Zoeken Vraag het forum

Welke anticonceptie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mutsie

Hai.

Ik ben een vrouw van 35 en slik al sinds de zwangerschap van onze zoon 8 jaar geleden de pil niet meer. Het voelt gewoon niet goed. Wil die hormonen niet in mijn lijf en de bijwerkingen en risico’s zie ik ook niet zitten.

We hebben inmiddels drie kinderen en vinden het wel mooi geweest zo. Nu zit ik er toch aan te denken om weer aan een vaste vorm van anticonceptie te beginnen, maar wil niks met hormonen en ook geen spiraaltje.

Condooms zijn zo’n dooddoener vind ik, maar is nu de enige manier.

We denken over sterilisatie na, maar tot die tijd wil ik wel beschermd zijn zonder gedoe.

Welke andere betrouwbare optie hebben we verder nog?

5 reacties
    Reageren
    Mutsie

Bedankt voor je reactie.

Deze link had ik zelf inderdaad ook gevonden. Het komt er dus op neer dat ik geen andere keus heb dan condooms.

Reageren
    Catootje

Een pessarium is redelijk betrouwbaar als je hem op de juiste manier gebruikt. Dus met zaaddodend middel en en hem een bepaald aantal uur inhouden na de zaadlozing. Heb hem zelf ook.

Reageren
    John (moderator)

Of een pessarium

Reageren
    Mutsie

Ohja die is er ook nog.

Vreemd dat die niet vermeld staat.ik ga me hier eens in verdiepen.

Bedankt!

Reageren
Reageer op: Welke anticonceptie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.