- xlaurajaycee2214 juli 2015 om 21:14
Hallo mensen,
Ik heb vorige week bloed geprikt omdat ik zo moe was etc. hier kwam uit dat ik een vitamine D waarde had van 14.
Nu heb ik sinds 2 dagen extreme spierpijn aan de rechterkant van mijn lichaam. zou dit kunnen komen door de lage vitamine d waarde??’
Ook als ik bijvoorbeeld een fles opendraai of gas geef op mijn brommer gaat mijn hand ook heel erg zeer doen, of met fietsen doen me voeten heel zeer. ik wou graag weten of je hier iets aan kunt doen?ik heb 800IE divisun 1 tablet per dag gekregen van de huisarts voor de komende 3 maanden.
Ik kan niet gaan ”zonnebaden” omdat ik allergisch ben voor de zon ;(5 reactiesReagerenxlaurajaycee2214 juli 2015 om 21:14De spierpijn is overigens niet gekomen na inspanning.
ReagerenJohn (moderator)
14 juli 2015 om 21:26De klachten kunnen daardoor worden veroorzaakt.
Reageren
Het zal even duren voordat de pillen gaan werkenxlaurajaycee2214 juli 2015 om 21:45oke dus er is verder niks aan te doen?
Reageren
ik wil zo graag van die pijn af :SJohn (moderator)
14 juli 2015 om 22:51Je zou tegen de pijn een pijnstiller kunnen gebruiken.
ReagerenJeweetwelommen31 juli 2015 om 18:21Ook ik heb een fors tekort aan vit. D.
Bekend is het feit dat wanneer je NSAID’s slikt, sorry Tandor, dat de opname van vit. D zowel uit zonlicht als supplementen, dit de opname van vit. D verstoort, in welke vorm dan ook.
Bij jouw (xlaurajaycee22) lage waarde zou de arts minimaal 25.000 IE/EU moeten voorschrijven.
Je pijnklachten zullen niet direct over zijn, maar deze zeker zouden moeten verminderen, binnen een paar dagen/weken.Mijn advies zou zijn: terug naar je h.a., en verzoeken om een “oplaadkuur”.
Dring erop aan; maak gebruik van de ooit door Tandor geplaatste minimale bloedwaarden.
Succes en we horen graag van je.
Reageren