Xanax afkicken (PTSS), of"/> Xanax afkicken (PTSS), of speelt er mogelijk iets anders. - Medische Forum - Dokter.nl

Xanax afkicken (PTSS), of speelt er mogelijk iets anders.

Jaar lang 1,5mg gebruikt en op een dag gewoon gestopt, geen bijwerkingen op welke manier dan ook. Na een aantal maanden was ik het weer nodig en ben weer 1,5 gram gaan slikken zonder opbouw en ook nergens last van gehad. Nu sinds een aantal dagen gestopt en ineens hele heftige depressieve onbestemde gevoelens met angst. Dit betekent dat ik dus weer moest beginnen om klachten te voorkomen, maar wil momenteel liever stoppen omdat ik de laatste tijden verschrikkelijk uitgeput ben en letterlijk niets meer doe waardoor ik gefrustreerd begin te worden. De dingen die ik wil doen zijn deels belangrijk (basis huishouden), maar voornamelijk mijn hobby's stil komen te liggen of zeer moeizaam gaan.

Waar nu mijn twijfel ontstaat, is de vraag of Xanax mij wel uitput; of wie weet is er iets anders wat ik moet gaan veranderen.

Bloedonderzoek op medicatie van Depakine, lamotrigine en de nier en leverwaarden zijn allemaal optimaal. Ik eet naar mijn weten gezond en beweeg meer dan anders, en drink meer water tegenwoordig. Mooie ontlasting en urine is gezond van kleur zonder stank of schuim. Ik heb geen aanvallen meer de laatste maanden en slaap best wel prettig tegenwoordig. Ook heb ik geen angst of woede aanvallen meer uit het niets en voel mij ook niet meer opgejaagd en heb veel meer vrede met mijn leven (duurde 10 jaar).

Wie wil eens met mij nadenken over een mogelijke oorzaak of verandering die ik kan proberen, ik ervaar nu heel veel frustratie omdat ik nu veel dingen niet doe die ik graag wil doen. Het is voor mij vreemd omdat juist alles zo goed gaat, maar sinds ik niet meer zo boos ben, raak ik ineens uitgeput.

Als iemand even wil meedenken zodat ik dingen kan gaan proberen de aankomende tijd om fitter te worden (ik denk dat er wat slordige fouten zijn ontstaan in mijn huidige patronen op een x manier), zou ik dat zeer waarderen. Vraag er dan ook op los en ik neem advies makkelijk over als ik weet dat ik mijzelf daar geen schade mee doe (en ik ben redelijk betekent met wat goed of niet goed is). Mijn huisarts kan er verder niet mee helpen en zegt alleen maar dat ik gewoon dingen moet gaan proberen om iets te veranderen.

Hartelijk dank alvast.

Reageer

Aanvulling:

De klachten spelen nu ene week of 4.

Sinds een twee weken lang stinkt mijn zweet verschrikkelijk onder mijn oksels, ik schrob het nu schoon twee keer per dag en dan valt het reuze mee. Maar het is een zeer penetrante geur wat ik nog nooit heb gehad.

Mijn smaak klopt niets meer van, heel veel dingen smaken absurd zoet en niets is meer pittig.

Het lijkt er op dat ik lichte oog migraine heb (Aura's) sinds een dikke week.

Ik heb huidinfecties die nu veel sluimeren en af en toe opkomen zetten voor een paar dagen wat ook al een aantal weken speelt.

Geestelijk voel ik mij erg blij en opgelucht, er is een immense last van mijn schouders gevallen door acceptatie en heb dus die woede niet meer sinds een tweetal maanden. Dus geestelijk sta ik er juist lekker voor en ervaar daarin heel veel rust, maar lichamelijk ben ik spontaan gesloopt in die periode.

Ik ben vrijwel gestopt met roken en drink slechts af en toe nog 2 biertje's of een Gin-Tonic.

Standaart 4 keer aardappelen en groente. 2 keer rijst en 1 keer een snack dag naar willekeur. Alleen melk drink ik vrijwel niet meer, terwijl ik daar anders meer dan 1 liter per dag van dronk, maar het smaakt verschrikkelijk zoet de laatste tijd.

