Zoeken Vraag het forum

libido verdwenen door de pil?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik neem nu ongeveer 5jaar aan een stuk de pil (mercilon) en ben zelf 20. ik heb hier helemaal geen klachten over, geen pijn of dergelijke.

ik merk wel dat mijn libido serieus gedaald is en dat ten koste van mijn relatie. en als ik zeg gedaald, dan bedoel ik echt onder nul. ik heb een vaste gynaecoloog die ik volledig vertrouw. volgens hem ligt het aan ‘de pil’ maar zegt dat een andere pil proberen niet helpt en de enige optie een spiraaltje is.

ik zou liever bij de pil blijven omdat ik mezelf daar beter bij voel. iemand die beterschap heeft ondervonden bij het veranderen van pil of is een spiraaltje echt de enige oplossing? ik kan ook langs mijn huisarts gaan maar weet niet of die me verder kan helpen dan een gynaecoloog…?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen dat een spiraaltje helpt. Maar ik zou toch eerst een bloedonderzoek laten doen om je hormoonspiegels te controleren. Dat zou dan via de huisarts kunnen. Een verminderd libido kan door de pil worden veroorzaakt. Maar van een verminderd libido is als ik goed lees bij jou geen sprake. Het is meer dan dat.

Reageren
    Anoniem

danku voor de snelle reactie. volgens mij heb ik juist wel enkel last van een verlaagd libido. maar ik zal eens langs de huisarts gaan om te horen wat hij hiervan denkt

Reageren
    John (moderator)

Ik bedoelde dat het iets erger is dan alleen een verminderd libido. Je geeft aan dat het onder nul is.

Reageren
Reageer op: libido verdwenen door de pil?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.