- Anoniem13 september 2013 om 13:34
Hallo allemaal,
Ik ben 22 jarige studente en sinds afgelopen november ben ik ontzettend vermoeid.
een overzicht van de klachten;
– na 3 dagen school zo erg vermoeid zijn, dat ik de rest van de week nodig heb om uit te rusten.
– ik slaap 9 uur per nacht en in de weekenden nog meer.
– in de trein is het vechten tegen de slaap (iedere dag weer)
– wanneer ik mezelf te veel push om toch iets te gaan doen, dan kan ik me heel moeilijk concentreren. Vervolgens krijg ik zwaarte vlekken voor mijn ogen, oorsuizen/piepen en word ik licht in mijn hoofd en duizelig.
– naar mate de week vordert, gaat mijn spraak achteruit
– na schooltijd geen energie hebben om ook nog maar iets te doen (dus geen huiswerk maken, maar ook afspreken met vrienden zit er niet in)
– ik heb last van abnormaal bloedverlies.
– ik ben vergeetachtig
– ik ben nog onhandiger geworden
– ik heb soms plotseling last van gewrichtspijn
– ik heb last van hartkloppingen (terwijl ik rustig zit)
– mijn adem stokt soms (terwijl ik rustig zit)ik ben in de afgelopen maanden door twee huisartsen onderzocht en heb een hele serie aan bloedonderzoeken gehad.
– TSH was iedere keer in orde (kreeg geen waarde te horen), deze week was mijn waarde 2,52
– T4 was in orde (wederom geen waarde gehoord)
– pfeiffer heb ik gehad, maar is niet actief
– cytomegalie is niet aangetroffen
– mijn bloeddruk was 2 van de 4 keer aan de lage kant, de andere twee keer was de bloeddruk normaal.
– ik heb geen suikerziekte
– geen gluten intolerantie
– geen afwijkende bloedbezinking
– hartfilmpje toont geen afwijkingenDe eerste huisarts gaf het oordeel dat de klachten van psychische oorsprong waren. Ik ben 5x bij een psycholoog geweest en die gaf aan dat ik psychisch gezond ben.
Inmiddels zit ik dus bij een andere huisarts, maar die kan ook niets vinden. Zij verwijst mij door naar de osteopaat. Ik ben daar nog niet geweest, want 75 euro per keer vind ik nogal veel (ik heb het geld niet).
Ik hoopte dat jullie misschien wat ideeën konden aandragen. Inmiddels ben ik er namelijk behoorlijk klaar mee.
8 reactiesReagerenJohn13 september 2013 om 17:31Kun je iets meer vertellen over het abnormaal bloedverlies?
Hoelang heb je dat al?
Hoeveel dagen per week/maand?Over je TSH:
Reageren
2,52 is een normale waarde.
tussen 0,4 en 4,0.Anoniem13 september 2013 om 19:20Hallo John,
Bedankt voor je reactie.
Het bloedverlies is ongeveer gelijktijdig ontstaan met de vermoeidheidsklachten (voor zover ik mij kan herinneren).
Het is een aantal maanden weg geweest, maar inmiddels heb ik het alweer 4 weken aan een stuk (hoeveelheid scheelt wel).Ik dacht zelf dat dit misschien aan mijn nieuwe anticonceptie ligt (nieuw merk) dat ik sinds een week of 6 heb, maar ik wou een zo compleet mogelijke lijst van mijn klachten hier neer zetten, vandaar dat ik het er ook tussen heb gezet.
ReagerenJohn13 september 2013 om 19:27Het is heel goed mogelijk dat de nieuwe pil ook invloed heeft op het bloedverlies.
Maar je klachten waren al eerder.Ik zou je willen adviseren om je huisarts te vragen om een nieuw bloedonderzoek te doen i.v.m. anemie (bloedarmoede = ijzer tekort) en toch maar een andere pil te proberen.
ReagerenAnoniem14 september 2013 om 17:08Ik zal maandag gelijk een nieuwe afspraak maken bij de huisarts en dat bespreken. Ik was sowieso van plan om terug te gaan, want ik wil nu gewoon een antwoord hebben.
Zijn er nog andere aandoeningen waarvan jij denkt dat het bij mijn ziektebeeld past? Dan kan ik me daar ook meteen op laten testen (ik ben geen held met naalden)
ReagerenJohn14 september 2013 om 17:16Je zou eventueel vitamine D en B12 kunnen laten controleren. Voor het overige zijn andere belangrijke dingen al gecontroleerd.
Reageren
Succes in ieder geval.
Laat even wat weten als bij je huisarts bent geweest.Anoniem15 oktober 2013 om 10:00Het is al weer even geleden dat ik iets van mezelf heb laten horen. Ik ben terug geweest bij de huisarts en heb opnieuw bloedonderzoek gehad.
Ook ditmaal is er niets uitgekomen. Op de vitamines is echter, ook na veel aandringen, niet getest.
Het advies van de huisarts is om nu een osteopaat of chiropractor te bezoeken. Op zich wil ik dit best doen, maar de kosten van een consult kan ik niet betalen.Helaas zit er dus niet anders op dan hopen dat het ooit over gaat.
ReagerenTandor115 oktober 2013 om 19:32Dat is wel vervelend voor je. Ook geen al te goede beurt van je huisarts. Ik vrees dat je met een osteopaat en/of chiropractor ook niet veel opschiet.
Het lijkt erop dat hij je klachten niet zo serieus neemt.
Reageren
Ik zou het niet accepteren.
Je hebt al bijna een jaar klachten. Verder onderzoek is dus wel aangebracht. Ik zou teruggaan en een verwijzing vragen.
Maar ik zou dus ook voor een andere huisarts kiezen.Anoniem10 december 2013 om 22:30Probeer een vast slaapritme in te plannen elke dag en ook in het weekend. Als dit niet werkt denk ik dat je het best een huisarts kan bezoeken. Een vriendin van mij heeft dit ook en bleek ernstige bloedarmoede te hebben.
Reageren