- Anoniem11 juli 2016 om 21:00
Hallo,
Een aantal maanden geleden is gebleken dat ik overspannen ben. Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding en daarnaast werk ik veel ik heb een druk sociaal leven tot het op een dag allemaal te veel werd. Ik was constant zenuwachtig, ik voelde mij gespannen en kon eigenlijk niets meer. Vanaf dat moment heb ik maag/darm problemen gekregen. Ik dacht dat de overspannenheid voorbij was na een aantal weken. Dus ik begon weer met school en werken. De maag en darm klachten hielden aan. Ik begon er steeds meer over te piekeren. Vervolgens ben ik gaan googelen(niet verstandig, ik weet het). Ik kwam terecht bij allemaal soorten kanker en ik heb mezelf letterlijk gek zitten maken. Ik heb allemaal verschillende testen gehad. Alles was goed. Vervolgens kreeg ik last van vermoeidheid. Ik werd vermoeid wakker. Ik heb constant last van huilbuien en ik zit er helemaal door heen. Ik wil mij zo graag weer beter voelen maar het lijkt alsof er iedere dag weer klachten bij komen. Het begon met maag en darmen. Sinds een aantal dagen heb ik een opgezette keel en moeite met slikken ook heb ik last van pijnlijke nek en spieren en hartkloppingen. Ik probeer mezelf constant voor te houden dat het door de stress komt maar er blijft een stemmetje in mijn hoofd zeggen: wat als het toch een ernstige ziekte is? Heeft er iemand ervaring met overspannenheid en lichamelijke klachten? Of herkent iemand de klachten?