Zoeken Vraag het forum

Al jaren last van de pil?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • S

Hallo,

Al jaren ben ik een beetje aan het ‘struggelen’ met mezelf.
    Depressieve gevoelens, heel snel geirriteerd en chagrijnig, snel emotioneel, steeds minder zin in seks, overal last van altijd, enz.

Ik ben nu 19 en sinds mijn 15e ongeveer ben ik aan de pil. Waardoor ik mij zo slecht kan voelen is mij echt helemaal niet duidelijk, er is geen reden dat ik mij soms zo kut voel en het houd allemaal al zo lang aan.

Is het mogelijk dat de pil hierbij een grote rol speelt? Kan het helpen om een mirena spiraal te laten zetten? Als jullie ervaringen hebben met dit soort dingen hoor ik het ook graag.

Groetjes

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het om te beginnen eens goed zou zijn om naar je huisarts te gaan en dat met hem/haar te bespreken. De pil kan daar inderdaad een rol bij spelen.

Reageren
    Catootje

Pilgebruik bevordert een toestand van oestrogeendominantie en het zorgt voor tekorten in je lichaam, zoals vitamine B, zink, magnesium en taurine. Dit soort stoffen zijn belangrijk voor allerlei lichaamsfuncties, onder andere je hormonen. Tekorten kunnen ook op emotioneel vlak invloed hebben. Een spiraaltje kan ook klachten geven, soms nog erger zelfs. Heb zelf een pessarium.

Reageren
Reageer op: Al jaren last van de pil?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.