- Anoniem19 maart 2014 om 21:32
Ik neem nu ongeveer 5jaar aan een stuk de pil (mercilon) en ben zelf 20. ik heb hier helemaal geen klachten over, geen pijn of dergelijke.
ik merk wel dat mijn libido serieus gedaald is en dat ten koste van mijn relatie. en als ik zeg gedaald, dan bedoel ik echt onder nul. ik heb een vaste gynaecoloog die ik volledig vertrouw. volgens hem ligt het aan ‘de pil’ maar zegt dat een andere pil proberen niet helpt en de enige optie een spiraaltje is.
ik zou liever bij de pil blijven omdat ik mezelf daar beter bij voel. iemand die beterschap heeft ondervonden bij het veranderen van pil of is een spiraaltje echt de enige oplossing? ik kan ook langs mijn huisarts gaan maar weet niet of die me verder kan helpen dan een gynaecoloog…?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 maart 2014 om 22:25Het zou kunnen dat een spiraaltje helpt. Maar ik zou toch eerst een bloedonderzoek laten doen om je hormoonspiegels te controleren. Dat zou dan via de huisarts kunnen. Een verminderd libido kan door de pil worden veroorzaakt. Maar van een verminderd libido is als ik goed lees bij jou geen sprake. Het is meer dan dat.
ReagerenAnoniem20 maart 2014 om 06:37danku voor de snelle reactie. volgens mij heb ik juist wel enkel last van een verlaagd libido. maar ik zal eens langs de huisarts gaan om te horen wat hij hiervan denkt
ReagerenJohn (moderator)
20 maart 2014 om 09:35Ik bedoelde dat het iets erger is dan alleen een verminderd libido. Je geeft aan dat het onder nul is.
Reageren