Zoeken Vraag het forum

Cymbalta halveren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Helga

Hallo,ik neem al 10 jaar cymbalta 60mg voor zenuw prikkelingen. Wist ik veel wat het was .Na eens een keer ziek geworden te zijn (maagproblemen) stopte ik natuurlijk met al mijn medicatie ,omdat ik niet nog misselijker wilde worden .Toen de dokter laten komen omdat ik een hele dag huilde en aan zelfmoord dacht. Hij heeft niet gevraagd of ik de cymbalta nog nam .Toen ik beter was(maag)begon ik al mijn medicijnen terug te nemen en het wenen ging weg en de slechte gedachten ook .Zo wist ik ineens dat het aan de cymbalta lag.Nu heb ik besloten om te halveren ,naar 30 mg ,oh oh een hele namiddag ben ik echt kwaad op alles en iedereen .Mijn man zegt “neem maar terug die 60 mg “.Maar ik wil hier door .Hoe lang zouden die verschijnselen duren ,want dat kwaad zijn is niet alles hoor.

2 reacties
    Reageren
    Catootje

Antidepressiva zorgen, net als de meeste medicijnen, voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen in je lichaam. Wat aanvulling van stofjes kan dus schelen in de ontwenningsverschijnselen. Ook bij je oorspronkelijke klachten kunnen je voeding en tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren een rol spelen.

Reageren
    _87_

Knap van je dat je de stap hebt genomen om je medicatie te halveren!
    Cymbalta is een behoorlijk heftig medicijn. Op het moment als je mindert, zul je dit inderdaad merken. Vooral stemmingswisselingen en emotionele buien, maar ook lichamelijke verschijnselen, zoals buikpijn, spiertrillingen, slapeloosheid kunnen wel voorkomen.

Hoe lang dit precies duurt is per persoon verschillend. Het wordt beter, al is het verstandig om naar hele kleine vooruitgang te gaan kijken. Om terug te komen in contact met jezelf kan Mindfulness erg effectief zijn.
    Tevens doet je buitenlucht wonderen en lichaamsbeweging ook. Denk aan fietsen of wandelen.

Ter ondersteuning is het verstandig om wat supplementen te nemen. Magnesium Citraat helpt bij het ontspannen van je lichaam. Tevens zorgt het dus ook voor rust, dus zal het bijdragen aan vermindering van de stemmingswisselingen. Ook OMEGA viscapsules, met een hoge concentratie EPA, helpen om de rust weer in het hoofd te krijgen.

Ik heb zelf Efexor gebruikt. Ben afgebouwd naar 0 (door het minderen van korrels). Dit duurde een half jaar voordat ik geheel medicatievrij was. Absoluut niet zonder slag of stoot. Nee, het was bikkelen. Maar door het gebruik van deze supplementen, en voldoende fruit, noten, zaden, melkproducten en het drinken van veel water, ben ik uiteindelijk terug de oude geworden. Na vier maanden, dat ik de laatste korrel in nam, ben ik de oude weer. Bereid je dus wel voor. Maar ik heb het hierbij over een totale stop van de medicatie.

Reageren
Reageer op: Cymbalta halveren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.