- Anoniem12 augustus 2014 om 11:09
Hoi Allemaal,
Ik ben 29 jaar en ik heb 2 jaar een relatie. Mijn vriend woont in het buitenland en we zien elkaar om de 3 maanden. De afgelopen 2 jaar ben ik heel gelukkig met hem en zijn we bezig zodat hij naar Nederland kan komen. Nu heb ik alleen de laatste tijd het volgende probleem. Ik heb totaal geen zin in sex 0,0% en dit begint nu echt een probleem te worden. Ik ben de cliché vrouw uit films geworden vanavond niet schat ik heb hoofdpijn nee ik ben moe nee ik heb buikpijn nee ik heb geen zin. En mijn smoezen zijn op! Het is zo dubbel want ik ben gek op hem en hou heel erg van hem. Ik zal in het kort nog de voor historie vertellen en dat is dat ik in onze relatie een tijd niet aan de pil ben geweest. Ik ben dan happy minder last van hoofdpijn en gewoon zin in sex. Alleen door onze relatie besloot ik dat het voor mij weer tijd was om met de pil te beginnen ik heb dit een tijdje gedaan en werd weer erg down heel wat mood swings huil buien dus ik besloot te stoppen!
Zonder pil ging mijn relatie een tijdje verder dit jaar tot ik zwanger raakte, wat natuurlijk te verwachten is als je geen anticonceptie gebruikt!! Mijn eigen domme fout en ik had zoveel beter moeten weten. Ik heb toen de beslissing genomen om het weg te halen. Echter tegen dat de tijd kwam dat ik naar de abortuskliniek moest kreeg ik een miskraam. Ik ben wel naar de kliniek geweest en daar zagen ze niks. Na dit alles besloot ik voor mijzelf dat ik niet meer in zo een situatie terecht wil komen voor iedereen die zo een keuze moet maken is dat geen makkelijke weg die je ingaat.
We hebben condooms geprobeerd, ik was alleen zo in mijn hoofd bezig en bang dat ik weer zwanger zou worden dat het met condooms niet ging. Ik besloot weer aan de pil te gaan. Jaren heb ik de diane geslikt en ik weet heel goed dat je daardoor geen of minder behoefte hebt aan sex. Op advies van mijn huisarts ben ik overgestapt naar microgynon 30 waar ik zo een huismerk versie van de apotheek krijg. Ik wil een oplossing voor dit probleem heel graag! Ik wil me namelijk niet meer zo voelen. Een spiraal vind ik heel eng en dat wil ik liever niet. Is er iets wat ik kan proberen wat ik naast de pil kan blijven slikken ? Wat adviseren jullie mij? Onlangs viafemme gekocht was super zenuwachtig en ik hoopte echt me anders te voelen maar helemaal niks.Heeft iemand nog andere tips? Ik wil denk ik een afspraak met me huisarts maken alleen heb ik deze huisarts niet zo lang en vind het best moeilijk om hierover te praten.
Alle tips en adviezen zijn welkom.
Alvast bedankt.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
12 augustus 2014 om 12:01Vervelend voor je dat de pil zo’n impact heeft.
Reageren
Het is echter toch wel een probleem dat je met je huisarts zou moeten bespreken. Buiten de spiraal en de pil zijn er ook nog andere contraceptie middelen.