Zoeken Vraag het forum

Anticonceptiekeuze

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik zit met een probleem waar mijn vriend en ik niet uitkomen.. Ik heb 2 jaar lang een mirenaspiraaltje gehad en heb die er 4 maand geleden uit moeten halen, omdat het niet goed zat en veel pijn veroorzaakte. Voor het spiraaltje heb ik 7 jaar aan microgynon 30 gezeten. Ben overgestapt van pil naar spiraal, omdat ik heel erg last had van mijzelf ellendig voelen.. Tijdens spiraaltje had ik hier geen last van alleen meer last van buikkrampen. Nu ben ik na verwijdering van spiraaltje weer aan microgynon 30 begonnen. Echter voel me weer zo ellendig dat we besloten hadden iets anders te zoeken. Ben bij huisarts geweest en die kwam met prikpil. Het enige probleem nu is dat mijn vriend en ik volgend jaar (eigenlijk binnen 3 maand) willen proberen om zwanger te worden.. Prikpil is dus geen optie.. Alleen terug naar de anticonceptiepil wil ik ook niet.. Momenteel gebruik ik niets en hebben we eigenlijk seks met voor het zingen de kerk uit.. Ik gebruik geen condooms omdat ik niet tegen latex kan en seks met condooms 10x niets vind. Heeft iemand van jullie een tip wat ik kan doen qua amticonceptie waar nauwelijks hormonen inzitten?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Omdat je een aantal dingen niet goed verdraagt wordt het wel moeilijk.
    Op onderstaande site zijn alle mogelijkheden beschreven.
    http://www.anticonceptiemiddelen.info/

Reageren
Reageer op: Anticonceptiekeuze
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.