Zoeken Vraag het forum

Alleen maar moe

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jess1989

Goedemiddag…

Ik ben nieuw hier en weet niet precies wat ik me hierbij voor moet stellen maar ik ga mijn probleem aan jullie voorleggen.

Ik ben 26 jaar en dus in de bloei van m’n leven.. Maar niets is wat het lijkt. Al weken (eerder maanden) ben ik ontzettend moe. Ik doe niets liever dan slapen. Mijn dochtertje is vier en moet van mij om 19.00 uur in bed liggen.. Zodra ik haar in bed heb gelegd, ga ik zelf ook naar bed omdat ik echt heel moe ben.
    tijdens mijn slaap ben ik ook helemaal van de wereld en hoor ik helemaal niks, harde geluiden, mijn dochter etc etc. Sochtends gaat de wekker om half zeven en kom ik met pijn en moeite mijn bed uit. Eenmaal uit bed en mijn dochter naar school gebracht zit ik knikkebollend op de bank, stoel of bij mensen op bezoek.
    Met regelmaat denk ik tegen 18.30: Pfff waarom wilt mijn dochter nog niet slapen? Want dan ben in zelf zo moe dat ik graag m’n bed in wil en gaan slapen. Als ik naar de supermarkt ga hier in de straat en ik ben weer thuis.. Dan ben ik zo moe en denk ik ook weer alleen aan slapen.

Deze klacht gaat gepaard met meerder dingen..
    Erge hoofdpijn
    Stijve nek (na het slapen)
    Duizelig
    Koud
    Hyperventilatie (afentoe)

Ik weet niet of t bovenstaande met elkaar gelinkt kan worden dacht zet het er gewoon bij.

Mijn dokter is nou niet bepaald iemand die mijn klachten serieus neemt.. Maar wanneer het zo ver is dat hij het wel doet dan gaat hij ook door tot t uiterste om me te helpen. Vandaag huilend de assistente aan de lijn gehad omdat ik me zelf niet meer terug ken.. De energieke vrolijke vrouw die ik was is nu moe en lusteloos. Ik wil zo graag weer leuke dingen doen zonder dat ik loop te gapen en knikkebollen.

Ik heb geen stress (niet dat ik weet).. Geen depressie en leef gezond.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn of herkent iemand zich!???

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je zou oververmoeid kunnen zijn of toch tegen een depressie aan zitten. Een andere mogelijkheid zou een virusinfectie kunnen zijn zoals de ziekte van Pfeiffer bijvoorbeeld. Omdat je de assistente aan de lijn hebt gehad neem ik aan dat je een afspraak bij de huisarts hebt. Vraag je huisarts in ieder geval om een bloedonderzoek.

Reageren
    Anoniem

bloed uitslag was prima in orde.
    Ene kant een geruststelling maat aan de andere kant veel onzekerheid wat het dan is.

Reageren
    John (moderator)

Bespreek de klachten dan toch eens met je huisarts.

Reageren
    Anoniem

Vermoeidheid is een lastige, daar zijn vaak meerdere factoren die spelen. Misschien heb je teveel hooi op je vork gehad, heb je bepaalde tekorten. In je bloed kun je niet alles meten namelijk. En zelf eens goed nagaan of er dingen kunnen spelen. Je voeding bijvoorbeeld, van suiker kan je moe worden, op een metalen bed rust je niet goed uit, electromagnetische velden kunnen ook moe maken. Duizeligheid kan ook van alles zijn, bijvoorbeeld tekort aan vitamine B12. als je bij de dokter niet verder komt kan je eens denken aan een orthomoleculair arts of een natuurgenezer om te kijken naar oorzaken.
    Wat eventueel kan spelen is dat je te weinig voldoening hebt in je leven. heb je iets wat je voor jezelf doet en dat hoeft niet direct werk te zijn.

Reageren
    Anoniem

Vaak is het wel zo dat als je moe bent je vaak dingen gaat doen waar je moe van wordt. Ik spreek uit eigen ervaring. Dan ga je bijvoorbeeld voor de tv hangen ofzo. Eens kijken waar je energie van krijgt en dat is voor jou weer wat anders dan voor mij. Succes ermee.

Reageren
    Anoniem

O ja, er kan wellicht sprake zijn van aardstralen in huis maar dat moet je voor jezelf maar nagaan. Of het huis al dan niet prettig aanvoelt, of de plek van je bed ok is.

Reageren
Reageer op: Alleen maar moe
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.