ontwenningsverschijnselen Efexor (Venlafaxine) tijdens gebruik?

  • #16

    nou dag 2 gestopt met venlafaxine wat een hellll lijk wel een junkie die zijn shot niet krijgt ... ik ben ook begonnen met andere Ad .. ik heb heel langzaam afgebouwd ... bolletjes tellen enz enz .... maar ik ben in staat om weer te gaan beginnen zo slecht voel ik me ... moe kort lontje wazig in mijn hoofd oor suizen bizar dit ... ik heb dit echt niet ervaren met andere Ad medicatie .... hoop dat dit niet lang duurt ... mensen om me heen hebben geen leven ... en ik ook niet !!!

    Reactie
    #17

    Hallo,

    Sinds een aantal maanden ben ik aan het afbouwen van de Venlafaxine 175mg. Vorige week bij 37,5 helemaal gestopt. Direct de volgende dag enorm veel "Zapps" in mijn hoofd: eng en naar (stroomschokjes en tss tss geluidjes in mijn hoofd telkens als ik mn hoofd draai of te snel mijn ogen beweeg). Daarnaast oncontroleerbare diarree; griepgevoel; bibberen; zweten; hoofdpijn; snel geïrriteerd en nog meer verschijnselen.
    Aangezien ik het een aantal weken eerder ook al had gedaan en hier niet op voorbereid was, ben ik volledig in paniek geraakt en toch weer de laagste dosis gaan slikken in overleg met de psychiater. Nu, een paar weken later, is mn leven ook even weer in rustiger vaarwater en weet ik wat ik kon verwachten dus weer geprobeerd.
    Wat mij ontzettend tegenvalt is dat het zo lang duurt!! 8 dagen zonder nu en de klachten zijn er nog steeds. Ik wil van alles, maar het lukt niet of ik durf niet vanwege de Zapps en de misselijkheid.

    Nu heb ik gelezen dat het tot 4 maanden aan kan houden? Heeft iemand hier ervaring mee??

    Groetjes,
    Wormpje

    Reactie
    #18

    Van 37.5 naar niets is echt niet handig.Zelf heb ik de capsules opengemaakt en er elke 3 of 4 dagen 10 korrels eruit gehaald.(dus eerst 10 dan 20 enz)Duurt wel langer,en het is tellen elke keer,maar dan heb je geen last van duizeligheid.Wel heb ik nu ik helemaal gestopt ben sinds 1 week last van stemmingswisselingen,maar dat schijnt erbij te horen.

     

    Reactie
    #19

    hallo

    hoe lang duurt het voordat je vrij bent van de ontwenningsverschijnselen ?

    Ik slik nu 2 maanden geen venlafaxine meer maar heb af toe nog van die Brain zaps en erg warm

     

     

    Reactie
    #20

    Dat is moeilijk te zeggen.  Dat is namelijk voor iedereen verschillend

    Reactie
    #21

    Beste mensjes
    Ik ben louise en ben 7 weken geleden begonnen met venlafaxine 75mg.
    Had eerst citalopram40mg  die heb ik 3 jaar gehad maar dit was meer gericht op angsten.
    Ik heb een aantal trauma's in mijn leven mee moeten maken waardoor ik zo'n 3 jaar geleden erg bang angstig maar vooral deprie was.
    Na veel therapie en de citalopram ging het weer in een steigende lijn.
    Tot afgelopen december ik weer een flinke klap te verwerken kreeg en ik binnen 2 weken weer terug bij af was en ik het niet meer zag zitten?
    Een gesprek gehad met een psychiater die vond het nodig over te gaan op de venlafaxine.
    Wat een drama!!!!!!! ik was zo'n 6 weken ruim op weg met vreselijke klachten niet meer kunnen slapen nachts dus dat deed ik op de dag. daar vocht ik wel tegen omdat ik 1  niks meer deed  2  alles snachts ging doen ipv op de dag super irritant vooral voor mijn gezin.
    Misselijk,duizeligheid,vreetbuien vooral zoet,en me nog steeds super deprie voelen met helle kleine momenten dat het wat minder was.
    Vrijdag kon ik er niet meer tegen en ben gestopt zonder af te bouwen ???? ik hoor jullie denken!!! DOM DOM DOM ik weet het       maar ik leefden niet meer ik was aan het overleven ?? dussssssss ja ziek misselijk, hoofdpijn, duizeligheid, moe vooral dood moe, overal pijn rug benen ga zo maar door nu ben ik echt radeloos en weet niet meer wat ik moet normaal ben ik niet zo dat ik het opschrijft ergens maar ik weet het nu echt niet meer. Is er iemand die ervaring heeft die ook net als ik (DOM DOM) is geweest.
    Groet dommelientje

