- Anoniem6 juli 2018 om 14:39
goedemiddag, ik wil over paar onderwerpen met jullie hebben waarbij ik best hulp nodig heb..
ik heb nu al letterlijk 1,5 jaar lang elke dag last van vermoeidheid, duizeligheid (niet dat omgeving draait maar een licht gevoel), ik heb nergens zin in wegens energietekort en ik zie zwarte streepjes als ik beweeg met mijn ogen.
Deze klachten kreeg ik in één keer. Ik voel me gewoon letterlijk ziek/geirriteerd door mijn gezondheid waardoor ik niet de oude ben. Het heeft me lichamelijk en psygisch heel erg veel negatief beinvloed.
met deze klachten ben ik vaak naar de arts geweest verschillende testjes gedaan maar alles is gewoon perfect..
geen vitaminetekort, geen bloedarmoede geen infecties of andere dingen te zien in bloed.. ontlasting en alles getest alles is goed.
mijn arts zegt heletijd dat het door de stress komt en ik geen zorgen hoef te maken over mijn gezondheid en dat ik moet gaan sporten totdat ik gewoon ga hijgen door het sporten.
en dus dat is het probleem ook, ik kan niet sporten kmdat ik me kwa gezondheid grof gezegt klote voel. Gewoon ziek/geirriteerd voel, wanneer ik sports word ik nog erger.
ik ben een man van nog 20 jaar en nu al deze klachten. Elke keer krijg ik te horen niet eraan denken, je bent gezond, ga sporten, je hebt niets.
maar ik heb dus echt iets!
kan iemand me gewoon helpen ofzo..
ik voel me gewoon niet meer de oude gezond. Ik voel me duizelig, vermoeid en dit elke dag elke seconde gaat niet weg!!
7 reactiesReagerenAnoniem6 juli 2018 om 14:41bijvoeging: ik eet ook gewoon gezond & voldoende water en fruit en groente
dus ik snap dit gewoon niet.
ReagerenJohn (moderator)
6 juli 2018 om 14:42Doe eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Anoniem6 juli 2018 om 14:49goedemiddag geachte Tandor,
ik heb ook over dat met mijn arts gehad maar 0% kans dat het hyperventilatie is zei mijn arts.
hij houd het altijd aan bij stress, zorgen maken over je zelf, ik moet sporten terwijl het me niet lukt.
ReagerenJohn (moderator)
6 juli 2018 om 14:49Heb je de test gedaan?
ReagerenAnoniem6 juli 2018 om 14:54score is 42 aanwijzingen dat er hyperventilatie kan zijn.
ReagerenJohn (moderator)
6 juli 2018 om 15:02Dat zou dan in ieder geval wel een groot deel van je klachten verklaren. Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen.
Reageren
doe ook eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/angststoornistest/Catootje7 juli 2018 om 06:49Je voedingspatroon is belangrijk. Het beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Beter dus ook geen stapels boterhammen. Mensen die weinig vlees eten komen vaak eerder stofjes tekort als carnitine, taurine, creatine, carnosine, chroom, zink, ijzer en b12. Soms kan candida een rol spelen.
Verder kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid helpen ondersteunen. Bloedonderzoek zegt niet zo heel veel en lang niet alle voedingsstoffen worden getest. Zo is een magnesiumtekort niet aan te tonen op bloedniveau omdat die waardes constant zijn. Je zou nog advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied, om het goed uit te zoeken. Op alternatief zijn er andere testmethoden om tekorten op te sporen. Nu zijn er in het algemeen wel stofjes die veel mensen tekort komen, zoals magnesium, vitamine B en D en omega 3.
Reageren