Zoeken Vraag het forum

Pijn linker onderbuik, gevoelig gekruid eten,spijsvertering slecht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • erwinson

Mijn vriendin heeft al ruim 2 jaar last van haar buik, en dan specifiek de linker onderbuik.
    Op de plek waar de pijn zit voelt ze ook een knobbeltje als ze er op drukt en ik heb het zelf ook gevoeld.
    Het is al door vele doktoren en ziekenhuizen onderzocht maar niemand kan blijkbaar iets vinden.
    Een blindedarm ontsteking kan het niet zijn want die is er al uitgehaald.
    Prikkelbare darm syndroom of ziekte van Crohn is ook uitgesloten door de doktoren.
    Andere symptomen die ze heeft zijn:
    – gevoeligheid voor gekruid voedsel. Als ze dat eet zit ze de hele nacht op de wc om het eruit te krijgen vanwege de pijn.
    – Slechte spijsvertering. Veel voedsel komt er amper verteerd uit.
    Ze denkt nu zelf dat ze zich er maar bij moet neerleggen dat ze deze pijn heeft omdat er toch niets aan gedaan kan worden, maar dit lijkt mij niet echt de bedoeling.
    Volgens haar zelf en de doktoren zit het ergens bij de overgang tussen de dunne en dikke darm. Allerlei onderzoeken met verschillende foto methodes en inwendig onderzoek met een camera hebben ook niets opgeleverd.
    Werken kan ze wel, maar af en toe word de pijn zo heftig dat ze toch even moet liggen.
    Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

5 reacties
    Reageren
    Rosanne

Ik heb precies hetzelfde, behalve het knobbeltje.
    Bij mij word het een prikkelbare darm genoemd. Zelf zit ik ook met het probleem, en leg mij er ook bij neer.

Helaas zou ik dus ook niet weten wat het is.. succes ermee in ieder geval! Ik weet hoe vervelend het is (ook voor de mensen om mij heen)

Reageren
    Jolet

Dus heel goed opletten wat je eet en drinkt. Misschien met behulp van een diëtist een lijst samenstellen?

Reageren
    Yvonne

Ik ken een goede acupuncturist/natuurgeneeskundige. Nu niet meteen denken: wat zweverig,want ik heb echt goede ervaringen met hem. Hij heeft clienten vanuit het hele land. In het verleden heeft hij ook een vriendin behandeld met goed gevolg, zij heeft de ziekte van Crohn en het zag er ernstig uit. Uiteraard kan hij niet toveren, maar het lijkt me de moeite waard er bv eens een diagnostisch consult aan te wagen. Ik ben een erge voorstander van reguliere behandeling maar weet inmiddels ook dat de westerse geneeskunst wel eens is uitbehandeld of met drastische oplossingen komt, waar de oosterse soms nog veel kan betekenen. Inmiddels wordt de oosterse geneeskunst ook steeds meer in het reguliere circuit opgenomen (zie de NAAV b.v.). Mocht je interesse hebben:
    http://www.albertdemarcas.nl

Veel sterkte gewenst in elk geval en hopelijk vind je een oplossing voor deze klachten

hartelijke groet, Yvonne

Reageren
    Anoniem

Lijkt meer op vit. B12 probleem.laat haar een bloedtest voor b12 doen en ontlasting voor maag bacterie.gr.

Reageren
    Anoniem

Kan ook naar gynocoloog gaan voor baarmoeder check up.kan een vleesboom zijn of verzakking door een slappe spier

Reageren
Reageer op: Pijn linker onderbuik, gevoelig gekruid eten,spijsvertering slecht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.