- Esmeé30 januari 2020 om 23:45
Hallo iedereen! Ik zal het kort houden. Ik slik al 2 a 3 jaar de pil. En ik ben al 2 a 3 jaar ernstig depressief. En mijn libido is verandert van ik zou er elke dag wel 5x op springen tot misselijk worden bij de gedachte van seks. Dit komt door de pil. Dit weet ik zeker. Als ik mijn stopweek heb voel ik me geweldig. (Op de pijn en het bloeden na). Libido is terug en ik ben weer helemaal de happy mij. Alleen ik slik de pil voor een medische reden en niet als anticonceptie(wel zeer handig ook). Ik ben de pil voorgeschreven , omdat ik geen normale hormonale tiener acne kreeg. Nee ik kreeg hormonale kraters in mijn oren en op mijn gezicht. Nou boeit het me niet veel wat andere mensen denken , maar het zijn gewoon open pijnlijke wonden.
Nou wil ik niet weer die pijnlijke kraters in mijn gezicht , maar ik wil wel mijn leven terug!
Zou iemand een optie voor mij weten? De pluspunten van de pil waren wel grotere borsten(oppervlakkig ik weet het) , geen wonden en de anticonceptie natuurlijk dus als er iets zou zijn waardoor ik die voordelen behoud zou het geweldig zijn!
Ik ben 20 trouwens ik weet niet of dat handig is om te weten.
Ik slik de 0,3/3.
Bij voorbaat dank!3 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 januari 2020 om 23:50Je zou eens naar een endocrinoloog kunnen gaan voor onderzoek naar de verhoudingen in de hormonen, en dan kijken of er een andere behandeling mogelijk is. Vraag aan je huisarts een verwijzing
ReagerenCatootje31 januari 2020 om 07:37Denk bij acne aan oorzaken als insulineresistentie en tekorten aan voedingsstoffen. Voedingspatroon aanpassen, darmflora verbeteren en zorgen voor extra voedingsstoffen om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden kan dan helpen. Onder andere D chiro inositol kan helpen je bloedsuikerspiegel in balans te krijgen. Belangrijk voor je bloedsuikerspiegel is ook zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Zeer matig met zuivel.
Je hormonen in balans brengen en zorgen voor de juiste voedingsstoffen kan ook schelen in bijvoorbeeld menstruatiepijnen. Een gezond lichaam lijkt me belangrijker dan je borstomvang. Heb zelf cupje A; vroeger was dat meer AA maar ben prima tevreden.
De pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie en zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen, waaronder zink, vitamine B en magnesium; stofjes die juist belangrijk zijn voor je bloedsuikerspiegel. Je lichaam helpen te herstellen kan belangrijk zijn. Wat anticonceptie betreft zou je kunnen denken aan een pessarium.
ReagerenEsmee31 januari 2020 om 12:41Bedankt voor de reacties!
ik heb al een heel gezond voedingspatroon. (Komt omdat ik galstenen heb) en ik let op al die dingen die jij zegt. Wat ik ook doe die dingen zijn er rond mijn ongesteldheid. En ik zou niet graag experimenteren met voedselrestricties , omdat ik 1 net herstellende ben van een eetstoornis en 2 dan misschien een halfjaar pijn moet hebben aan mijn gezicht en dat het achteraf niet blijkt te helpen. Het ziet er ook niet zo netjes uit. Mijn werk houdt in dat ik mensen aanspreek en als ik nou en dik en een beugel heb en grote gapende niet helende wonden over mijn lichaam heb dan kan ik mijn baan wel gedag zeggen.
mijn bloedwaardes zijn al meerdere keren getest en alle vitamines en dergelijke zijn meer dan toppie.bedankt voor de endocrinoloog en pessarium tip. Van zo een ding heb ik nog nooit gehoord.
Reageren