Pijn onder ribbenkast (voor) en flanken (achter) bij wakker worden

Allemaal erg herkenbaar hierboven. Ik ben erachter gekomen dat ik inflexibele ribben heb en een lichte scoliose. Dat zou het bij mij kunnen veroorzaken. Neemt de pijn helaas niet weg.

Drinken doe ik niet overdreven veel, matras is wel aan vervanging toe maar welk matras moet ik kiezen voor mijn problemen. Mijn vorige matras was een stuk zachter, toen had ik het ook al.

Korte oppervlakkige ademhaling herken ik ook. Maar dat verander je ook niet zomaar lijkt me.

Had gehoopt hier een final verdict te lezen maar helaas lees ik het nog niet.

Reactie

Ik heb zo'n twee jaar klachten gehad aan de linkerkant van mijn onderrug (onderste ribben achterkant en spier die naar bil trok). Dit was eigenlijk altijd gedurende de nacht / einde nacht. Na mijn matras te hebben vervangen, naar de huisarts te zijn geweest (echo's buik, nieren, blaas) en anderhalf jaar bij een fysio te hebben gelopen, heb ik heel toevallig vorige week eindelijk de oorzaak gevonden: het was mijn kussen. Blijkbaar dult mijn rug helemaal geen kussen,want ik krijg al klachten bij een heel laag kussen. Ik slaap nu dus ook zonder; Geen enkele klacht meer.

Aan de ene kant ontzettend blij dat ik de oorzaak heb gevonden, aan de andere kant baal ik dat hier pas na twee jaar achterkom. Niet helemaal gek omdat ik het kussen al zo'n twee jaar had voordat ik klachten kreeg en dus niet de link had gelegd. Ook had ik niet echt klachten aan mijn nek en was ik enigszins verbaasd dat je dus last van je onderrug kan krijgen van een kussen.

Ik vond het even belangrijk mijn ervaring te delen omdat ik op dit forum kwam toen ik de klachten had en er misschien mensen zijn die hetzelfde hebben als ik had.

Reactie

Ik wil even reageren op 29nov:

Ik heb ook sinds een week last van dezelfde klachten. Mijn vochtinname is sinds +- een jaar verhoogd. Ik dronk altijd te weinig. Op mijn werk staan verscheidene waterdispensers, waar ik tegenwoordig veelvuldig gebruik ben gaan nemen om mijn vochtinname op peil te krijgen. Blijkbaar iets te veel. Ik ga nu bijhouden hoeveel ik drink op een dag, en of het helpt als ik minder zal drinken. Ik besef mij nu ook dat ik sinds 2 weken gestopt ben met roken. @29nov: Hoe gaat het ondertussen met u?

Reactie

Iemand baat bij dit artikel?

1. https://www.mmc.nl/solvimax/aandoening-en-behandeling/buikwandpijnsyndroom-acnes/

Reactie
Reageer op: Pijn onder ribbenkast (voor) en flanken (achter) bij wakker worden
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief