- yorre949 januari 2018 om 22:02
Hallo iedereen,
Ik ben een jongeman van 23 jaar oud die sinds kort alleen woont.
De problemen ontstonden een jaar of 5 terug toen ik nog een puber was.
Ik kon vroeger altijd zeer goed opstaan uit bed, van de eerste toon van mijn alarm was ik wakker en stond ik direct op. Dit veranderde dus een jaar of 5 geleden. Het begon met niet meer uit bed geraken, terwijl er niets veranderd was. Opstaan was een grote kwelling en alarmen en wekkers hoorde ik niet meer altijd. Ik sliep veel tot 11u in de voormiddag. niet echt bij stilstaan verliepen de jaren en ook werd het probleem groter. 11u werd 12u en 12u werd 13u. nochtans zat ik telkens rond 22u30 in bed.
Dat even terzijde.
De laatste 2 jaar ben ik enorm achteruit gegaan, ik hoor geen 1 alarm meer, ik heb zelfs zo’n ouderwetse wekkers gekocht met 2 bellen, zo’n 2 stuks. Zelfs die hoor ik niet meer afgaan, niet tegenstaande dit wel een zeer luid kabaal maakt. Ook moet mijn vader mij altijd oproepen voor naar het werk te gaan anders zou ik er nooit staan (zelfs nu ik alleen woon komt hij me telkens letterlijk uit bed sleuren want anders kom ik niet wakker) dit verergert met de jaren tot nu.
op vandaag ben ik een totaal futloos lichaam gekomen. Opstaan is een totale ramp gekomen, en tijdens de dag ben ik altijd moe. Op het werk zou ik gewoon in slaap vallen waar ik sta, ik kan moeilijk wakker blijven. in het weekend en verlof slaap ik soms van 22u30 tot 16u in de namiddag (dit is meermaals voorgevallen) maar toch ben ik nog altijd zeer moe.
Maar sinds een maand of 3 krijg ik nu allerlei lichamelijke klachten en nogal heel wat.
Enkele van mijn lichamelijke klachten zijn:
– Altijd duizelig bij opstaan uit lig of zit positie
– Zeer snel last van slapende ledematen en ook mijn achterhoofd en rug voel ik soms “slapen”.
– Tintelingen in hand, hoofd en rug
– regelmatig hoofdpijn als ik opsta
– koude handen en voeten
– niet meer warm kunnen krijgen
– Kan geen orgasme meer krijgen (droog orgasme)
– braakneigingen soms
– Verward en veel vergeten
– pijn aan spieren en gewrichten
– Vanaf ik 5 minuten mij arm omhoog hou heb ik immense pijn (spierverzuring denk ik)
– Soms benauwde ademhaling
– Regelmatig bevenMaar wat er mij het meeste zorgen baart is dat ik veel het gevoel heb dat ik zal flauwvallen. Alles komt dan wazig voor mijn ogen en een luide ruis in mijn oren en alle geluid klinkt ver weg. Ook het gezicht die wit komt en beginnen zweten. dit heeft nu in de afgelopen maand liefst 4 keer gebeurd. Op het werk, maar ook thuis terwijl ik gewoon in bed lag te netflixen. de laatste keer was ik op weg met de wagen toen ik plots onwel kwam en aan de kant moest. Wel moet ik zeggen dat ik nog tot nu toe niet ben flauwgevallen. enkel de symptonen heb ik en die gaan na een 10 tal minuten terug over.
Ik ga altijd op een redelijk tijdstip slapen en eet en drink voldoende en gevarieerd.
Ik heb tot nu toe 2 slaaponderzoeken gedaan en daaruit is gebleken dat ik slaapapneu heb. Ik stop gemiddeld 17 keer met ademen op een nacht. Fijn zou je denken eindelijk een oplossing in zicht. Maar de dokter zei dat dit nog niet erg genoeg was en stuurde me huiswaarts met de mededeling dat ik er maar moet mee leven en dat er mij toch wel iedere keer iemand zal moeten wakker maken.Gisteren naar de huisarts geweest en die heeft voor de zoveelste keer een bloedtest afgenomen waarvan ik zeker weet dat hij terug zal zeggen dat alles goed is.
Die klachten moeten toch van iets voortkomen ? Je zal toch niet als 23 jarige zomaar heel de tijd het gevoel hebben om flauw te vallen ?Op dit moment komt het mij allemaal wat teveel en ben ik nu zelfs thuis in ziekteverlof. Wordt er moedeloos van en zie geen uitweg meer.
Ik zou dolgraag terug normaal kunnen functioneren en eindelijk kunnen zeggen tegen mijn vader dat hij me niet meer moet komen oproeppen maar dat ik het zelf kan.Wie heeft tips of raad voor me ? want weet het allemaal even niet meer.
PS: Sorry voor het lange verhaal, ik besef nu pas dat ik hier al aardig wat weggeschreven heb.
Alvast bedankt.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 januari 2018 om 22:06Doe eens de test op
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/yorre949 januari 2018 om 22:16Heb de test gedaan en de score is 52
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2018 om 22:32Dat zou dan toch een hele goede verklaring voor je klachten zijn. Waarschijnlijk heb je dus door alle omstandigheden chronische hyperventilatie ontwikkeld. Je zou hiervoor naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingstherapie.
Reageren
Kijk eens op onderstaande link welke klachten er allemaal kunnen ontstaan:
http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomenCatootje10 januari 2018 om 18:30Een goede gezondheid begint bij de basis. Onder andere voeding. Beste zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elke eetmoment.
Reageren
Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren helpen ondersteunen.
Denk verder aan de invloed van electrosmog. Ook is metaalvrij slapen beter. Op een houten bed en metaalvrij matras kan je lichaam beter aarden en ontspannen.
Je zou advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied om een en ander goed uit te zoeken. Zo kan uitgetest worden wat jouw lichaam nodig heeft.