Sinds juni heb ik (vrouw, 21 jr.) ineens last van allerlei verschillende klachten. Deze klachten belemmeren inmiddels aanzienlijk mijn dagelijks leven.
- Het begon allemaal met maagzuur, hier heb ik maagzuurremmers voor gekregen van de huisarts. Ik probeer ook met het hoofdeinde van mijn bed iets omhoog te slapen, maar als ik wakker word heb ik nog steeds een intens gevoel van maagzuur, ondanks dat ik maagzuurremmers slik;
- Daarnaast heb ik de hele dag door hartkloppingen. Het voelt alsof letterlijk mijn hart de hele tijd aan het overslaan is, vooral als ik een moment van rust heb voel ik dit;
- Ik heb last van duizelingen en soms voelt het alsof de wereld niet echt is;
- Vooral als ik in bed lig zijn de hartkloppingen het ergste, ik ga er ook de hele tijd op letten waardoor ik gewoon niet in slaap kom;
- Soms lig ik wel eens op de bank met mijn vriend en dan hoor ik zijn hartslag. Als ik deze hoor dan krijg ik een soort paniekaanval, omdat ik mij focus op zijn hartslag;
- Af en toe voel ik rare steken in mijn hoofd, ook heb ik erg last van spanningshoofdpijn;
- Soms voelt het ook alsof ik mijn rechterhand niet heel goed kan bewegen
- Als ik ga letten op mijn ademhaling en deze wil reguleren, worden mijn hartkloppingen heftiger en word ik licht in mijn hoofd
- Als het hard waait, of als ik bijvoorbeeld hard fiets lijkt het soms alsof ik letterlijk geen adem kan krijgen. Ik ben meermaals van de fiets gestapt en in huilen uitgebarsten, dan duurde het ongeveer 10 minuten voordat ik weer op adem was gekomen.
Ik vind het vreemd dat dit allemaal op is komen zetten in de zomervakantie, een periode waarbij ik juist geen stress heb ervaren. Als ik alcohol drink heb ik ook het idee dat de klachten minder worden, misschien omdat ik dan iets meer ontspan. Ik heb ook al allerlei dingen geprobeerd, zoals yoga. Ik overweeg om weer naar de huisarts te gaan om alles te laten onderzoeken, ondanks dat ik een angst heb voor de huisarts. Ik ben vooral de hele dag door bang dat ik een hartaanval of hartstilstand krijg, terwijl ik mijzelf probeer te overtuigen dat het komt door angst.
Heeft iemand tips? Of heeft iemand soortgelijke klachten? Ik twijfel of ik gelijk naar de fysiotherapeut moet gaan of eerst langs de huisarts.
Je hebt blijkbaar een angststoornis en hyperventileert. Ik zou ermee naar de huisarts gaan om dat te bespreken en je kunt naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen.