WAARSCHUWING LYRICA (onbekendheid ONTWENNINGSVERSCHIJNSELEN)

  • #61

    Door een val met mijn fiets bijna  twee jaar geleden had ik een spinale shock...dit wil zeggen dat ik meer dan een half uur helemaal alleen in het bos lag , volledig verlamd...daarna is het gevoel stilaan teruggekomen en heb ik mijn kameraad kunnen verwittigen met mijn GSM. 10 dagen hospitaal en in totaal 5 maanden thuis gezeten. In het ziekenhuis moest ik 2 x 150mg Lyrica per dag namen , plus een zware pljnstiller en morfinestickers ...van het laatste afkicken was zeker niet gemakkelijk , maar is nog niets in vergelijking met Lyrica...nu zit ik op het punt dat ik enkel nog om de twee dagen 's avonds 25mg. Plotse stemmingswisselingen , slecht slapen , 's nachts zweten, cncentratieverlies, irritant voor mijn medemensen...Kortom ik hoop zo snel mogelijk terug de oude te zijn , al zal dat niet zo gemakkelijk zijn ...Velen zeggen hier er beter niet aan te beginnen , maar als je pijn hebt, ben je blij dat je het kan nemen...Vind het sterk van mezelf dat ik al zo ver geraakt ben met mijn afbouwen , nog even doorzetten en ik kom er wel...

    Reactie
    #62

    zenuwpijnen in linkerbeen (meralgia paraesthetica)  na operatie en geopereerd door neurochirurg. Nadien kreeg ik lyrica voorgeschreven en gebruik dit nu 1 jaar.  Momenteel ben ik aan het afbouwen en sta nu op 2 x 50 Mg per dag.  De afbouw is voorzien tot half april.  Ik was in het begin te snel aan de afbouw begonnen en ben door een hel gegaan.  Ik was mega depressief en kon dit zeer slechte emotionele gevoel niet aan, concentratiestoornissen en vergeetachtigheid.    In het ziekenhuis werd ik nauwelijks geholpen, wist niet meer waar naartoe. Schande dat dit geneesmiddel nog op de markt is.  Ik raad het iedereen af! Begin er nooit aan.  Nu krijg ik meer pijn in mijn been tijdens het afbouwen.  Dit geneesmiddel heeft zoveel impact op je hersenen dat dit verboden zou moeten worden. (Andere naam voor lyrica is pregabaline)!

    Veel sterkte aan alle gebruikers die a1n het afbouwen zijn.

    Reactie
    #63

    Beste, ook neurontin heeft dezelfde werking dan lyrica maar minder bijwerkingen. Mvg

    Reactie
    #64

    ik ben 2weken geleden van de 1 op de andere dag gestopt met mijn Lyrica. Ik nam 600mg/dag in. Het is de eerste paar dagen vlot gegaan. Maar nu, na 2weken, weet ik niet waar te kruipen V/d pijn. Koorts, koud-warm, emotioneel, extreme pijn in hoofd, nek en rug.(waar wel ook mijn probleem zit). Zo erg dat ik mij begin aftevragen of het nut heeft dat ik hier nog loop. Weer bij de dokter en weer iets nieuws opbouwen en dan weeral die bijwerkingen en zo blijven we maar verder doen, al 7jaar. Komt hier ooit een einde aan...

    Reactie
    #65

    Van de ene op de andere dag stoppen met en dergelijk middel is niet mogelijk zonder grote problemen

    Reactie
    #66

    Respect voor de mensen die dit aan het afbouwen zijn. Sterkte gewenst.

    Reactie
    #67

    Ik ben geopereerd aan een lage rug hernia en nu van 600 mg afbouwen in 4 weken. Ik wil niemand meer om mij heen hebben en heb het gevoel dat ik mezelf kwijt raak. Mijn relatie heb ik ook beëindigd. Ik eet niet meer en slaap heel slecht. Ik ben nog midden in mijn revalidatie en afhankelijk met alles.

    Geen idee hoe dit afloopt.

    Begin er niet aan!!

    Reactie
    #68

    Ik ben sinds 2 dagen 140 g lyrica direct aan het afbowen, wat een grote troep is dit. ik wil het niet meer in mijn systeem hebben zitten. ik ben er direct mee gestopt. tot hiertoe geen enkele klacht.

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #69

    Hier ook niet echt een positief verhaal. Sinds ruim een jaar heb ik last van een slepend been en spierpijn na te lang neerzitten. Alle onderzoeken zijn de revue al gepasseerd, ik ben (zoals de neuroloog het uitdrukt) letterlijk binnenste buiten gekeerd in het ziekenhuis. Er werd, behalve wat hersenletsel, niets gevonden dat mijn probleem veroorzaakt.
    Dat één en ander stressgebonden is, is een feit. Op het werk heb ik veel meer last van, hoe drukker stressvoller, hoe meer. Ik kreeg bloeddrukverlagende medicatie voorgeschreven, bloedverdunner en een cholesterolremmer.
    Op één van de MRI-scans werd vastgesteld dat vier nekwervels dicht zaten, deze werden in oktober van vorig jaar geopereerd, in de hoop dat dit iets zou verhelpen aan de zenuwbanen van het slepend been, maar zonder succes.
    Twee maand terug kreeg ik Lyrica voorgeschreven. Er werd langzaam opgebouwd van 1 x 25 mg tot een laatste dosis van 2 x 150 mg. Bij die laatste dosis kreeg is enorm veel last van duizeligheid overdag. De naald van de weegschaal begon ook gevaarlijk over te hellen naar een gewicht dat ik nog nooit heb gehad in mijn leven (ik ben nu 60).
    Na raadpleging van de arts ben ik nu aan het afbouwen tot 2 x 75 gram per dag. De duizeligheid vermindert, de weegschaal blijft alarm geven. Aan mijn slepend been geen beterschap te merken. De spierpijn was in het begin wat minder, nu verdwijnt dit effect langzaam.
    Ook ik wil van dat spul af, en hoop dat een medicijn wordt gevonden die mijn neurologische klachten aanpakt zonder bijwerkingen.

