Zoeken Vraag het forum

Xanax afkicken (PTSS), of speelt er mogelijk iets anders.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • OverLander

Hmmm… ze heeft ij zoveel verteld dat ik wat overlopen ben en de informatie moet verwerken. Maandag komt ze al lang om te helpen en ze neemt de “speciale” gevallen op zich ben ik al achter. Wat ik niet verwachte is dat ze 3 uur zou blijven 🙂 Normaal gesproken pluis ik iemand volledig uit wie ze zijn, maar dit hoeft dit keer niet omdat ze alles al heeft verteld over haar leven. Het vreemde is alleen dat ik nu letterlijk niet meer weet hoe zij eruit ziet, ik kan haar gezicht niet meer herinneren.

Wat mij bevreemde is dat ze allemaal hobby’s heeft die ik ook heb, en heel veel overeenkomsten met mij vertoond. Normaal gesproken vertrouw ik ook niemand en zit een tweede persoon achter mij (DIS) mee te luisteren, maar die is blijkbaar na een 15 minuten weggegaan en had het al wel gezien dat het veilig was. Ik voel mij alleen even alleen dat ik niet weet wat ik moet denken behalve dat er geen angst is.

Ze vond mijn huis verre van vervuild en volgens haar is het gewoon een kwestie dat er weer een soort herstart moet komen. Ik heb haar gevraagd wat ik alvast kan doen, zodat we maandag een lekkere start hebben en ga gewoon verder met puin ruimen zodat er ook ruimte is om schoon te maken. We gaan eerst de keuken aanpakken en dat is iets wat ikzelf ook heel graag zou willen omdat het mij gek maakt.

Gelukkig gaf ze aan dat ze al doorhad dat ik geen agressief persoon ben, dat was mijn angst dat ze dat zou denken. Ik heb een sterk vermoeden dat toen mijn naam in een groepsapp is gezet er mensen zijn geweest die mij kennen en denken dat ik zo ben.

Ik had van te voren Xanax willen slikken omdat ik wat bang was, maar niet gedaan.

Als ik haar in muziek kan verwoorden dan is het: La Roux – Bulletproof

OverLander

Kern woorden over haar bestaande clienten (ik vergeet maar even dat ze allemaal namen gaf): PTSS, ASS, Agressie, gebruikers, stelen, vermanend aanspreken en etc. Vroeger in de jeugdzorg met probleem jongeren. Ervaring in de psychiatrie en al heel lang werkzaam bij thuishulp. Gaat tegen de regels in en doet dingen die niet mogen (meer vergaande zorg).

Reageren
    OverLander

Uitspraak over tas open laten en niet bang zijn dat iemand van haar steelt, tijgerprint kleding, familie die in de transport zit, eigenzinnig, geen kinderen, 3 honden (Mechelse herders), rookt en ook in mijn huis nadat ik het aanbood, kijkt en vraagt, doordringend, meer dan simpel schoonmaken, tikkeltje brutaal en functioneel.

Reageren
    OverLander

Is er een Red Flag… Ja, ik kan haar gezicht niet herinneren en dat is heel raar voor mij..

Red Flag – Gwen Stefani

Ik heb haar niet gezien.

Reageren
    OverLander

Vertragingsmomenten: Naam van zwemmer, alleenstaande die eenzaam dood gaat, ex man en eten, logistiek.

Kwetsbaarheid is heel hoog bij deze persoon en moet voorzichtig zijn. Legt netwerk aan en zoekt zelf naar hulp. Spreekt over geloof en jehova. Familie problemen op tafel gegooid, ik moet voorzichtig zijn omdat het echt is. Spraak over agressie en niet bang zijn is een uitnodeging om doortastend te zijn, ze heeft een masker. Moeilijk om zelf iets te vertellen en blijft alles vertellen over haarzelf. Zelf iets nodig en wil ruilen.

Reageren
    OverLander

Ik wil iets pakken om haar op te zoeken en er valt een volle krat met papieren over de grond, ik hield het tegen maar mijn arm deed iets anders en zie alles op de grond liggen. Het was een krat met allemaal klad blokken die nu als domino stenen op de grond liggen zoals het moet.

In de lading papieren komt een fel er uit te springen.. Het is een berekening van Ele en A = 384.400 KM wat met berekeningen te maken heeft van de afstand van de maan, zon en aarde. Ik weet niet meer wat dit is, maar snap dat het iets met dit te maken heeft. Ik trok het onbewust bewust er uit en liet het vallen. Verder ligt er een vel met code over hacken (Cali draak). Ik herinner deze krat iet goed maar ik zie het.

Ik ruik haar geur nog steeds in mijn huis en ga nu ruiken aan een stoel, ik denk dat ze parfum op haar rug heeft gespoten. Ik zie dat de ruglening van mijn stoel nu allemaal strepen heeft.. ik ruik op de rugleuning en ruik haar parfum. De strepen zeggen niets en zijn zo gemaakt door de fabriek, maar de parfum is niet logisch.

Reageren
    OverLander

Deze persoon dacht in iets te stappen wat gevaarlijk kon zijn en wou helpen kosten wat het kost. Ze vindt dat mensen recht hebben op hulp en doet wat ze kan als de beste. Ze gebruikt alle kennis wat ze heeft en wil meer leren.

Reageren
    OverLander

Ze sprak over smerige deuren, deurklinken en lichtknoppen. Onder 1 nagel had ze smeer van olie of iets.

