- Anoniem3 januari 2015 om 22:36
Hallo,
ik heb last van chronische hyperventilatie en ook wel wat van angst. Ik heb dinsdag voor de eerste keer examens op de hoge school. De examens vinden plaats in de aula en ik heb schrik dat ik daar plots ga beginnen flippen en/of een aanval ga krijgen. Buiten de gewone stress die je altijd hebt als je een examen moet afleggen, denk ik dat ik nog extra stress ga ondervinden doordat ik in een hele grote ruimte ben met heel veel mensen. Als ik dan ook nog eens niet ga kunnen antwoorden op de vragen gaat het helemaal omzeep zijn. Ik ben echt wel een beetje bang dat ik het dinsdag heel lastig ga krijgen om mijn ademhaling en stress onder controle te houden/krijgen. Ik weet dat angst voor de angst is maar ik weet niet wat ik eraan kan doen.1 reactieReagerenJohn (moderator)
3 januari 2015 om 23:27Je zou ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen doen de komende dagen.
Je kunt ze vinden op:
http://www.dokter.nl/nieuws-items/nieuwsberichten/psychiatrie-nieuws/285-hoe-kan-ik-mijn-angstgevoel-beheersen-deel-2Een aanval van hyperventilatie kun je afbreken door:
Reageren
5 tellen door de neus rustig in te ademen 10 tellen rustig door de neus uit te ademen. Dit dan enkele keren herhalen achter elkaar.