Reageer

Al die medicijnen doen natuurlijk wat met je lichaam. Hoe langer je gebruikt, hoe meer je lichaam ontregeld raakt. Niet ongebruikelijk dat je soms een tijdje iets kan gebruiken maar later last krijgt.
    Bij mindere gezondheid beter helemaal geen alcohol drinken en trouwens ook geen frisdrank. Werkt onder andere ontregelend op je bloedsuikerspiegel. De combinatie alcohol en medicijnen natuurlijk toch al niet verstandig.
    Als je wat wil doen aan je gezondheid zou ik beginnen met volwaardige voeding. Zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Met bepaalde voedingssupplementen kun je je gezondheid verder ondersteunen maar vraag hierbij advies. Bepaalde stofjes kunnen de meeste mensen wel gebruiken maar soms kan het persoonlijk zijn en ook middelen die je niet mag combineren met bepaalde medicijnen. Zelf in een ver verleden allerlei psychofarmaca gebruikt maar voel me tegenwoordig zonder veel beter. Dus wel met aanpassing voedingspatroon en bepaalde supplementen. Heb wel bepaalde klachten die zich lichamelijk uiten en heb ondersteuning van een natuurgenezer.
    Stinkend zweet kan allerlei oorzaken hebben, zoals slechte darmflora, verzuring van je lichaam en tekorten aan voedingsstoffen.

Reageer

Hartelijk dank voor uw antwoord,

Ik denk dat ik er verstandig aan doe om mijn voeding dan als eerste maar eens onder de loep te nemen en dit te gaan verbeteren. Ik ben hier altijd fanatiek in geweest maar de laatste x aantal maanden een beetje slechte gewoontes aangeleerd doordat ik even rust wou hebben en domweg makkelijk wou leven voor een poosje.

Verzuring moet ik eens opzoeken, omdat mijn spieren en alles wel continu pijnlijk aanvoelen (althans, ik neem aan dat dit effect dan merkbaar is). Dit is ook dat ik mij uitgeput voel en geen puf heb door het lood wat in het lichaam voel. Alles gaat zwaar en voel mij gewoon niet soepel en fit; mede door lichetelijke pijnklachten die zeurend zijn.

Een basis vitaminepil van de aphotheker kan nooit kwaad en zal deze eens ophalen. De aankomende weken zal ik wel af en toe een update doen of ik veranderingen merk en wat ik nog meer heb geprobeert.

Vriendelijke groet

Reageer

Inmiddels wel een poosje van alle medicatie af, ik voel mij iets fitter, maar heb hele heftige onrustige benen. Dit speelt nu drie dagen en het is vervelend... Maar ik ben fitter en moet er even doorheen.

Ik heb nog geen vitaminepil aangeschaft, maar merk dat mijn zenuwen reageren. Mijn vermoeden is dat alcohol en roken nu even een groot boosdoener is. Voor roken kan ik naar de huisarts, maar niemand weet dat ik ben gestopt met alle medicatie.

Voordat ik de neuroloog en huisarts op de hoogte breng wil ik eerst zelf beter mijn best doen. Mijn epilepsie is wel terug, maar verre van wat het ooit was.

Reageer

Gisteren was ik tot wanhoop in zenuwpijn en het trok door mijn rug en armen heen. Ik werd gek en wou in wanhoop een arts bellen, maar weiger het. Dit is verschrikkelijk en kom tot wanhoop, ik wil vrijwel huilen uit wanhoop maar zet door. Alle doet pijn en mijn hele wereld lijkt vertraagd te zijn... Alles gaat langzaam en haat alles op dit moment. Ik ben zo ziek van alles om mij heen, het vertraagt zo erg en ik kan niet verdoven.

Maar al mijn zenuwen doen pijn op een vreemde manier, het jeukt, brand en trekt door mijn hele lichaam heen. Mijn huid doet pijn alsof elke aanraking brand is. Ik kan echt niets meer hebben op dit moment. Het is zo erg dat ik geen ASS meer kan hebben en wil wel een mes in mijn zenuwen zetten. Ik voel sterke wanhoop van zenuw prikkels en wil alleen maar sterke pijn voelen zodat het weg gaat.

Reageer

Voor de duidelijkheid, ik vind dit ook super tof en een mega kick! Ik loop dus geen gevaar en geniet van wat ik nu meemaak in pure fascinatie van wat mij nu overkomt. Ik heb geen wanhoop in de vorm dat ik zelfbeschadiging wil doen en ervaar het als een superspannend en mooi iets. Ik verwonder mij over wat mij overkomt en hoe mijn lichaam reageert, ik zeg niet dat het leuk is en ik moet wel heel bewust met beide benen op de grond staan om niet in te storten.

Het is echt verschrikkelijk, maar de ervaring is zo veel waard!

Reageer

'Ik werd gek en wou in wanhoop een arts bellen, maar weiger het. " Waarom weiger je? Daar heb je je toch alleen maar zelf mee

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik kan niet echt ergens terecht met deze problemen omdat ikzelf de keuze heb gemaakt om te stoppen met de medicatie: 2500mg Depakine 200mg Lamotrigine en 1,5mg Xanax. Dit behoor je in overleg te doen en met een afbouwschema; zij het niet dat er niets te overleggen valt bij de artsen. Zowel de huisarts als neuroloog heb ik geen vertrouwen in door diverse omstandigheden.

