Zoeken Vraag het forum

Klachten bang

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nico

Dankjewel voor je reactie weer. Ik ben net wezen wandelen en toen voelde ik het niet. Maar nu ik weer zit op de bank voel ik de tinteling weer in mijn rechter onderbeen en voet. Is dat normaal?

John (moderator)

Ja, als je afleiding hebt denk je er niet zo veel over na en ga je er ook niet op letten. Dan zijn de klachten er dus niet. Dat is dus vooral een teken dat het een psychisch probleem is en niet een of andere ernstige ziekte

Reageren
    Nico

Zou het bij een spierziekte altijd aanwezig zijn ook bij het lopen?
    Wat mij beangstigd is dus dat het in 1 been zit. Halverwege m’n onderbeen tot aan mn voet en ik voel echt:
    Tintelingen
    Krampen
    Beklemmend gevoel

Reageren
    John (moderator)

Op je laatste vraag had ikk dus al antrwoord gegeven. Ja dat kan dus ook in 1 been zijn.

Reageren
    Nico

Ik heb deze klacht nooit eerder gehad en daarom dat ik zo bang ben.
    Waarom heeft dit volgens jou niks te maken met spierziekte?

Reageren
    John (moderator)

Dat heb ik net uitgelegd. Met wandelen had je geen klachten…dan zou je ze dus ook moeten hebben gehad. Het is een psychisch probleem. Zorg dat je hulp van een psycholoog ktijgt.

Reageren
    Nico

Pijn en ongemak in de been hoort er ook bij? Is dit een klacht wat veel voorkomt bij mensen met stress angst etc? Want voor mij is dit echt een nieuw iets

Reageren
    John (moderator)

Ik heb al meerdere keren antwoord op die vraag gegeven. Als je er niet op vertrouwd en er ongerust over blijft ga dan morgen naar de huisarts. Als er echt wat in dat been zou zijn had je dus niet zonder klachten kunnen wandelen

Reageren
    Nico

Dank je wel John. Volgens jou hoef ik er dus niet ongerust over te zijn en is het typisch

Reageren
    Nico

Daar ben ik weer met een vraag. Ik voel alsof m’n huid gloeit op bepaalde plekken. In m’n been, voet etc. Zo koud alsof het gloeit brand. Dus echt brandende gevoel in me huid binnen, been, voeten, handen soms. Is dit typisch angst stress of iets zorgelijks?

Reageren
    John (moderator)

Ook dat kan erbij horen. Heb je inmiddels een afspraak gemaakt bij de huisarts om hulp te krijgen met je angststoornis?

Reageren
    Nico

Dus dat het zo koud voelt en opgegeven moment gloeiend branderig koud op je huid ergens in je been etc? Komt dat veel voor? Is dat typisch. Ik ben gewoon zo bang weer. Het voelt soms zo koud in me been en opgegeven moment voelt het branderig, ik ga dan van allerlei enge dingen bedenken. Kan ik hier wat geruststelling krijgen. Ik ga het dan proberen los te laten vanavond

Ja morgen heb ik mijn eerste gesprek, intake.

Reageren
    John (moderator)

Het hoort er toch allemaal bij.

Reageren
    Nico

Het gevoel van gespannen onderbeen (1 been) bij staan, douchen etc. Alsof er te veel spanning of druk op zit. Hoort dat er ook bij?

Reageren
    John (moderator)

Ook dat kan er dus bij horen.

Reageren
Reageer op: Klachten bang
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.