- Anoniem24 augustus 2014 om 20:25
Hoi,
Ik heb sinds 2 maanden enkele klachten die op chronische hyperventilatie wijzen.
Verschillende mensen hebben dit al bevestigd.
maar bij hyperventilatie adem je te veel in en dat gevoel heb ik totaal niet, ik heb juist het gevoel dat ik soms te weinig adem en zelfs kortademig ben.
Kan dit bij hyperventilatie?
hier is een lijstje met mijn klachten.-druk op de borst (geen pijnlijk gevoel gewoon een raar gevoel)
-zwaar gevoel in armen
-gevoel alsof iets vastzit in mijn keel
-soms steken op borst ( in het midden en rechts maar niet tijdens inspanning)
-pijn in schouders en bovenrug
-opeens opkomend warm gevoel
-vaak geeuwen
-soms een beetje benauwd
-misselijkheid die meestal niet lang aanhoud.ik slaap wel goed en heb ook geen last van duizeligheid. Als ik pijn op mijn borst krijg ben ik direct in paniek want ik ben extreem bang om een hartaanval te krijgen.
Ik ben een meisje van 18 jaar en ik ben wel een echte stresskip bij het minste krijg ik zenuwen en span ik me dikwijls op (een beetje faalangst denk ik). De laatste 2 maanden zijn ook heel druk geweest (vakantie,kamp etc…)En 1 jaar geleden ben ik mijn zusje verloren waar ik ook nog vaak aan denk.
Wat denken jullie hiervan?
Daarnaast ga ik ook graag uit, ik heb een normaal gewicht, ik rook niet,eet ook gezond, en heb een goede conditie.1 reactieReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2014 om 21:23Bij hyperventilatie adem je niet teveel in maar op een verkeerde manier.
Reageren
Je klachten passen er in ieder geval heel goed bij. Ga ermee naar je huisarts.