- AM1 maart 2025 om 12:59
Ik moet echt hele kleine stapjes nemen. Ben erg gevoelig ervoor. Ook als er een merk wisseling is van een medicatie dan merk ik dit. Die gewenning voelt dan als ontwenning
SoulAssassins4 mei 2025 om 19:09Hallo ik gebruik nu 5 dagen lyrica 25mg ,maar na het lezen van deze ellende wil ik acuut stoppen.
Reageren
Kom ik heftig in de problemen na een weekje 25mg?
Mijn rug is compleet op was de uitslag na een CT scan.John (moderator)
4 mei 2025 om 19:41Ik zou dat toch eerst bespreken met de behandelend arts
ReagerenSoulAssassins5 mei 2025 om 17:14@John
Reageren
Bedankt voor je reply!
Ik denk zelf dat ik na 5 dagen niet afhankelijk ben geworden ,bij oxycodon duurde dat ook ruim 2 weken bij mij.
Inmiddels ben ik al een jaar gestopt met de Oxy maar dit spul maakt me dronken (ik drink me hele leven al geen druppel alcohol)
Als een bezopen zombie rondlopen en de ton extra bijwerkingen die je gratis krijgt!
Voor mij mag het Medicijn o de drugs lijst ,het maakt je binnen notime een junkie .
Ik denk niet dat dit te bespreken valt met de behandelaar omdat ik me simpelweg niet laat vergiftigenSoulAssassins6 mei 2025 om 09:17Goede morgen ik ben nu zo’n 36 uur verder en voel me OK ,dankzei de lage dosis ben ik buiten schot gebleven hoop ik alsnog..
ReagerenSheila15 mei 2025 om 15:23Ik ben nu ook aan het afbouwen van Lyrica. Ik nam 150 mg per dag. Ik neem het omdat ik hevige migraine heb. In het begin vielen de bijwerkingen met het afbouwen mee maar nu is het de hel. Geen eetlust, levensmoe, niet meer kunnen slapen. Ik hoop dat ik de moed blijf hebben om het af te bouwen. Bedankt voor uw informatie, ik dacht dat het aan mijzelf lag maar blijkbaar is het de afbouw van Lyrica.
ReagerenLuca17 mei 2025 om 00:36Nu 6 maanden gestopt en voel me nog steeds niet “normaal”
Reageren
Echt heel vreemd. Zou het niemand aanraden, is niets positiefs aan.Ruth18 mei 2025 om 14:22Ho Sheila,
Ik ben 5 maanden geleden “cold turkey” gestopt na maar drie weken 150 mg gebruikt te hebbe ivm éen rughernia. Het was voor mij ook de hel. Alles war je opnoemt en meer. Ik heb goede dagen en slechte dagen en het slapen gaat stukken beter dan in het begin. Het heftigste wat over gebleven is, is de angst. Met name rondom stresssituaties thuis, dan schiet mijn lijf meteen in de angststand.
Weet dat het goed komt maar wel tijd nodig heeft. Je bouwt nog af en misschien moet je nog langzamer gaan? Op facebook is er een groep waar je misschien wat aan kunt hebben? Gabapentin & Lyrica withdrawal support heet ie. Als je via google zoekt, vind je hem wel. Heel veel sterkte!!
ReagerenSoulAssassins28 mei 2025 om 14:20Hallo Ruth het vreemde van die groep is dat je geen advies mag geven in welke vorm ook.
Reageren
Je mag alleen je ellende delen ,meer niet en niet minder.
Echt een hulpforum is er niet op deze na dan.
Wat mij betreft ben ik niet geheel er zonder scheuren uitgekomen ,veel zweten in de ochtend en gewoon een beroerd gevoel.
Vaag spul en dat van 5 dagen 25mg ,ik kick nog liever Oxycodon echt hahaBianca6 juni 2025 om 10:09Ik zit in een afbouw van pregabaline en ik kan je zeggen het is een hel. 75 mg jaren geslikt zit nu op 50 mg deze blijf ik nu een maand slikken en dan weer een stap van 25 mg naar beneden maar het is heel zwaar.
ReagerenRuth6 juni 2025 om 17:34Hoi Bianca,
Ik denk dat je te grote stappen neemt. Op het facebook-forum adviseren ze om met maximaal 10% per keer te zakken en dan af te wachten tot je weer stabiel bent alvorens weer een stapje te doen. Sommige mensen doen langer over het afbouwen dan ze daadwerkelijk de pregabline gebruikt hebben.
Voor mij kwam dit advies overigens te laat omdat ik “cold turkey” gestopt bent ivm heftige bijwerkingen. Toen begon de enorme nachtmerrie pas echt. Mijn huisarts heeft ook nooit verteld dat het afgebouwd moest worden. Het is echt vergif! Ben nu bijna 6 maanden geleden gestopt en heb nog steeds klachten. Dus doe vooral rustig aan!! Heel veel sterkte!
ReagerenSheila14 juli 2025 om 16:33Hallo Ruth,
Momenteel ben ik 10 dagen volledig gestopt met Lyrica. s’ Avonds kan ik nog steeds niet in slaap vallen en als ik dan toch in slaap val heb ik heel expliciete dromen. Momenteel moet ik genoegen nemen met 2 uren slaap per nacht. s’Ochtends als ik uit bed wil komen lijkt het of ieder been 100 kg weegt. Vanaf dan kan ik wel huilen. Ik ben enorm depressief. Douchen is iets dat als een verplichting aanvoelt terwijl ik er vroeger enorm van kon genieten. De angst is er constant. Ik heb nergens fut meer in. Als je leest wat de ervaringen hier met Lyrica zijn dan was ik daar ook nooit aan begonnen. Als je leest dat er mensen na weken of zelfs maanden echt nog ontwenningsverschijnselen hebben dan word ik moedeloos. Gelukkig heb ik een partner die mij enorm steunt alhoewel het voor hem soms ook teveel wordt. Maar ik ben een koppig beestje en als ik het moeilijk heb dan denk ik aan ieder van jullie die net hetzelfde meemaken en jullie zijn stuk voor stuk sterke personen die zich niet laten kisten. Aan iedereen die dit leest, veel moed, je bent niet alleen.
ReagerenSheila26 juli 2025 om 15:20Hey Nicky,
Persoonlijk vind ik het psychisch afkicken erger dan het lichamelijke. Mensen zoals,wij en andere chronische aandoeningen, zeggen dit bijna allemaal maar mensen die geen chronische aandoening hebben snappen dat niet en je kan het ze ook niet kwalijk nemen. Het enigste wat ik graag wil,is respect voor de miljoenen mensen in de wereld die met chronische aandoeningen gepaard zijn.❤️🌹
ReagerenRvdP4 augustus 2025 om 19:19Als ik dit zo lees maak ik me toch een beetje zorgen. Gebruik nu een half jaar pregabaline. Begon met 2×75 mg, verhoogd naar 2×150 mg en uit eindelijk 2x 300 mg per dag. Nu afbouwen volgens de huisarts van 2×300 mg naar 2×150 mg een week lang en dan naar 0.
Is dit wel wenselijk? Dit wordt me 1ste nacht op 150 mg en zaterdag dus niet meer gebruiken.
Enig advies is welkom.
ReagerenMap6 augustus 2025 om 16:30Ik ben begonnen met 2x 75 mg
Reageren
Na enkele weken 2x 50 mg
Nu aantal weken 25 mg , mijn vraag wanneer kan ik stoppen, gr. map