Doordat ik snel ben gaan afbouwen (+/- één week), weet ik dat deze klachten daar mee te maken hebben en dan de combinatie van slechte voeding daarbij is erg dom. Tevens roken en af en toe alcohol is ook een erg slechte gewoonte en helpt niet mee met een gezonde balans van alle essentiële vitaminen en mineralen.

Maar nu. Inmiddels ben ik al een week veel extra aan het eten en drinken zoals ik vroeger ook deed: Water, melk, eieren, volkorenbrood, noten en vis. Afgelopen nacht heb ik minder last gehad en voel dat het beter gaat nu. Vanaf vandaag neem ik ook voor een maandje visolie, een vitaminepil en magnesium/calcium/zink tablet; ik zie dit als een tijdelijke booster omdat ik met gemak alles uit voeding kan halen normaliter. Het enige wat nu nog ontbreekt, is extra gevarieerde groenten.

Mijn uitputting is minder aan het worden, langzaam pak ik alles weer een beetje op en merk ook dat ik er steeds meer zin in heb doordat het makkelijker gaat. Iets wat mij al helemaal doet verwonderen is krachttoename; alles is een stuk lichter geworden en ik voel mij soepeler. Daarnaast verneem ik dat mijn fijn motoriek een stukje beter is, dit kan toeval zijn of heeft ook met de medicatie te maken gehad.

Voor nu ga ik zo even verder en dan moet ik maar eens beoordelen hoe het over een week gaat en wat ik dan weer kan verbeteren als ik dat haalbaar acht; alles tegelijk werkt niet en moet gezonde gewoontes opbouwen.

Reageer

Er is geen beste, het was totale pijn en belediging en moest je negeren en doorgaan (pseudo my Ass). Je kunt de beste neuroloog zijn die er maar is, maar ik ben hardcore en stop niet! Het interesseert mij niet dat ik niet leuk ben en er moeite met contact is, zolang ik maar beter ga worden.

Het is een hell en de zenuwpijn is erg, dit was niet wat ik voorzien heb, Ik accepteer het en weet dat ik een keuze heb gemaakt, maar dit is erg. Ik weet niet waarom dit zo gebeurt, maar weet dat het van de medicatie afkick komt. Het moet over een paar weken beter zijn en het gaat wel over.

Reageer

Xanax blijkt de pijn te dempen en dat is dan blijkbaar een tijdelijk middel om dit probleem te overwinnen. Ik dacht dat het te maken had met Depakine en Lamotrigine, maar het ziet er dus naar uit dat het de Xanax afkick is die dit veroorzaakt.

Ik hoef niet kapot te gaan aan pijn en heb nog wel genoeg om hier een afbouw schema mee te maken.

Reageer

Medicatie werkt prima voor nu, maar beperk het tot het minimale. Ik was er wel even helemaal doorheen en vervloekte alles op den duur met echte agressie/boosheid; het werd mij teveel en trok het niet meer.

Mijn voeding is nu wel goed en eet vrijwel volgens de schijf van 5 (Gaat om het globale idee van gezond eten). Extra groenten, twee stuks fruit, noten, peulvruchten en etc. Men snapt het wel. Ik merk dat ik overdag weinig dippen meer heb van energie. De ondersteunende vitaminepillen vergeet ik regelmatig. Alcohol ga ik niet meer drinken, ik stop daar helemaal mee omdat het mijn slaap beïnvloed en merk dat ik soms wil gaan drinken om te slapen. Als ik een paar borrels heb gedronken slaap ik toch slechter en heb heel snel een kater.

Mijn slaap ritme is nog heel slecht en wil mij daar nu de aankomende tijd wat op gaan richten. Ik heb niet echt een slaapkamer zoals het zou horen en daar moet ik iets aan doen. Mijn slaapkamer is vol met gereedschap en elektronica, erg warm en bedompt in geur van vocht wat door een oud probleem komt van schimmel. Ik zit er nu aan te denken om de kamer helemaal leeg te halen en grondig te boenen en alleen een bed in nachtkastje in terugplaatsen. Als ik nu wil slapen dan ben ik omringt met projecten en de kamer is niet een "rust" plek op dit moment, het gaat dus ook om het psychische effect voor mij. Verder wil ik de kamer goed donker maken, omdat er nu veel licht is.

Ik gebruik dit onderwerp een beetje als een soort dagboekje zodat ik voor mijzelf alles een beetje kan bijhouden en ik het prettig vind om even uit te schrijven. Het idee dat iemand het kan lezen helpt mij bij de veranderingen en het motiveert mij.

