ontwenningsverschijnselen Efexor (Venlafaxine) tijdens gebruik?

  • #31

    Als Taperingstrips niet vergoed worden.... Deze worden lang niet altijd vergoed of de arts kent ze niet en wil niet meewerken. Zorg dan dat je op een dosis terecht komt van 75mg of lager. Hiermee heb ik althans ervaring. Vervolgens blijf je minimaal 2 tot 4 weken stabiel op deze dosering. Anderen adviseren 3 tot 6, het is even aanvoelen. Leer luisteren naar je lichaam. Je zult merken dat in deze weken waarin je stabiel wordt, de 'klachten' steeds verder wegebben. Op het moment dat je je stabiel voelt ga je het volgende doen; Maak de capsule open en haal 10 korreltjes eruit. Blijf op de nieuwe dosering gedurende minimaal 2 tot 4 weken. Voel zelf aan wat er gebeurd, maar ga geen grotere sprongen van minderingen maken of minder dan 2 weken er tussen laten! Na de periode van 2 tot 4 weken, zodra je je weer echt stabiel voelt, minder je weer 10 korrels. (in totaal nu dus -20). Ga er vanuit dat er ongeveer 250 korrels in een capsule zitten, dus je bent wel even bezig. Maar op deze manier blijven ontwenningsverschijnselen in toom en kun je zelfs gewoon blijven werken als het goed is.

    Tevens is het handig je voedingspatroon aan te passen. Ik kan hier ook tips over geven. Mocht iemand dat willen, ik hoor het graag.

    Ik ben zelf na 6 maanden, succesvol, zonder al te grote problemen afgekomen van het middel. Daarna heb je geleerd dat je zonder dit middel kunt leven, en dat het leven niets meer is dan accepteren en genieten.

    Reactie
    #32

    Ter aanvulling; hopelijk heb je een arts die met je meedenkt en aan jou kant staat. Je voelt je namelijk erg snel alleen en machteloos in deze periode. Laat je niks wijsmaken vanuit de omgeving; 'misschien heb je dit nodig'. Nee.... Het is puur afkicken van Harddrugs waar je mee bezig bent. Alleen doordat je de stapjes zo klein maakt, duurt het misschien langer er is het proces misschien mentaal zelfs intensiever, de klachten zullen minder zijn.

    Reactie
    #33

    ik ben nu 4 dagen gestopt met deze troep.. ik slikte 37,5 per dag.. alleen de korreltjes want die Huge pillen kreeg ik niet door.. ik herken de problemen die anderen benoemen als schokjes, bewegingen die pas later in je hoofd doordringen.. super vervelend.  Het voelt als een soort dagdromen(soort derealisatie) maar dan anders.. ja lekker duidelijk maar zo voelt het ook.  Anyway ik ga never never nooit meer aan de troep die de farmaceutische industrie ons wil laten slikken.  Want gevoel, in welke vorm dan ook, is altijd tijdelijk! Sterkte allemaal

    Reactie
    #34

    Hoi Fenn,

    Slikte jij alleen de korreltjes? Deed je dit dan met Appelmoes o.i.d? Anders lijkt het me toch grote kans dat het middel niet geheel functioneert? De capsule zorgt er namelijk voor dat het niet meteen wordt afgebroken in de maag. T

    Trouwens, hartstikke fijn dat het je gelukt is er af te raken!

    Reactie
    #35

    De realisatie ken ik trouwens ook, na stoppen. Nu nog, vier maanden na dato. Echter alleen aan het begin van de dag, vlak na ontwaken en aan het einde van de dag (mogelijk gerelateerd aan spanning).

    Reactie
    #36

    Ik ben oktober vorig jaar begonnen met venlafaxine icm oxazepam en ben van de 1 op de andere dag gestopt afgelopen week. Ik slikte 225mg venlafaxine per dag en oxazepam was wisselend. Vandaag was dag 3 en wat ik merk is dat ik periodes heb van slecht zien duizeligheid en hoofdpijn. Daarbij hele rare horror dromen en slecht slapen. Maar wat het ergste is is de agressie die ik voel. Sta heel de dag klaar om iemand z'n hoofd eraf te trekken. Weinig nodig om agressief uit te vallen. Toch voel ik me aan de andere kant zo ontzettend helder en blij ook. Alsof ik herboren ben. Voor mij nooit geen medicatie meer👌

    Reactie
    #37

    Ik nam ongeveer 6 maanden efexor en besloot dan dat ik die rotzooi wou afbouwen.

    Ik deed dit door de bolletjes die in de capsule zitten te tellen en dit elke week met 20 te verminderen. Ik stopte volledig na één maand. Wij zijn nu 14 dagen verder en ik heb nog steeds last van z.g.  brain-zaps en hoofdpijn.

    Volgens de dokter bouwde ik veel te snel af . Dus mensen , als je van die pillen af wil bouw dan heel langzaam af !!!

    Reactie
    #38

    Drie weken zonder efexor en nog steeds hoofdpijn en brain-zaps , ppfffttt !!!

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #39

    Ik ben nu een half jaar ervan af. Maar nog steeds heb ik, na inspanning, voornamelijk bij pshychische inspanning, naderhand schokjes in het hoofd. Of dat de wereld even vertraagd aankomt.

    Reactie
    #40

    ik herken deze tekenen van afbouwen van venlafaxine,ben vandaag 4maanden van die troep af,met veel huilbuien en herkenning van het verleden,het word nu beter het verleden is er niet meer,wel ups en douwns,heb het ergste gehad nu werken aan het gewone leven,zoals voorheen,krijg meer zin in het leven,wat ik allemaal lees komt mij bekend voor,komt allemaal goed,ben je een door zetter,dan lukt het,positief blijven denken ,dan komt het goed,succes met iedereen,en sterkte met alles komt goed, 

    Reactie
    #41

    @alias. Antidepressiva remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen, waaronder Q10, magnesium en vitamine B. Kan je allemaal vinden op internet.

    Zorgen voor wat aanvulling van stofjes, waardoor je lichaam allerlei neurotransmitters als serotonine en melatonine gaat aanmaken. Gebruik zelf onder andere Griffoninia/5htp; een middel dat wel de voordelen maar niet de nadelen van een antidepressivum heeft.

    Reactie
    #42

    ben eind januari begonnen met afbouwen van venlafaxine,om de dag een capsule,daarna gestopt,na een half jaar kreeg ik afkickversijnselen,dan is het vergif blijkbaar uit mijn lichaam getreden en komen de afkick verschijnselen,huilen veel huilen hoofdpijn oorsuizen duizelig misselijk,pijn, schokken door mijn lichaam,trillen,moe,vergif is het pure vergif,nooit meer die troep,ben inmiddels achtmaanden van die troep af komt het wel weer goed mag toch hopen van wel.

    Reactie
    #43

    Dag om dag skiken wordt, met name bij Venlafaxine, sterk ontraden. Nu je eenmaal deze keuze gemaakt hebt en al een half jaar verder bent, zou ik zeggen, hou vol hou vol! Let op voeding, beweeg genoeg en drink ruim water. En overvraag jezelf vooral niet!

    Reactie
    #44

    dit komt mij bekend voor  over het verleden dat komt steeds naar boven het is erger geweest langzaammaar zeker word het beter,ook sterkte ermee,

    Reactie
    #45

    Hoe dit proces verloopt verschilt van mens op mens. Daarom wordt eigenlijk zo sterk aangeraden om de dosis met kleine stapjes, gelijkelijk te verlagen.

     

    Reactie
Reageer op: ontwenningsverschijnselen Efexor (Venlafaxine) tijdens gebruik?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief