Zoeken Vraag het forum

6 maanden vermoeid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Laure

Toch niet wachten dus, de dokter wil weer bloed trekken 🙂

John (moderator)

Okay,

Dan ben ik benieuwd wat daar uit gaat komen.
    Hou ons op de hoogte.

Reageren
    Laure

Er is weer niets uitgekomen…

Reageren
    John (moderator)

Spijtig genoeg zit er dan niet veel anders op dan wachten tot Augustus. Ik zou overigens zo nu en dan eens bellen en vragen of eer misschien eerder plek is vrij gekomen.

Reageren
    Laure

Ik moet binnenkort naar mijn huisarts om te zien of ze nog iets kan doen voor me of niet. En de afspraak in het ziekenhuis is al een week naar voor verschoven!

Reageren
    John (moderator)

Okay, dus maar even afwachten.

In ieder geval succes Laure.

Groet
    Tandor

Reageren
    miss

Is je vitamine b12 al eens getest

Reageren
    Laure

Jep, dat is allemaal in orde

Reageren
    ing Berry van der Looij

Hoe weet je dat dat in orde is, weet de HA wel hoe je dat moet uitsluiten dan wel diagnosteren???

Meest gemaakte fout.

Ik kan je alleen adviseren je specifiek te laten testen op vit B12 en D, daar je klachten zeer wel mogelijk daarbij passen, het onderzoek dient wel correct uitgevoerd te worden.

ijzer, feritine, transferine, transferine verzadiging (ijzer tekort)
    TSH, FT4, FT3 (schildklier)
    B1, B6, B11, B12 serum (B12 tekort)
    Homocysteîne, MethylMalonAcid, HoloTC test (in Belgie niet mogelijk) (B12 tekort)
    Antistoffen IF en PC (B12 tekort)
    vit D3 OH25, d3 1.25OH, PTH, en calcium. (vit D tekort)
    Geen van de hierboven testen mag worden weggelaten om tot een goede diagnose/uitsluiting te komen
    De biochemische resultaten dienen ook correct geïnterpreteerd te worden, goed (binnen de referentie waarden) wil nog niet altijd zeggen dat het ook echt goed is.
    Greetz ing Berry van der Looij
    [email protected]

Reageren
Reageer op: 6 maanden vermoeid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.