Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
Proctoscopie (1/1) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Proctoscopie

Proctoscopie 08 jul 2010 23:24 #1

• Inge
Hoi iedereen,

Ik ben hier nieuw, maar ik wil toch graag een bericht plaatsen, gezien ik me nogal zorgen maak.
Volgende week vrijdag heb ik een proctoscopie (een onderzoek waarbij je darmen worden bekeken door middel van een kleine "camera" die via de anus naar binnen wordt gebracht. De informatie die ik hierover via het ziekenhuis ontving gaf aan dat dit maar een klein onderzoek was zonder echte complicaties/pijnen, maar op een ander forum las ik verscheidene ervaringsverhalen die allemaal wat minder positief waren (helse pijnenn, overgeven achteraf etc.).
Zelf heb ik emetofobie (overgeeffobie) en sinds ik op dat forum gekeken heb, ben ik dus als de dood dat 't inderdaad fout zal gaan.
Vandaar dat ik hier wilde vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met een proctoscopie of een soortgelijk onderzoek?

Bedankt alvast!

Re:Proctoscopie 13 jul 2010 00:05 #2

• Teun
Als je even in dit forum zoekt naar onderzoek van de darmen vind je vele verhalen van mensen die ditzelfde onderzoek hebben ondergaan. De ervaringen zijn trouwens wisselend maar nooit is er echt iets misgegaan. Die kans is ook heel erg klein. Echt prettig is natuurlijk anders als ze er vanachteren ingaan maar het valt lichamelijk echt heel erg mee. Wat jij je in je hoofd haalt en waar je allemaal bang voor bent, is een ander verhaal.

Re:Proctoscopie 13 jul 2010 00:08 #3

• Anoniem

Re:Proctoscopie 15 jul 2010 19:08 #4

• b
hallo

eergisteren een proctoscopie ondergaan en inderdaad niet prettig maar zeker niet zwaar pijnlijk! en buiten dat duurt het maar 10 minuten en dat was incl. 3x plaatsen rubber bandje om slijmvlies, zou me zeker geen zorgen maken, helaas moet ik het nog 2 a 3 x ondergaan maar zeker geen zenuwen of stress meer hiervoor!
Moderators: Cheers, Tandor

Vergelijkbare discussies

Geen gerelateerde medische vragen gevonden.
BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.

Vind Dokter op