Zoeken Vraag het forum

Overweging andere anticonceptie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

Ik twijfel al een tijdje voor een andere anticonceptie te nemen. Ik neem voorlopig nog de pil ookal ben ik niet intiem. Ze raden me aan om een koperspiraal te nemen aangezien deze zonder hormonen is maar ik heb zo een bang als ik zou veranderen van anticonceptie dat als ik terug intiem ben toch zwanger zou worden.

Wat doe ik nu het beste? Want ben de pil echt wel beu.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kun je het beste met je huisarts bespreken. Het is wel zo, dat de koperspiraal iets minder betrouwbaar is

Reageren
    Anoniem

Wat is dan het betrouwbaarste?

Reageren
    John (moderator)

Het meest betrouwbaar is de pil, dan de spiraal(met hormonen), de Implanon ( staafje onder de huid ook met hormonen), de Nuvaring ( ook met hormonen), de prikpil (ook met hormonen), de pleisters (ook met hormonen), de koperspiraal zonder hormonen en natuurlijk het condoom

Reageren
    Catootje

De pil en andere hormonale anticonceptie zijn vaak betrouwbaarder maar zijn niet goed voor je gezondheid. Koperspiraal heeft indirect weer invloed op je hormoonhuishouding. Met een koperspiraal kan je soms toch nog zwanger raken. Had zelf een pessarium tijdens mijn vruchtbare jaren. Is wel iets minder betrouwbaar.

Reageren
Reageer op: Overweging andere anticonceptie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.