dan voor een second opinion naar een andere internist in een ander ziekenhuis.
ReagerenAnoniem6 mei 2018 om 14:03Begrepen zal ik doen bedankt. Als ik het zelfde bericht meekrijg moet ik me dan nog zorgen maken?
ReagerenJohn (moderator)
6 mei 2018 om 14:05Er zal een reden moeten zijn, waarom je de klachten hebt. Dat zal toch onderzocht moeten worden.
Reageren
Doe eens de testen op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
https://www.dokter.nl/zelftesten/angststoornistest/
Dan weet je in ieder geval of je dat kunt uitsluitenCatootje6 mei 2018 om 18:21Ik zou vooral denken aan de rol van je voedingspatroon. De meeste mensen eten teveel snelle suikers. Verder tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Bloedonderzoek zegt niet zo heel veel over tekorten, zoals magnesium. Ik weet niet of je maagzuurremmers hebt gebruikt: die zorgen voor tekorten aan diverse voedingsstoffen, waaronder Q10. Q10 is een energiestofje; bij een tekort kan je je moe voelen. Daarbij hebben veel mensen juist een tekort aan maagzuur, waardoor er klachten kunnen ontstaan. Maagzuurremmers verergeren dit probleem alleen maar.
Reageren