    Reactie
    #70

    Hier hetzelfde. Last van onrustige benen.

    Er zou een nieuw middel zijn, pregabaline, nog nooit van gehoord, maar goed, ging beginnen met 1 capsule in de ochtend en 1 in de avond. Duurde 2 dagen voordat het verbeterde gevoel weg was, dus verhogen naar 2 in de ochtend en 2 in de avond. Werkte ook niet echt, dan maar 3 ochtend en 3 's avonds. Kleinkids sliepen bij me en ik leek wel een zombie, dus ben die 2 pillen per dag extra er af gaan halen. 2 dagen later, ik voel me lichaam verstijven, stap van een kruk af en krijg 2 flinke pijn scheuten in mijn voeten.

    Op maandag belde ik de neuroloog op dat ik het niet zag zitten om de medicatie nog langer te slikken. Kreeg van de secretaresse te horen dat ik mocht stoppen. Toen zijn de klachten verergerd. Ik heb een onderzoek gehad naar zenuwpijn, gaf aan dat dit het niet zou zijn, Ze denkt zelf aan <span>dunne vezel neuropathie </span>, maar is niet gevonden bij dit onderzoek.

    Volgens de neuroloog was ik de eerste met deze klachten, want zij had het nog nooit eerder gehoord. Schets  mijn verbazing wat ik hier lees.

    Vind hier helaas ook niet van iemand hoe lang het in totaal kan gaan duren, want het lijkt steeds erger te worden i.p.v. minder. Gisteravond en vannacht zoveel krampen in mijn benen en kuiten, tot aan mijn rug, kon niet zitten en langer staan. Dit is echt een hel en dan moet je ook nog opbouwen op je werk, waar ik wat moet lopen. Ik ben ten einde raad nu.

    Nu ik met mindere al last kreeg, zie ik het niet echt zitten om weer die pillen te gaan nemen.

    Slik nu naproxen, paracetamol en 5 pillen nortrilen van 10 mg elk en nog steeds voel ik de pijn, die vaak niet uit te houden is.

    Wie weet er raad of heeft tips?

    Reactie
    #71

    De ontwennings verschijnselen zijn vreselijk. Wat een zooi. Kreeg het na darmkanker operatie. Ze moesten het verbieden om die zooi te geven.Nooit mee beginnen. Ik ervaar misselijkheid  spierpijn angst transpireren diaree .Volgens mijn huisarts  kon dat niet. Volgens mijn chirurg  wel. Dus mensen nooit mee beginnen

    Reactie
    #72

    @Ellen medicijnen reguleren je neurotransmitters op een kunstmatige manier en zorgen voor verliezen aan vitaminen en mineralen. Je lichaam kan zelf allerlei neurotransmitters aanmaken, mits er wordt gezorgd voor de juiste voeding en bepaalde voedingssupplementen. Een orthomoleculair therapeut zou je verder advies kunnen geven. Zou kunnen helpen om de ontwenningsverschijnselen te verminderen.

    Reactie
    #73

    Beste Loes, ik weet niet of je dit nog leest maar ook ik had 6 jaar lang chronische pijn in mijn benen. Het bleek crps te zijn, ook wel bekend als de zelfmoordziekte. Ik kreeg daar lyrica, gabapentine en oxycodon voor wat ik nu nog steeds gebruik behalve de gabapentine. Een maand geleden heb ik een heftige operatie ondergaan aan mijn borst. Ik had een naar binnen gegroeide borst die voor erg veel problemen zorgde. Na  die operatie heb ik 3 dagen helse pijn gehad en heb gesmeekt om euthanasie maar dat wilde men niet uitvoeren.  Na die 3 dagen ging het langzaam de goede kant op en ik begon te merken dat de pijn die ik 6 jaar 24/7 had weg was! Een mirakel en nu na een maand nog steeds weg. De artsen begrijpen er niets van maar dat kan me niet zoveel schelen. Het is weg.

    Maar nu moet ik dus van alle medicijnen gaan afbouwen en dacht laat ik eens kijken of dat lastig gaat worden. Van de oxycodon weet ik al dat het een hel gaat worden daar ik er al eens eerder vanaf ben gestapt maar van de lyrica had ik dat helemaal niet verwacht en schrik hier wel van alle verhalen. Een maand geleden hebben ze de dosering juist verhoogd door de hevige zenuwpijnen in mijn borst van de operatie. Nu ik af ben van alle pijn in mijn benen en aan het revalideren ben van de operatie aan mijn borst staat er dus nog een lange rit aan afkicken te wachten voor me. Ik zal blij zijn als ook dat achter de rug is. Ik wens jou en alle andere lezers in ieder geval erg veel sterkte toe.

    Reactie
Reageer op: WAARSCHUWING LYRICA (onbekendheid ONTWENNINGSVERSCHIJNSELEN)
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief