- Anoniem26 mei 2015 om 10:25
Hallo,
Ik ben een meisje van 19 jaar en ik slik de pil. Dit doe ik al sinds ik 14 was, vanwege onregelmatige menstruatie. Rond mijn 16e ben ik depressief geworden en heb ik eerst bij de psychologe en vervolgens psychiater gelopen. Ook zit ik al twee jaar aan de antidepressivum. Helemaal over is de depressie helaas nog niet. En ik denk dat het voor mij verstandig is om van de pil over te stappen op de mirena spiraal omdat hier minder hormonen in zitten.
Lijkt jullie dit verstandig? Ik hoorde namelijk ook dst er vrouwen zijn die juist depressief worden door de spiraal.
Groetjes
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 mei 2015 om 12:20Waarom denk je dat je door de pil depressief bent geworden?
ReagerenAnoniem17 oktober 2015 om 08:35Het spiraal zou ik niet weten. De pil of spiraal kan handig zijn als anticonceptie, al is het niet zo gezond voor je lijf. Voor een onregelmatige menstruatie zijn er betere middelen. Het kan te maken hebben met oestrogeendominantie en daar is wat aan te doen. En veel mensen hebben een jodiumtekort – heel belangrijk voor de hormonen. Hiermee wel uiterst voorzichtig mee zijn, zeker bij een schildklieraandoening. Of eens wat rondsnuffelen op internet voor natuurlijke behandelingen.
Reageren
Depressie is een bekend verschijnsel bij gebruik van de pil, had ik zelf ook, naast allerlei andere klachten.Zonde als je hiervoor naar de psychiater moet.