    Reactie
    #22

    Je had dit eigenlijk niet zonder overleg met de psychiater moeten doen. En dan ook niet in een keer. Neem maandag wel contact op met de psychiater. Wellicht kan hij diazepam voorschrijven om de onttrekking te verzachten.

    Reactie
    #23

    Las net van iemand dat diegene tinittus kreeg van slikken van venlafaxine.  Kan dat echt zo zijn want slik nu al jaar of 8 venlafaxine,  75 mg per dag en sinds jaar of 4 ernstige last van tinittus

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #24

    dat zou kunnen

    Reactie
    #25

    Ik ben zelf gestopt wat een hel. Ik heb een week op bed gelegen. Ik was duizelig schokken door heel mijn lichaam. Het gaat iets beter. Nooit meer die troep.

    Reactie
    #26

    @Linn Hoe lang ben je bezig geweest met de afbouw?

    Ik heb het verspreid over een half jaar, iedere twee weken 10 korrels uit capsule halen.

    Je bent er wel erg lang mee bezig op die manier, en heb gaande weg wel wat klachten. Ook de stemmingen vliegen soms alle kanten op. Maar, uiteindelijk ben ik de gehele afbouw helemaal blijven functioneren zelfs op de werkvloer. Voel me inmiddels zo goed als vanouds. Bijna 4 weken na de laatste korrel.

    Reactie
    #27

    Ik heb ook jaren 150mg venlaflaxine geslikt,en nu in 6 tot 8 weken afgebouwd. Nu gebruik al drie dagen niks,maar wat een rot gevoel heb ik in mn hoofd. Is dit te snel afbouwen?

    En hoelang kan dit gaan duren?

    Reactie
    #28

    Och,als ik dit allemaal zo zit te lezen ben ik bang geworden. Ik denk dat ik heel snel terug ga naar de huisarts voor nog capsules van 37,5 mg om nog langzamer af te bouwen. Want dit is niet grappig,wil wel blijven functioneren.

     

    Reactie
    #1

    Ik denk dag je inderdaad wat te snel hebt afgebouwd. Maar ook als jet langzamer doet, zullen er onttrekkingsverschijnselen ontstaan. Dat is onvermijdelijk

    Reactie
    #30

    Ik wens jullie allemaal taperingstrips toe. Ik slikte Venlafaxine op 112,5 mg, en we weten inmiddels allemaal dat het troep is (kunnen we hier niet en soort vergoeding voor krijgen?).
    Ik ben in zes weken afgebouwd met sprongen van 37mg, maar die laatste sprong was duidelijk te groot. Ik had praktisch álle bovenstaande afkickverschijnselen (de stroomtstoten, neerslachtigheid, geïrriteerd, chagrijnig, hoofdpijn, misselijk, dóódmoe, etc.). Nu bouw ik af met een halve miligram per dag, en dat gaat heel goed. Het is geen plezier, als nog, maar het is draaglijk. In Arnhem: de Regenboogapotheek. Ik wens het jullie allen toe. Daarna wordt het beter.

    Reactie
Reageer op: ontwenningsverschijnselen Efexor (Venlafaxine) tijdens gebruik?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief