Zoeken Vraag het forum

zwanger worden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Zonnetje

Tsja Phoeke… het is voor mij ook gissen, maar wat je beschrijft, is precies wat ik had… Veel stolsels… en dat knikkertje. Vervelend hoor!!

Maar als het bloeden vanzelf is gestopt, je geen buikpijn hebt en geen koorts, zul je waarschijnlijk wel schoon zijn van binnen.

Hoe naar ook, bekijk het ook positief; je kan dus wel zwanger worden! Toch? En het is zo vroeg misgegaan, dan zat het echt niet goed.

Mijn gynaecoloog legde uit dat als een zwangerschap voor de 9e week misgaat, het altijd een fout in de aanleg is, dus dat je er zelf niets aan kunt doen.

Sterkte hoor!

Phoeke

hey zonnetje

maakt niet uit of het een miskraam is geweest
    zo ja dan is het nog niet zo erg want wist toch niet dat ik dan zwanger was he dan gaat het nog
    als je eerst weet dat je zwanger bent en dan miskraam krijgt is dat veel erger vindt ik
    het is wel erg dat het dan zo is maar tja niets aan te doen he
    vandaag had ik opeens zo bruin roze niet echt veel
    mss oud bloed of zo

ik heb ook wat schrik dat ik of mijn vriend niet vruchtbaar zijn
    als ik aan mijne kant van familie zie dan ben ik toch vruchtbaar denk ik
    maar zal wat afwachten zijn he

grtz xxx

Reageren
    Zonnetje

Hoi Phoeke,

Ik weet niet hoe lang je nu in totaal bezig bent om zwanger te worden, maar als je bang bent dat er iets me jullie vruchtbaarheid is (hoeft niet erfelijk bepaald te zijn), waarom laat je dit dan niet onderzoeken? Het is zo gebeurd… tenminste… je vriend of man moet een keer met een potje naar het ziekenhuis 🙂 en wij moesten ook een keer verplicht gemeenschap hebben om de ochtend erna bij de gynaecoloog te laten bekijken of we matchten…
    Toen dat in orde bleek, konden ze verder met mij 🙂 en ben ik nu dus gestart met medicatie. Morgenochtend mag ik terug om te zien of het wat heeft gedaan. Ik ben benieuwd!

Hoe voel jij je?

Reageren
    Phoeke

hey zonnetje,

wij zijn nu 10 maanden aan het proberen
    ik weet het dat het zo gebeurd is voor te testen maar mijne vriend is daar niet zo echt voor
    te hopen is er war gedaan he 🙂

bwa hoe ik me voel gaat wel elke keer een teleurstelling he de laatste dagen slaap ik heel slecht precies of ik geen oog toe doe
    heb altijd het zuur pff mss vermoeid

en hoe voel jij je ?

grtz xxxx

Reageren
    Zonnetje

Vervelend dat je zo het zuur hebt en dat je moe bent… als je niet gevloeid had, zou je bijna zeggen zwangerschapsverschijnselen… Ik hoop dat je je snel beter en energieker voelt!

Vandaag bij de gynaecoloog geweest en het zag er goed uit 🙂 Er zitten twee vergrootte eiblaasjes; één van 12 mm en één van 19 mm. De kans dat ze tegelijk springen is klein, dus we mogen ervoor gaan!! We krijgen het dus druk de komende dagen, hahaha!
    Maandag mag ik weer terugkomen om te zien of de eisprong is geweest en daarna is het afwachten. Duimen dus maar.

Ik heb nog steeds geen last van bijwerkingen, op de pukkeltjes na… dus tjsa… misschien heb ik geluk!

Ik zal je op de hoogte houden!

Reageren
    Phoeke

ja het is wel vervelend maar ja daar is niet aan te doen ja te hopen is het rap voorbij :S

o dat is wel goed nieuws en ik zal zeker duimen voor je veel geluk 🙂

tot de volgende hou me zeker op de hoogte he 🙂

Reageren
    Phoeke

hoi zonnetje hoe is het de maandag geweest
    en met de bijwerkingen enz heb ge er meer last van

bij mij gaat het wel wat beter het zuur is ook terug weg vandaag had ik wit slijm zou ik mijn vruchtbaar periode van vandaag hebben

grtz xxxx

Reageren
    Zonnetje

Hoi Phoeke,

Dit berichtje had ik in een ander onderwerp geplaatst; over mijn bezoek aan de gyn afgelopen maandag:

[i]Vandaag ben ik weer bij de gynaecoloog geweest. Het baarmoederslijmvlies ziet er goed uit en het eiblaasje staat op springen. Het is nu 23mm groot. Normaal springt een eiblaasje (zonder medicatie) al eerder, maar met Clomid is het bekend dat het iets langer kan duren. De komende dagen hebben we dus weer ‘huiswerk’ meegekregen, zoals de gynaecoloog dat dan netjes zegt, haha! Geen probleem 😉

