Zoeken Vraag het forum

Extreme vitamine D tekort

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Luuk

Hallo, ik heb even een vraag. Ik heb vandaag een bloedonderzoek gehad, en blijkbaar heb ik 14 nmol/l vitamine D. Ik heb hierna een beetje op internet lopen zoeken naar wat voor gevolgen dit met zich mee kan brengen, en het ziet er niet best uit. Aangezien het nu het weekend is, moet ik tot maandag wachten met naar de huisarts gaan, en ik voel me hier gewoon helemaal niet fijn bij. Is dit iets wat echt veel haast heeft?

4 reacties
    Reageren
    Luuk

Ik heb overigens niet veel fysieke symptomen. Geen of weinig last van spieren en botten. Af en toe tintelingen in handen, en al een tijdje lichte depressie, maar voor de rest voel ik me prima.

Reageren
    John (moderator)

dat kan wel even wachten tot maandag.

Reageren
    Luuk

Oké, bedankt voor het antwoord, dat stelt me wel gerust. Nog één vraag, is dit daadwerkelijk extreme vitamine D tekort tot het punt waar het bijna nooit voorkomt, of is dit iets wat wel regelmatig voorkomt en je ook zonder permanente gevolgen vanaf kan komen?

Reageren
    John (moderator)

Dat komt wel vaker voor.
    Er komen een paar zonnige dagen aan. Ga naar buiten en pak wat zonlicht.
    Je hebt verder geen klachten die daar mee te maken hebben dus zal het allemaal nog wel meevallen

Reageren
Reageer op: Extreme vitamine D tekort
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.