WAARSCHUWING LYRICA (onbekendheid ONTWENNINGSVERSCHIJNSELEN)

Door een val met mijn fiets bijna  twee jaar geleden had ik een spinale shock...dit wil zeggen dat ik meer dan een half uur helemaal alleen in het bos lag , volledig verlamd...daarna is het gevoel stilaan teruggekomen en heb ik mijn kameraad kunnen verwittigen met mijn GSM. 10 dagen hospitaal en in totaal 5 maanden thuis gezeten. In het ziekenhuis moest ik 2 x 150mg Lyrica per dag namen , plus een zware pljnstiller en morfinestickers ...van het laatste afkicken was zeker niet gemakkelijk , maar is nog niets in vergelijking met Lyrica...nu zit ik op het punt dat ik enkel nog om de twee dagen 's avonds 25mg. Plotse stemmingswisselingen , slecht slapen , 's nachts zweten, cncentratieverlies, irritant voor mijn medemensen...Kortom ik hoop zo snel mogelijk terug de oude te zijn , al zal dat niet zo gemakkelijk zijn ...Velen zeggen hier er beter niet aan te beginnen , maar als je pijn hebt, ben je blij dat je het kan nemen...Vind het sterk van mezelf dat ik al zo ver geraakt ben met mijn afbouwen , nog even doorzetten en ik kom er wel...

Reactie

zenuwpijnen in linkerbeen (meralgia paraesthetica)  na operatie en geopereerd door neurochirurg. Nadien kreeg ik lyrica voorgeschreven en gebruik dit nu 1 jaar.  Momenteel ben ik aan het afbouwen en sta nu op 2 x 50 Mg per dag.  De afbouw is voorzien tot half april.  Ik was in het begin te snel aan de afbouw begonnen en ben door een hel gegaan.  Ik was mega depressief en kon dit zeer slechte emotionele gevoel niet aan, concentratiestoornissen en vergeetachtigheid.    In het ziekenhuis werd ik nauwelijks geholpen, wist niet meer waar naartoe. Schande dat dit geneesmiddel nog op de markt is.  Ik raad het iedereen af! Begin er nooit aan.  Nu krijg ik meer pijn in mijn been tijdens het afbouwen.  Dit geneesmiddel heeft zoveel impact op je hersenen dat dit verboden zou moeten worden. (Andere naam voor lyrica is pregabaline)!

Veel sterkte aan alle gebruikers die a1n het afbouwen zijn.

Reactie

Beste, ook neurontin heeft dezelfde werking dan lyrica maar minder bijwerkingen. Mvg

Reactie

ik ben 2weken geleden van de 1 op de andere dag gestopt met mijn Lyrica. Ik nam 600mg/dag in. Het is de eerste paar dagen vlot gegaan. Maar nu, na 2weken, weet ik niet waar te kruipen V/d pijn. Koorts, koud-warm, emotioneel, extreme pijn in hoofd, nek en rug.(waar wel ook mijn probleem zit). Zo erg dat ik mij begin aftevragen of het nut heeft dat ik hier nog loop. Weer bij de dokter en weer iets nieuws opbouwen en dan weeral die bijwerkingen en zo blijven we maar verder doen, al 7jaar. Komt hier ooit een einde aan...

Reactie

Van de ene op de andere dag stoppen met en dergelijk middel is niet mogelijk zonder grote problemen

Reactie

Respect voor de mensen die dit aan het afbouwen zijn. Sterkte gewenst.

Reactie

Ik ben geopereerd aan een lage rug hernia en nu van 600 mg afbouwen in 4 weken. Ik wil niemand meer om mij heen hebben en heb het gevoel dat ik mezelf kwijt raak. Mijn relatie heb ik ook beëindigd. Ik eet niet meer en slaap heel slecht. Ik ben nog midden in mijn revalidatie en afhankelijk met alles.

Geen idee hoe dit afloopt.

Begin er niet aan!!

Reactie

Ik ben sinds 2 dagen 140 g lyrica direct aan het afbowen, wat een grote troep is dit. ik wil het niet meer in mijn systeem hebben zitten. ik ben er direct mee gestopt. tot hiertoe geen enkele klacht.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hier ook niet echt een positief verhaal. Sinds ruim een jaar heb ik last van een slepend been en spierpijn na te lang neerzitten. Alle onderzoeken zijn de revue al gepasseerd, ik ben (zoals de neuroloog het uitdrukt) letterlijk binnenste buiten gekeerd in het ziekenhuis. Er werd, behalve wat hersenletsel, niets gevonden dat mijn probleem veroorzaakt.
    Dat één en ander stressgebonden is, is een feit. Op het werk heb ik veel meer last van, hoe drukker stressvoller, hoe meer. Ik kreeg bloeddrukverlagende medicatie voorgeschreven, bloedverdunner en een cholesterolremmer.
    Op één van de MRI-scans werd vastgesteld dat vier nekwervels dicht zaten, deze werden in oktober van vorig jaar geopereerd, in de hoop dat dit iets zou verhelpen aan de zenuwbanen van het slepend been, maar zonder succes.
    Twee maand terug kreeg ik Lyrica voorgeschreven. Er werd langzaam opgebouwd van 1 x 25 mg tot een laatste dosis van 2 x 150 mg. Bij die laatste dosis kreeg is enorm veel last van duizeligheid overdag. De naald van de weegschaal begon ook gevaarlijk over te hellen naar een gewicht dat ik nog nooit heb gehad in mijn leven (ik ben nu 60).
    Na raadpleging van de arts ben ik nu aan het afbouwen tot 2 x 75 gram per dag. De duizeligheid vermindert, de weegschaal blijft alarm geven. Aan mijn slepend been geen beterschap te merken. De spierpijn was in het begin wat minder, nu verdwijnt dit effect langzaam.
    Ook ik wil van dat spul af, en hoop dat een medicijn wordt gevonden die mijn neurologische klachten aanpakt zonder bijwerkingen.

Reactie
Reageer op: WAARSCHUWING LYRICA (onbekendheid ONTWENNINGSVERSCHIJNSELEN)
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief