Ik moet echt hele kleine stapjes nemen. Ben erg gevoelig ervoor. Ook als er een merk wisseling is van een medicatie dan merk ik dit. Die gewenning voelt dan als ontwenning
Hallo ik gebruik nu 5 dagen lyrica 25mg ,maar na het lezen van deze ellende wil ik acuut stoppen.
Kom ik heftig in de problemen na een weekje 25mg?
Mijn rug is compleet op was de uitslag na een CT scan.
Ik zou dat toch eerst bespreken met de behandelend arts
@John
Bedankt voor je reply!
Ik denk zelf dat ik na 5 dagen niet afhankelijk ben geworden ,bij oxycodon duurde dat ook ruim 2 weken bij mij.
Inmiddels ben ik al een jaar gestopt met de Oxy maar dit spul maakt me dronken (ik drink me hele leven al geen druppel alcohol)
Als een bezopen zombie rondlopen en de ton extra bijwerkingen die je gratis krijgt!
Voor mij mag het Medicijn o de drugs lijst ,het maakt je binnen notime een junkie .
Ik denk niet dat dit te bespreken valt met de behandelaar omdat ik me simpelweg niet laat vergiftigen
Goede morgen ik ben nu zo'n 36 uur verder en voel me OK ,dankzei de lage dosis ben ik buiten schot gebleven hoop ik alsnog..
Ik ben nu ook aan het afbouwen van Lyrica. Ik nam 150 mg per dag. Ik neem het omdat ik hevige migraine heb. In het begin vielen de bijwerkingen met het afbouwen mee maar nu is het de hel. Geen eetlust, levensmoe, niet meer kunnen slapen. Ik hoop dat ik de moed blijf hebben om het af te bouwen. Bedankt voor uw informatie, ik dacht dat het aan mijzelf lag maar blijkbaar is het de afbouw van Lyrica.
Nu 6 maanden gestopt en voel me nog steeds niet "normaal"
Echt heel vreemd. Zou het niemand aanraden, is niets positiefs aan.
Ho Sheila,
Ik ben 5 maanden geleden “cold turkey” gestopt na maar drie weken 150 mg gebruikt te hebbe ivm éen rughernia. Het was voor mij ook de hel. Alles war je opnoemt en meer. Ik heb goede dagen en slechte dagen en het slapen gaat stukken beter dan in het begin. Het heftigste wat over gebleven is, is de angst. Met name rondom stresssituaties thuis, dan schiet mijn lijf meteen in de angststand.
Weet dat het goed komt maar wel tijd nodig heeft. Je bouwt nog af en misschien moet je nog langzamer gaan? Op facebook is er een groep waar je misschien wat aan kunt hebben? Gabapentin & Lyrica withdrawal support heet ie. Als je via google zoekt, vind je hem wel. Heel veel sterkte!!
Hallo Ruth het vreemde van die groep is dat je geen advies mag geven in welke vorm ook.
Je mag alleen je ellende delen ,meer niet en niet minder.
Echt een hulpforum is er niet op deze na dan.
Wat mij betreft ben ik niet geheel er zonder scheuren uitgekomen ,veel zweten in de ochtend en gewoon een beroerd gevoel.
Vaag spul en dat van 5 dagen 25mg ,ik kick nog liever Oxycodon echt haha
Ik zit in een afbouw van pregabaline en ik kan je zeggen het is een hel. 75 mg jaren geslikt zit nu op 50 mg deze blijf ik nu een maand slikken en dan weer een stap van 25 mg naar beneden maar het is heel zwaar.
Hoi Bianca,
Ik denk dat je te grote stappen neemt. Op het facebook-forum adviseren ze om met maximaal 10% per keer te zakken en dan af te wachten tot je weer stabiel bent alvorens weer een stapje te doen. Sommige mensen doen langer over het afbouwen dan ze daadwerkelijk de pregabline gebruikt hebben.
Voor mij kwam dit advies overigens te laat omdat ik “cold turkey” gestopt bent ivm heftige bijwerkingen. Toen begon de enorme nachtmerrie pas echt. Mijn huisarts heeft ook nooit verteld dat het afgebouwd moest worden. Het is echt vergif! Ben nu bijna 6 maanden geleden gestopt en heb nog steeds klachten. Dus doe vooral rustig aan!! Heel veel sterkte!
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)