- Anoniem1 februari 2023 om 12:41
Hallo
Ik twijfel al een tijdje voor een andere anticonceptie te nemen. Ik neem voorlopig nog de pil ookal ben ik niet intiem. Ze raden me aan om een koperspiraal te nemen aangezien deze zonder hormonen is maar ik heb zo een bang als ik zou veranderen van anticonceptie dat als ik terug intiem ben toch zwanger zou worden.
Wat doe ik nu het beste? Want ben de pil echt wel beu.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 februari 2023 om 18:04Dat kun je het beste met je huisarts bespreken. Het is wel zo, dat de koperspiraal iets minder betrouwbaar is
ReagerenAnoniem1 februari 2023 om 18:33Wat is dan het betrouwbaarste?
ReagerenJohn (moderator)
1 februari 2023 om 18:40Het meest betrouwbaar is de pil, dan de spiraal(met hormonen), de Implanon ( staafje onder de huid ook met hormonen), de Nuvaring ( ook met hormonen), de prikpil (ook met hormonen), de pleisters (ook met hormonen), de koperspiraal zonder hormonen en natuurlijk het condoom
ReagerenCatootje11 februari 2023 om 16:45De pil en andere hormonale anticonceptie zijn vaak betrouwbaarder maar zijn niet goed voor je gezondheid. Koperspiraal heeft indirect weer invloed op je hormoonhuishouding. Met een koperspiraal kan je soms toch nog zwanger raken. Had zelf een pessarium tijdens mijn vruchtbare jaren. Is wel iets minder betrouwbaar.
Reageren