Volgende week maandag bloed prikken om mijn progesteron gehalte te bepalen en dan is het afwachten of ik ongesteld word of niet. Word ik dat wel, dan krijg ik een nieuwe kuur (zelfde dosering omdat die goed aanslaat) en zo niet… dan bouwen we hier uiteraard een klein feestje.[/i]

Ik voel me nog steeds prima. Geen last van bijwerkingen in ieder geval. Mijn temperatuur is wel behoorlijk gestegen; deze is normaal rond de 36.5 en nu de afgelopen dagen 37.1 en vandaag zelfs 37.4. Voel me prima, geen griepje ofzo… dus misschien wel door de eisprong.
    Het is nog een poosje afwachten… maar vind het wel spannend hoor!!!

En bij jou?

Reageren
    Phoeke

hoi zonnetje

het is een paar dagen nu geleden dat ik op de site geraak zelfs kan ik mij nu ni aanmelden met mijn profiel raar maar ja kan al toch antwoorden 🙂

bij mij gaat het wel goed
    ben ook heel druk bezig nu de laatste tijd dus veel aan iets denken kan ik niet

en hoe is het nu met jouw ondertussen

vele groeten Phoeke xxx

Reageren
    Zonnetje

Hoi Phoeke,

Balen dat je de site niet opkomt, misschien waren ze net onderhoud aan het plegen. Ik heb het ook een keer gehad. Maar opnieuw ingelogd en toen ging het goed.

Ik voel me eigenlijk wel prima! En ik moet eerlijk bekennen dat het steeds meer bij me begint te kriebelen dat het wel eens zover zou kunnen zijn. Aan de andere kant… als ik ongesteld moet worden, heb ik ook altijd wat zere borsten en een beetje onderbuikpijn… dus misschien houd ik mezelf wel weer voor de gek. Nog een weekje, dan zullen we het weten!

Ben er nu wel achter dat mijn temperatuur tussen de 37.1 en 37.4 blijft zitten; terwijl deze normaal rond de 36.5 tot 36.8 is. Morgen maar weer eens meten voor het opstaan!

Spannend he? Pffffffffffffff! We zullen het wel gaan zien! We houden elkaar gewoon op de hoogte via deze site, okee?

Groetjes, Zonnetje

Reageren
    Phoeke

hey nu ben ik er op met mijn profiel man man

ik hoop voor jou dat je zwanger bent he ik wens je het heel veel toe hoor
    ik heb ook sinds gisteren kei veel zeer aan mijn tepels als er al iets tegen komt dan roep ik de buurt bijeen zo een zeer pfff niet te doen
    maar ja ga niet zwanger zijn hoor
    omdat ik het gevoel heb dat ik het niet ben dus
    maar ja geen probleem de volgende keer mss wel

we laten zeker elkaar iets weten he
    groetjes Phoeke xxx

Reageren
    Zonnetje

Nou… geen nieuws nog hier! Mijn temperatuur blijft 37.2 en ik heb af en toe wat lage buikpijn. Ik wil niet gaan hopen dat het gelukt is, maar ik heb wel een kleine tweestrijd in mijn hoofd… wel niet, wel, niet, wel, niet… 🙁

Nog een paar dagen en dat weet ik of ik mag gaan juichen en een afspraak mag gaan maken voor een echo… of dat ik verdrietig ga zijn en opnieuw een kuur Clomid mag gaan halen bij de gynaecoloog… Spannend!!!

*denk zelf echt niet dat ik zwanger ben… maar zo lang ik niet vloei, hoop ik verder!* 😉

En jij? kunnen we voor jou al een feestje bouwen?

Reageren
    Zonnetje

Ik kon niet langer wachten… en ik heb vanmorgen een test gedaan…. EN IK BEN ZWANGER!!!!

Ik mag 19 februari langskomen voor een echo omdat ik al 2 miskramen heb gehad tussen week 6 en week 8. Ik voel me zo goed, ik ga er vanuit dat het deze keer helemaal goed zal verlopen! Jippie!!!

Reageren
    Minke

Wat een bijzonder goed nieuws!

Ik lees altijd met veel plezier jouw reacties op berichten van andere bezoekers op deze site. Daarom vind ik het des te fijner dat nu jij zo gelukkig bent.

Van harte gefeliciteerd.

Reageren
    Zonnetje

Hallo Minke,

Dank je wel voor je felicitatie én je compliment!

We zijn er heel blij mee! En hoewel we positief zijn ingesteld, wachten we even af tot 19 februari met het ‘echte’ feestje te bouwen.

Groetjes!

Reageren
Reageer op: zwanger worden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.