Zoeken Vraag het forum

Ander anticonceptiemiddel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Meisje

Ik ben erg gevoelig voor bijwerkingen van de pil, zo heb ik na het uitproberen van voor mijn gevoel wel 5 andere soorten pillen heb ik nu sinds een jaar de 3-fase combinatie pil en voor mijn gevoel was dit de pil voor mij en had ik bij deze pil ook weinig tot geen bijwerkingen.

Nu heb ik sinds een paar weken zoveel last van opvliegers, en ik ben nog maar 19 jaar dus dit hoort niet en mijn moeder zei al dat dit aan mijn hormonen kan liggen. En ik link dat eigenlijk gelijk weer aan de pil.
    Ik ben nu informatie aan het opdoen voor de prikpil, en anders misschien nog wel een spiraaltje maar hier had ik wat vragen over.

Bij de prikpil blijft je menstruatie dan gewoon helemaal weg? En bij een spiraaltje ook? Het fijne aan de pil vind ik dat ik zelf kan kiezen wanneer ik ongesteld ben, dit gaat al wat lastiger met de 3-fase pil maar nog kan ik het wel enigszins regelen en ik wil die controle eigenlijk niet kwijt raken omdat ik ten eerste aan de pil ben begonnen omdat ik erg onregelmatig ben

1 reactie
    Reageren
    Catootje

Hormonale anticonceptie werkt hoe dan ook verstorend op je eigen hormoonhuishouding. Ook zorgen ze voor verliezen aan diverse vitaminen, mineralen en  andere stoffen in je lichaam.

Je zou kunnen denken aan een pessarium, dat wel heel nauwkeurig gebruikt moet worden. Een onregelmatige cyclus kan wijzen op zaken als oestrogeendominantie en insulineresistentie en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen.

Reageren
Reageer op: Ander anticonceptiemiddel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.