Inwendigonderzoek bij elke dokter anders?

  • #91

    Op 30 juli 2017 is op dit forum een verhaal geplaatst van een leerling verpleegster die tijdens de sollicitatie bij een ziekenhuis medisch gekeurd is en daarbij inwendig onderzocht is.Zou het niet kunnen zijn dat sommige ziekenhuizen deze procedure ook toepaste op hun stage loopsters?

    #92

    Het zou toch uiterst vreemd zijn. Zelfs voor vaste medewerkers zou dat eigenlijk al te ver gaan. Ik zie i.v.m. de werkzaamheden geen enkele reden om een inwendig onderzoek te doen.

    #93

    We praten wel over de jaren 80 als je toen aan de pil wilde werd je ook om de zes maanden inwendig onderzocht dat hoeft tegenwoordig helemaal niet meer

    #94

    wat heeft een inwendig onderzoekvoor een doel bij een stagere voor een opleiding van school te maken

    #95

    Het kan toch dat het inwendig onderzoek een onderdeel van de standaard keuring was

    #96

    als je ergens gaat werken voor een betaalde jop kan ik me het nog niet voorstellen een inwendig onderzoek dit zou mij te ver gaan

    #97

    In de jaren 80 was dit normaal als vrouw werd je bijna bij iedere keuring inwendig onderzocht. Heb het zelf diverse keren meegemaakt bij keuringen voor werk, sport, verzekering e.d. Je wist in die tijd niet beter en de artsen denk ik ook niet het stond in de voorschriften denk ik. Vaak moest je van begin tot eind helemaal naakt toen ik begin jaren 70 naar de schoolarts moest was dat van begin tot eind naakt voor jongens en voor meisjes je moeder was er bij en niemand deed er moeilijk over. Het werd voor mij wat lastiger toen ik in het voortgezet onderwijs alleen met de vrouwelijke arts was en ik in mijn witte onderbroekje en bh binnen kwam doe die ook maar uit meisje je schaamt je toch niet? Eigenlijk viel het achteraf allemaal wel mee tegenwoordig denkt iedereen aan misbruik maar ik denk dat de meeste artsen daar niet mee bezig zijn vind het zelf meer bezwarend als er tegenwoordig een assistente aanwezig is bij deze intieme onderzoeken!

    #98

    hoi i v m met een baan kan ik het me eigenlijk nog niet indenken maar voor een stagere van uit school toch zeker niet een inwedig onderzoekjammer waar is dat goed voor

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #99

    ik heb een vraag ivm pilcontrole ( ik woon wel in België)
    Weet er iemand hoe zo een controle verloopt? ik heb van enkele vriendinnen al heel wat horrorverhalen gehoord, dus ik weet niet wat ik kan verwachten. Ik ben 28 jaar en heb steeds het voorschrift gekregen zonder onderzoek. Mijn huisarts is met pensioen dus nu ben ik genoodzaakt een nieuwe huisarts te zoeken.

    Bange Sofie

    #100

    Als je de pil al slikt is het nog maar de vraag of er ueberhaupt een controle wordt gedaan. Doorgaans is dat alleen maar wanneer je voor de eerste keer mer de pil start of wanneer er klachten zijn

    #101

    Op dit forum staat een ervaring van een belgische studente die bij verandering van huisarts zich bij de nieuwe dokter helemaal moest uitkleden en volledig onderzocht werd pagina 1 14 april 2014

    #102

    kan ik dat onderzoek weigeren? of krijg ik dan mijn voorschrift niet ?

    #103

    Zoals ik al schreef:

    Als je de pil al slikt is het nog maar de vraag of er ueberhaupt een controle wordt gedaan. Doorgaans is dat alleen maar wanneer je voor de eerste keer met de pil start of wanneer er klachten zijn.  Je kunt ieder onderzoek weigeren als je dat wilt. Ik zie echter geen reden waarom dat onderzoek gedaan zou worden.

    #104

    ik ga 1 keer per jaar voor mijn voorschrift van de pil naar mijn huisarts en dan word ik gewogen,bloeddruk controleren , borst en vaginaal onderzoek. ( regio borgloon , tongeren)

    #105

    ik denk dat deze onderzoeken wel normaal zijn ?

Het onderwerp ‘Inwendigonderzoek bij elke dokter anders?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief