- Ineke31 juli 2017 om 10:34
Ik ben sinds afgelopen maanden op zoek naar de juiste anticonceptie pil. Heb nu drie Verschillende uitgeprobeerd en aantal keer gestopt 1 of 2 maanden en dan probeerde ik weer een nieuwe pil voor 2 maanden.
Krijg namelijk van verschillende anticonceptie een extreem vermoeid gevoel. Alleen kreeg ik tijdens. Deze ontdekkingstocht met wel en niet anticonceptie pillen slikken opeens gevoelige handen/polsen. Ik heb verder namelijk geen ziektes. Altijd geZond.Is dit iets wat komt doordat ik teveel verschillende anticonceptiepillen heb geslikt en gestopt en de hele boel in de war is? De huisarts adviseerde mij om een spiraal te nemen omdat ik er niet tegen kan.
Ik vraag mij af wat doet dit alles met je lichaam? Ik ben jong en vraag me af of ik iets verkeerds heb gedaan.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 juli 2017 om 12:28Heb nu drie Verschillende uitgeprobeerd en aantal keer gestopt 1 of 2 maanden en dan probeerde ik weer een nieuwe pil voor 2 maanden. Â dat zorgt natuurlijk wel voor wat ontregeling. Maar dat herstelt ook weer. Â Een spiraal zou een oplossing kunnen zijn.
ReagerenCatootje31 juli 2017 om 17:11Kan heel goed dat je klachten krijgt van pilgebruik.
heb zelf een pessarium. Misschien een overweging.
ReagerenAnoniem1 augustus 2017 om 20:41Oké maar wat doet dat dan precies met je lichaam dat ik gevoelige/pijnlijke polsen en handen heb als ik het veel gebruik.
zijn hormonen ook aansprakelijk voor gewrichten?
Ik probeer het te begrijpen zodat ik wat geruster ben. Dokter gaf alleen aan dat ik er niet over kon. Bedankt alvast voor uw tijd.
ReagerenIneke5 augustus 2017 om 08:48Graag zou ik nog een reactie willen? Aks dat kan
ReagerenJohn (moderator)
5 augustus 2017 om 11:53De hormonen kunnen daar zeker invloed op hebben.
ReagerenIneke11 augustus 2017 om 23:33Hoi Ineke,
Ik heb hier recent dus ook last van gekregen door verschillende anticonceptie. Ik kreeg migraine in eerste instantie en bleef maar switchen met pillen. Slik nu sinds 1 maand een pil en is de bedoeling dat ik nu niet meer switch.
Beste Tandor,
U gaf aan dat het vanzelf herstelt. Echter maak ik mij zorgen of door deze toestand ik geen beschadigen aan mijn gewrichten kan oplopen( kraakbeen) ? Of reuma? Ik schilder veel en heb mijn handen daarbij nodig. Deze gedachten spoken door mijn hoofd.
ReagerenCatootje12 augustus 2017 om 10:02Pilgebruik bevordert een toestand van oestrogeendominantie; dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Ook zorgt pilgebruik voor een verhoogde uitscheiding van allerlei stoffen als zink, vitamine B, magnesium en taurine. Dat alles bij elkaar kan klachten van allerlei aard geven. Je zou het moeten bijsturen met goede voeding, middelen ter ontgifting, bepaalde supplementen en aanvullende middelen. Op internet genoeg te vinden over oestrogeendominantie en wat je er aan kan doen.
Reageren