- Anoniem27 juni 2015 om 19:06
Hallo iedereen,
Ik heb een vraag over anticonseptie. Ik heb tot mijn 18 de aan de pil gezeten en heb er echt alleen maar problemen van gehad. Ik ging elke ochtend over me nek en voelde me echt depressief. Na een gesprek met de dokter ben ik overgegaan op een nuva ring. Ik had hem toen door mijn eigen slordigheid twee dagen te laat ingebracht en ben nu een trotse moeder van een dochter. Nu na me bevalling had ik een mirena spiraal laten plaatsen. Dit is na 1.5 weer geen succes. Ik voelde me depressief weer en had rare bloedingen tussen de 2 en 15 dagen lang elke maand. Soms was ik na twee weken weer een dag ongesteld. Nu zit ik weer eens aan de pil en alweer ga ik elke ochtend over me nek. Qua anticonseptie heb ik letterlijk bijna alles nu geprobeerd en alles is zonder succes. Condooms zijn voor mij ook geen optie want na het gebruik ervan krijg ik altijd een schimmer infectie of erge jeuk. Heb helaas alle condooms al geprobeerd.. ik zit nu best in een dilemma qua wat ik nu moet doen. Zelf hoef ik geen kinderen meer.. maar ben pas 21 misschien denk ik er over 5 jaar weer anders over aangezien ik alleenstaand ben. Ik ben echt trots op me dochter en geniet er elke dag van. Alleen een kindje erbij is voor mij geen optie. Nu dus mijn vraag zijn er meer vrouwen die dit meegemaakt hebben en wat hebben jullie qua oplossingen gebruikt. Ik merk dat ik echt slecht tegen hormonen kan en het liefste word ik ook niet ongesteld want zodra ik ongesteld ben voel ik me weer depressief.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
27 juni 2015 om 19:24In dat geval had dan beter een koperspiraal gebruikt kunnen worden. Die bevat namelijk geen hormonen.
Reageren