Reageren
    OverLander

Ze gaf aan dat als ik 0 indicatie had, dat ze mij niet kon weigeren en wel moest helpen. Ook al was ik absoluut geen hulp nodig, kon ze mij niet weigeren en was verplicht om te helpen.

Ze staat open voor geloof en spreekt over Jehova’s en onderlinge connecties.

Reageren
    OverLander

Nu was de bedoeling om maandag de afwas er door te rammen (heel veel afwas), maar de gehele keuken is tot in de puntjes schoon inmiddels. Kasten, muren, alles gesorteerd, koelkast, rubbers en de achterdeur staat in de voorbereiding voor verven. Het idee dat er weer iemand in huis komt en een stukje sociale controle wakkert mij aan om ineens te gaan leven en ben erg blij dat ze maandag komt (ze weet het al omdat ik foto’s heb gestuurd).

Haar bijnaam is eucalypsos zij ze, wel grappig omdat ik dan weet dat ze die geur lekker vind. Even kijken of ik iets van geur dingen kan vinden.

Reageren
    OverLander

Wat een superlieve vrouw, krijg zojuist een berichtje of ik wel eten heb gehad. Uiteraard heb ik dat niet omdat ik daar geen tijd voor had en hyperfocus had vandaag. Morgen even beginnen met eten en dan kan ik wel de dag doorgaan.

Gisteravond toen ik wegdommelde in bed kreeg ik een heftige nachtmerrie over vroeger en dat was minder, maar ik was zo druk bezig met alles hoe het zo mis is gegaan dat het ergste even weer omhoog kwam. Gelukkig maar kort last van gehad en na een 20 minuten was ik weer tot rust en heb nog even wat YT gekeken. Helaas ben ik een paar uur later wel wakker geworden met de heftige zenuwpijn dat ik aan het spartelen was in bed, maar weet dat het psychisch is.

Ik vind het ook wel goed dat ik deze stap heb gezet, i.p.v. naar iets toegaan voor sociaal contact, haal ik gewoon iemand in huis zodat ik niet meer weg kan lopen voor mijn thuis situatie. Denken in mogelijkheden, ombuigen en zelfreflexief.

Reageren
    OverLander

Ik heb nog niet goed geleerd dat muziek een signaal is en dat ik dan zelf moet gaan spelen op de piano. Ik wilde nog van alles vertellen (schrijven) maar dwong mijzelf om te gaan spelen en had dat eerder moeten doen.

Reageren
    OverLander

Inmiddels een hele poos verder en het is goed gegaan (en ik doe ook veel meer), maar soms zijn er nog dingen wat net niet lekker gaat en moet daar wat verder aan werken. De meest grote stress momenten weet ik onder controle te krijgen en slechts eens in twee maand gaat het nog een keer mis dat ik weer te gespannen raak, maar verder geen medicatie pak voor die momenten. Alles met zenuwpijn is niet meer terug gekomen, bepaalde angst momenten zijn ook niet terug gekomen zoals ik mogelijk had verwacht en kan zelfs beweren dat mijn grootste ellende van PTSS weg is inmiddels door gedachten verandering.

Het stoppen is voor mij een goede keuze geweest, maar heb daarnaast wel persoonlijke gedragsverandering toegepast. Zonder gedragsverandering zou ik nog steeds aan de Xanax zitten en was ik wellicht ook niet positief geweest. Vechtsport helpt mij ook enorm en kan mij goed ontspannen op die momenten waar ik erg blij mee ben. Muziek spelen heb ik maar een poosje gedaan en was er daarna al snel klaar mee omdat de pieken niet sterk genoeg waren om een noodgreep te doen op een bepaald moment.

De epilepsie blijkt lang niet meer zo erg te zijn, maar de triggers zijn ook veel duidelijker geworden waardoor ik mijzelf beter kan beschermen. Immense spanning, alcohol, slecht eten, slecht slapen en geen rust nemen zijn sterke uitlokkers. Nu ik daar veel meer rekening mee houd gaat het stukken beter en kom ik in een opwaartse spiraal.

Conclusie tot nu toe: Xanax was mij aan het slopen dat ik niets meer deed en te ver uitgeput raakte met het gevolg dat ik in een negatieve spiraal terecht kwam.

Reageren
    Kiko

Hallo,

Bedankt om,dit allemaal te delen.
    Ik zit al jaren met depressie-, angst- en slaapstoornissen. Insomnia is mijn grootste samenwonende vijand. Om toch te kunnen slapen, ben ik gestart met alprazolam.
    Is al ongeveer meer dan een jaar dat ik er bijna elke dag neem om wat te kunnen slapen. 0,5mg tot 1mg
    Ik ben sinds 5 dagen volledig gestopt, want wil natuurlijk aan mijn slaap werken en wil geen medicatie pakken, en ik voel mij er enkel slechter van. Ik,heb de laatste maanden wle elke dag alprazolam geslikt.
    Ik vind het niet erg om nu wat bijwerkingen te hebben door abrupt te stoppen, als het maar verdwijnt. Maar is dit ok? Ik,voel mij elke dag zeer zwak en enorme ontzettende hoofdpijn.
    Hoe lang zal dit nog duren? Gaat het overgaan? Kan het geen kwaad voor mijn gezondheid?

Reageren
Reageer op: Xanax afkicken (PTSS), of speelt er mogelijk iets anders.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.