Cijfers 1/10, hoger is beter:
    Slaap / 5 - Dagritme verkeerd, maar slaap redelijk door nu.
    Voeding / 7 - Beter verdelen over de dag omdat ik in de ochtend niets eet.
    Beweging / 3 - Beweeg bar weinig maar dat is logisch voor nu.
    Pijn / 5 - Handen, armen, rug gaat stuk beter. Benen en heupen zijn iets beter.
    Psyche / 7 - Best wel tevreden, maar baal dat ik nog weinig kan doen.

Reageer

Ik lees je verhaal af en toe mee en vind het knap van je hoe je bezig bent.

Dat wilde ik even tegen je zeggen.

Reageer

Dank je voor de positieve woorden, dat doet mij goed.

Ik merk dat ik het ergste al wel heb gehad nu en voel mij niet meer in totale wanhoop van pijn. Op het ergste moment kon ik niets meer hebben van aanraking en heb allemaal spullen uit de diepvries gehaald en op/onder mij gelegd. De bevroren producten deed de pijn verminderen en maakte het dragelijk. Ik weet ook niet goed hoe ik het moet omschrijven en kan het nergens mee vergelijken, ik wist ook niet echt meer wat ik moest doen en voelde mij hulpeloos door uitputting. Het liefste wou ik in de ruim te zweven in een vacuüm wat zo koud mogelijk was. Echt weg willen kruipen voor de wereld en geen gevoel meer hebben, echt het gevoel dat ik dacht laat mij maar liggen en ik geef het op.

Het vreemde is dat ik ook geestelijk het gevoel heb dat ik dagen kwijt ben en niet meer helder aanwezig ben geweest, terwijl ik wel bewust was van alles wat ik deed en voelde. Ik ben zoveel mogelijk doorgegaan als normaal en ben ook gewoon bij mensen geweest, maar ergens voelde ik ook een waas. Het was totaal geen angstig gevoel of bang de realiteit te verliezen, maar de pijn was gewoon teveel. Wat mij op de been heeft gehouden is de wetenschap dat dit door het stoppen van de medicatie is gekomen en dat je er niet dood aan kunt gaan.

Reageer

Voor allen die dit lezen en Xanax gebruiken...

Ik zeg nooit dat je dit zelfstandig moet doen zoals ik dit heb gedaan en weet dat de combinatie van medicatie die ik gebruikte elkaar sterk beïnvloed. Ik heb deze keuze ondubbelzinnig gemaakt in volle bewustzijn dat er consequenties konden zijn. Ik heb mijzelf niet goed verdiept op 1 punt na; wat is mijn risico op overlijden en waar is de absolute grens dat ik hulp moet inschakelen. Ik heb mij dan ook de regel gesteld dat als ik suïcidale gevoelens of iets heb, dat ik direct 112 bel en mijzelf in veiligheid breng. Ik heb dus in mail voor mijn veiligheid de neuroloog een bericht gestuurd met een link van dit topic voor het geval dat er wel iets heel erg mis zou gaan.

Zoals ik mij nu voel en terugkijk op de situatie vind ik het niet verantwoord als je ook maar enige twijfel over je psyche hebt, en hierin herken ik dan ook mij bericht dat ik op de grens zat en typte dat ik hardcore ben. Wat ik heb gedaan is ver voorbij "normaal" en ben mij dus heel goed bewust dat ik in mijn eigen verantwoording deze keuze heb gemaakt. Mijn twijfel was niet mijn psyche en verwachte dan ook niet veel problemen, ik heb mij nooit kunnen voorbereiden op de lichamelijke klachten van mijn daden en was hier niet bekend mee; wel ben ik mij bewust geweest van onvoorziene klachten.

Nu ik mij weer relatief goed voel, zou ik deze keuze niet weer maken en hulp inschakelen bij een onderneming als deze. Ik voel ook dat ik meer respect heb gekregen voor mijn huisarts en neuroloog zonder dat zij mij hebben kunnen begeleiden. Zij zouden mij waarschuwen en ik had het niet aangenomen omdat ik ze niet zou geloven en liever niets met artsen te maken wil hebben. Toch leer ik nu uit deze ervaring dat ik gewoon menselijk ben en niet meer speciaal dan een ander.

Als ik nu even terugkijk naar de afgelopen week zou ik liever in een meer "veilige" omgeving/overleg deze actie hebben ondernomen. Ik voelde mij stervende en totaal vereenzaamd doodgaan. Ik mag dan heel sterk autistisch zijn, maar toch voelde ik heel duidelijk dat ik niet meer alleen wou zijn en kreeg wanhoop.

Reageer
Reageer op: Xanax afkicken (PTSS), of speelt er mogelijk iets anders.
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif