- S24 augustus 2017 om 22:26
Hallo,
Al jaren ben ik een beetje aan het ‘struggelen’ met mezelf.
Depressieve gevoelens, heel snel geirriteerd en chagrijnig, snel emotioneel, steeds minder zin in seks, overal last van altijd, enz.Ik ben nu 19 en sinds mijn 15e ongeveer ben ik aan de pil. Waardoor ik mij zo slecht kan voelen is mij echt helemaal niet duidelijk, er is geen reden dat ik mij soms zo kut voel en het houd allemaal al zo lang aan.
Is het mogelijk dat de pil hierbij een grote rol speelt? Kan het helpen om een mirena spiraal te laten zetten? Als jullie ervaringen hebben met dit soort dingen hoor ik het ook graag.
Groetjes
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2017 om 22:47Ik denk dat het om te beginnen eens goed zou zijn om naar je huisarts te gaan en dat met hem/haar te bespreken. De pil kan daar inderdaad een rol bij spelen.
ReagerenCatootje25 augustus 2017 om 15:48Pilgebruik bevordert een toestand van oestrogeendominantie en het zorgt voor tekorten in je lichaam, zoals vitamine B, zink, magnesium en taurine. Dit soort stoffen zijn belangrijk voor allerlei lichaamsfuncties, onder andere je hormonen. Tekorten kunnen ook op emotioneel vlak invloed hebben. Een spiraaltje kan ook klachten geven, soms nog erger zelfs. Heb zelf een pessarium.
Reageren