Zoeken Vraag het forum

Hormonale problemen anticonceptiepil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kg99

ik weet eigenlijk niet goed als ik momenteel met mijn pil moet stoppen of niet. Ik had eerst Dorintheramex voor 12 jaar lang maar omwille van doorbraakbloedingen en echt geïrriteerd gevoel in mijn lichaam de week voor mijn stopweek, had de gynaecoloog mij de combinatiepil Zoely gegeven en dat ging eigenlijk prima tot na 1 maand. Ik werd super depressief en had/heb nog steeds super veel haaruitval dus omdat die depressiviteit echt bleef volhouden ben ik na een totaal van 3 maanden met Zoely gestopt en had ik een maand geen pil genomen. Tijdens Zoely merkte ik echter wel dat mijn buik ‘plat’ was geworden en ik geen opgeblazen gevoel had, zelfs niet ‘s avonds na het eten. Nu ben ik terug 2 weken mijn oude pil aan het nemen en merk ik dat ik terug super (pijnlijk) opgeblazen ben. Gewoon een zwangere harde buik precies haha. Ik had dat vroeger ook al en dacht dat dat gewoon mijn lichaam was maar met Zoely was dat eigenlijk weg dus nu zie ik het verband wel met mijn oude pil denk ik. Omwille van dat haaruitval had ik toen toch besloten om mijn oude pil terug te nemen maar nu met het opgeblazen gevoel de hele tijd, weet ik het ook echt niet meer. Echter, constant blijven wisselen of stoppen met een bepaalde pil lijkt me ook niet goed.. In principe zou stoppen met anticonceptie voor mij geen probleem zijn maar ben bang dat dat misschien mijn haaruitval erger maakt en ik acne krijg. Ik wil me echter gewoon terug gezond voelen maar weet niet welke optie de beste is: stoppen met anticonceptiepil of dorintheramex doornemen. Een spiraal wil ik niet vanwege de hormonale acne.

2 reacties
    Reageren
    Kg99

Hier nog een foto

Bijlagen:
    Reageren
    Peter (huisarts)

Uitproberen van andere pillen is zeker wel mogelijk.. en het kan met andere progestagenen heel anders uitwerken!
    Overleg met je huisarts!

Reageren
Reageer op: Hormonale problemen anticonceptiepil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.