Zoeken Vraag het forum

Vitamine D tekort?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Henny

Ben al een tijdje erg moe en lusteloos. Dokter geweest en bloed geprikt.
    Uitslagen waren goed zei huisarts, maar blijf me vermoeid voelen.
    Zie nu dat vit d 60 mmol/l is terwijl de normaalwaarde 80 mmol/l of meer is volgens UMC Groningen. Klopt dit en kan ik hiervoor vit.d pillen innemen?
    Hopelijk kan iemand me antwoord hierop geven.

7 reacties
    Reageren
    Gus

Hai Henny,
    Voor zover ik weet maakt je eigen lichaam vit.D aan wanneer je in de zon zit. . . dus het aangename combineert met het goede.
    Ik geloof niet dat er pillen zijn met vit.D
    Groetjes, Gus

Reageren
    Emma

Jawel hoor, Davitamon.

Reageren
    Henny

Heb nu van de homeopaat vitamine d emulsion gehad en voel me gelukkig niet zo heel moe meer. Hij zei inderdaad dat ik veel te laag zat met vitamine d.
    Helaas wordt dat bij de huisarts vaak niet opgemerkt want die houden andere normaalwaarden aan. Ben blij dat ik door deze extra vitamines me beter voel.
    Vast bedankt voor de reacties.

Reageren
    Emma

Hallo Henny, fijn dat je nog even laat weten hoe het met je gaat. Bedankt!

Emma

Reageren
    Mirjam

Vit D is heel belangrijk, als het te laag is kan je het ook bij de huisarts aanvragen,
    Vitamine D/ calcium preparaat, laat het een paar keer per jaar prikken, zeker in de winter… Succes

Reageren
    angel

ik heb de uitslag gekregen mijn vitamine d was 15 als ik dat zo lees dat het tussen 50 tot 80 moet zijn moet ik me dan zorgen gaan maken??
    ik ben regelmatig duizelig wazig beeld
    hetgevoel me lijf tussen een bankschroef zit .
    ik ben al meeredere malen bij de huiarts geweest die me wel onstekingen ondekte .
    nu uit eindelijk na heel lange periode komen ze erachter dat ik een vitamine d te kort heb
    me dokter zei dat de waarde aan 25 moest liggen .
    ik lees overal anders .
    kan iemand me hier meer uitleg over geven of herkend dit welke klachten had je
    ik onsettend moe 10-11 uur slapen
    niet meer gevoel hebben dat je echt aanwezig bent en poef eneens is het weg .
    het klinkt misschien best wel raar maar nee heb geen psgiscge problemen .
    kramppen overal zelfs bij hart longen nieren onder rug benen armen tenen vingers

Reageren
Reageer op: Vitamine D tekort?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.