- Anoniem2 februari 2014 om 09:43
Hallo
Even in het kort mijn situatie schetsen. Heb anderhalf jaar geleden van mijn arts AD voorgeschreven gekregen voor mijn angst en paniekaanval. Heb toen een paniekaanval gekregen en de angst hiervoor is erg gebleven, nu hadden we besloten om te stoppen sinds september.
Mooi afgebouwd tot 2weken geleden. Dan moest ik stoppen, in de periode dat ik mijn dosis ben gaan verlagen merkte ik dat ik veel gevoeliger werd en humeurig en supervermoeid maar dat pak ik er wel bij. Alleen is het zo dat ik door plots drukke moment een paniekaanval kreeg een week geleden en ja hoor leef weer in die constante angst!!! Geniet nergens meer van en kan niet ontspannen ondanks dat ik alle rust terug in mijn leven heb gezet, dus geen werk, stress,… Is die angst dan weer terug of is het gewoon nog mijn ontwenningsverschijnsel??? Huisarts wist het zelf niet en psych zegt dat ze het betwijfelt want ze zegt vanaf fat je van 30mg bent gaan dalen was je al aan het afkicken, iemand meer ervaring hiermee positief of negatief?
Want overweeg serieus om medicatie terug te gaan slikken maar als dit maar tijdelijk is dan is het allemaal voor niets geweest de laatste maanden en ben bang dat ik dan nooit ga durven stoppen!
Alvast bedankt voor de reacties want heb ze nu even echt nodig3 reactiesReagerenAnoniem2 februari 2014 om 12:00Bekijk deze pagina’s eens goed, je verhaal klinkt duidelijk als onttrekkingsverschijnselen, die soms ook overlap met terugkeer van de oude (angs) klachten kan hebben!
http://antidepressantwithdrawal.info/nl/home.php
AFbouwen van een SSRI of SNRI moet zeer langzaam gebeuren en de bestaande doseringen maken dat bijna onmogelijk.
Het advies van de huisarts om levensl ag te gebruiken is volstrekt onzinnig, deze middelens zijn helemaal niet geschikt voor levenslang gebruik en daar ook nie top getest. Het is doordat het afbouwn vaak mislukt dat mensen er schiet oneindig aan vast zitten, vaak met zeer nare bijwerkingen, waarvan gewichtstoename er een van is.Ik zou inderdaad overwegen om terug te gaan naar je laatste stabiele dosis en dan een goed afbowuplan te maken.
De allerbeste internationale suppurtsite is:
http://survivingantidepressants.org/Ze hebben een aparte thread over Duloxetine afbouwen. Lees deze heel erg goed door!
http://survivingantidepressants.org/index.php?/topic/283-tips-for-tapering-off-cymbalta-duloxetine/
Sterkte,
Reageren
KlaasAnoniem27 juni 2014 om 18:54Ik heb zelf afgebouwd met mirtazapine (net zo iets) Ik had het bijna 3 jaar gebruikt. Je voelt je 6 weken klote, alles bijverschijnselen komen terug. Maar dan is het over. Het zijn echt ontrekkingsverschijnslen. Ga heeeeel veeel dagelijks sporten en bewegen. minimaal 2 uur per dag en dan komt het goed. Maar klote voel je je zeker.
ReagerenAnoniem29 juni 2014 om 14:15Je hebt heel veel geluk als als onttrekkingsverschijnselen emt 6 weken over zijn! Er zijn ook mensen bij wie dat vele jaren kan duren.
Reageren
Ik ben er twee jaar letterlijk doodziek van geweest en nu 6 jaar na de laatste pil (Seroxat) nog steeds herstellende van de ravage die dit middel heeft aangericht.
Voor iedereen is het anders dus dit soort opmerkingen snijden geen enkel hout.
Klaas